nieuw hier (en een vraag)

Stel je hier even voor.
Martian
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2019, 10:40

nieuw hier (en een vraag)

17 nov 2019, 15:39

Hallo allemaal,

Ik heb me hier aangemeld omdat ik aan het rondkijken ben voor een Clubman Cooper S... die met de "suicide door"... R55 toch? Ik heb er al een paar bekeken en in twee gereden maar nog niet helemaal de juiste gevonden... het gaat mij dan om kleurstelling, dakje, kilometerstand plus onderhoudshistorie en een goed gevoel bij de auto en verkoper...

Gisteren voor een tweede keer proefrit gemaakt in een leuke auto maar er waren wat dingen die ik minder vond... om te beginnen toen ik aankwam op de afspraak was de motor al warm gedraaid... toen was ik er eigenlijk al klaar mee...

Mijn beleving van de Cooper S tot nu toe is dat het "leuk speelgoed"... ik bedoel dit met alle respect voor de auto en iedereen die er één heeft... maar is het naast leuk speelgoed ook een auto waar je fijn mee op vakantie kunt naar bijvoorbeeld Italië? Ik ben een luxe reisauto gewend maar wil iets anders dus daarom een vernieuwing van het "wagenpark"... ik vraag me dus af of dit ook een prettige reisauto is als je een paar honderd kilometer per dag gaat rijden... Of kan ik deze vraag beter in een andere categorie plaatsen hier op het forum?

Groeten,
Mart
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: nieuw hier (en een vraag)

17 nov 2019, 22:51

Van harte welkom Mart.

Ik rijd nu zo'n 5 jaar een R56 Cooper en heb vorig jaar er een R55 Clubman Cooper erbij aangeschaft, vooral om net wat meer ruimte te hebben voor op vakanties en als op de achterbank mensen wil meenemen. In een Clubman heb je achterin tov van een R56 Hatchback toch meer zitruimte. Ik ben voor een Cooper gegaan omdat ik een trekhaak nodig heb voor mijn camping aanhanger, met een Clubman Cooper S heb je daarin tegen dezelfde ruimte maar dan met nog meer rijbeleving/-plezier.

Ik ga jaarlijks naar Spanje en ook lange ritten zijn voor mij geen probleem (ik ben 55), dat was in de R56 ook niet want die heeft dezelfde stoelen. Als je bij de Clubman de achterbank plat gooit ontstaat er een mooie vlakke laadvloer en dat in combinatie met een speciale hoes is het praktisch als ik 2 labradors mee wil nemen.

Mijn combo: Afbeelding

Interieur/stoelen: Afbeelding

Succes met je keuze.

Milco
Martian
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2019, 10:40

Re: nieuw hier (en een vraag)

18 nov 2019, 10:19

@Milco, dank je wel voor je bericht. Waarschijnlijk ga ik deze week of komende weekend weer een exemplaar bekijken. Misschien moet ik dan een rustige testrit maken en niet de pk's meteen willen aanspreken... om de auto anders te ervaren. Het kan aan mijn rijstijl liggen of het compleet andere concept van een Cooper S versus wat ik nu rijd... even wennen denk ik dus als ik jouw bericht lees over lange ritten en op vakantie gaan met de Mini.

Terug naar “Who are U?”