Hallo allemaal....

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Hallo allemaal....

15 okt 2019, 18:49

Goedendag,
Ik ben peter koster ,na een paar maanden meegelezen te hebben op jullie forum heb ik mijzelf maar eens aan gemeld. Ik ben sinds juni dit jaar in het bezit van een mini cooper R56 chili uit 2008.(deze is voor mijn dochter die net haar rijbewijs heeft gehaald)deze heb ik op een veiling gekocht.( nooit doen :oops: ) de auto starte niet werd vermeld.nu ben ik redelijk handig dus dacht dat komt wel goed,nou niets bleek minder waar .inmiddels zijn we een paar maanden en ettelijke euro ‘s verder.en de stand van zaken is als volgt : na een eerste diagnose bij de dealer bleek de ketting versprongen en dus alles van tijd ,door geprobeerd te hebben te starten toen we hem ophaalde( dom hè ) zijn de kleppen krom gegaan .advies kop vervangen en eigenlijk het hele blok zou het beste zijn .geraamde kosten €7000,= (die zijn niet lekker hoor :s ).op naar een gewone garage dus maar.na wat omzwervingen bij ons terug in het dorp bij een garage aangekomen die de kop wel wilde vervangen ,na nadere inspectie bleek het advies toch het blok of te laten reviseren of vervangen door een gereviseerd blok .nu heb ik het laatste maar gedaan.een blok besteld bij “van kronenburg “ in Geldrop .topzaak overigens ( doen ook veel voor beekracing hoorde ik )tussen de bedrijven door inlaten bouwen en gelijk de koppeling en wat nodig was laten vervangen,en zowaar hij rijd weer ,alleen nog probleempje met de vanos maar dit lossen ze nu bij van kronenburg op.na een diagnose van van beek .( ook al zo n topzaak :icon_top: ) (heb geen belang :lol: )
Inmiddels was het hele interieur er uit geweest en alles gereinigd en de buitenkant gepolijst en in de was gezet.ziet er weer uit als nieuw (was een asbak/ ex lease.)velgen geplastidipt ,nieuwe naafkappen, nieuwe banden en karren maar.
Als ze hem heel houd staan er nog wat andere aanpassingen op het programma :rijden maar dat is voor later.
Groet Peter & Genevieve
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Hallo allemaal....

16 okt 2019, 21:26

Van harte welkom Peter en Genevieve,

dat is inderdaad balen, als je niet gestart had was je goedkoper uit geweest maar ja, dan kon je natuurlijk niet weten en op deze manier wel extra pech hebben.
Toch mooi dat ie nu weer goed rijdt en het opgelost is.

Benieuwd naar een foto van jullie aanwinst :icon_top:

Mvg. Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Hallo allemaal....

17 okt 2019, 09:28

Welkom Peter en Genevieve

Balen van de valse start, hopelijk kunnen jullie nu van de Mini gaan genieten.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Hallo allemaal....

17 okt 2019, 15:11

Welkom!
Heel eerlijk denk ik niet dat jij/jullie ervoor gezorgd hebben dat de kleppen krom zijn. Er zal niet voor niets aangegeven zijn dat de auto niet start, als hij nog op enige manier had gelopen/gestart hadden ze het niet vermeld want dan levert hij toch echt wat meer op. Als je het mij vraagt was hij al versprongen en hebben ze hem toen verkocht als "start niet". Wel leuk dat je de moeite neemt om hem weer in topstaat te brengen! Succes met de mods en veel veilige kilometers gewenst.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Hallo allemaal....

18 okt 2019, 10:28

Dank voor jullie leuke reactie s, foto ga ik aan m’n dochter overlaten ikzelf ben niet zo n computer freak.
Zit zelf op het heartbeatcorvetteforum en daar krijg ik het ook niet eens voor elkaar om een banner er onder te zetten.😏
We hopen i.i.g. Als het seizoen weer daar is om naar een mini meeting te komen en ideeën op te doen om voor uiterlijke aanpassingen .
Groet peter
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Hallo allemaal....

18 okt 2019, 10:30

Oeps war zijn die smiley groot zeker de verkeerde button gebruikt
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Hallo allemaal....

18 okt 2019, 19:40

Peter koster schreef:
18 okt 2019, 10:30
Oeps war zijn die smiley groot zeker de verkeerde button gebruikt
Welkom Peter :-) En veel plezier in onze club en op ons forum. Ik denk dat je Tapatalk gebruikt en dat de smilies van je toestel (iOS / Android) invoegd. Dat is nog een "bug" in ons forum. Er is een update voor die ik nog een keer moet installeren. Mogelijk dat ik dat morgen even ga testen. Dus het ligt niet aan jouw gebruik van ons forum :mrgreen:
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)

Terug naar “Who are U?”