Hoi, Nieuwe Mini Cooper S rijder

Stel je hier even voor.
Pee
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2019, 19:36

Hoi, Nieuwe Mini Cooper S rijder

28 sep 2019, 10:38

Ik zal mij even voorstellen: Ik ben nieuw op dit forum, en heb sinds een maandje een Mini.
Een (fiets!)ongeluk vorig jaar heeft me een gebroken linkervoet en 2 gebroken armen bezorgd, dus het werd nu - helaas - tijd voor een (benzine) automaat ... Maar dan wel eentje met een pittige motor, minimaal voorwielaandrijving en ja, ook een beetje stoer, sportief en zwart graag en het moest deze keer een kleintje zijn dat goed wendbaar is (vanwege de overschietende kleine rest-plekken in de parkeergarages van Amsterdam en Haarlem, waar ik werk en waar ik met mijn vorige grote auto's amper kon insteken....) en oh, ja, liefst ook een goede liefst al ingebouwde muziekinstallatie ....
Tja, het was niet heel moeilijk te voorspellen, dat uit deze zoekopdracht allemaal Mini's tevoorschijn kwamen.
Vooraf flink rondgeneusd op alle autosites en vooral ook dit forum en met dank voor de vele tips, een paar Mini's getest . En ...een maandje geleden mijn Tiguan TDi ingeruild voor een zwarte Mini Cooper S uit (nov.) 2011 met ruim een ton op de teller en nog net binnen mijn budget. Ik had meteen weer het lekkere rij-gevoel, dat ik jaren geleden had met mijn toenmalige super Honda CRX FII. Heerlijk..

Omdat ik uit dit forum begreep dat eventuele motorproblemen van Mini's uit 2011, vanaf maart 2011 dat jaar zijn opgelost ( ik hoop dat dat ...?), heb ik het risico maar genomen om hem te kopen. Ook begreep ik dat bij de Mini iedere 10.000 km. olie bijgevuld moet worden. Is daar nog een voorkeur-olie voor?

Verder wil ik graag nog het e.e.a. aanpassen, maar kan dat (ook helaas) niet zelf (meer...). Op dit forum las ik dat jullie vaak wel raad kunnen geven, dus mijn vraag is:

Wie kan een goede Minidealer of Mini-technische man/vrouw aanbevelen, liefst een beetje in de omgeving van Zaanstad, Amsterdam of Haarlem ?
Velgen:
Het is nog een beetje een standaard auto, en net als veel andere forumleden ben ik nog op zoek naar 17" zwarte (liefst konische) velgen en winterbanden. (Als ze van dezelfde kwaliteit zijn als mijn zilveren velgen, mag ruilen ook, anders laat ik de huidige tzt denk ik stralen en zwart coaten).
Navigatie: Het lijkt erop dat de navigatie v.a. 2011 niet meer is geupdated. Hij herkent veel wegen niet en laat me behoorlijk omrijden....
Wie weet waar ik de laatste update vandaan kan halen en hoe te (evt. laten?) installeren? (evt. = USB aansluiting in het handschoenenvak).
Iphone 8: Verder las ik hier en daar dat er ook een speciale Iphonehouder-set bestaat, dat lijkt me ook wel praktisch (zeker zo lang de navigatie het laat afweten)

Met die aanpassingen kom ik de winter wel door en in het voorjaar, als ik hem wat beter ken, dan heb ik denk ik nog wel wat wensen.
Maar voorlopig ben ik al erg blij met antwoorden op mijn vragen en natuurlijk met dit fijne racemonstertje.
Alvast bedankt voor jullie tips, Pee.
Bijlagen
IMG_MiniCooper S.jpg
IMG_MiniCooper S.jpg (31.32 KiB) 535 keer bekeken

Terug naar “Who are U?”