nieuweling

Stel je hier even voor.
bmwdriver
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Velden
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2020, 20:50

nieuweling

27 jan 2020, 18:29

hoi iedereen,

Nieuw hier en maar even voorstellen, Jack hier dus die auto`s wel leuk vind en ook graag motor rijd.
De laatste 25 jaar eigenlijk alleen maar bmw`s en nu nog steeds een leuke bmw op de oprit. 2 jaar geleden besloten dat we geen 2 auto`s meer nodig hebben en toen de Z3 de deur uit gedaan. Nu heeft de dochter inmiddels ook het rijbewijs en nu toch maar weer op zoek naar een 2de autootje. Ook speelt een klein beetje mee als de dochter de auto mee heeft dat het verbruik iets omhoog gaat richting de 1 op 6 :mrgreen:

Nu is onze keus gevallen op een mini cooper als 2de auto, en dan de voorkeur voor een R53 S, het moet natuurlijk wel een beetje op blijven schieten :ralley

het liefst eentje van 2004 vanaf de nieuwe aanpassingen. Dus we zijn nu geregeld een beetje aan het kijken of er een leuke tussenstaat met toch veel opties.
Nou zie je vaker dat de motoren gereviseerd zijn of een ander blok erin is gegaan. Zijn dit dan de auto`s waarbij deze stuk zijn gelopen doordat het oliepeil te laag was door de olielekkages en olie verbruik of gaan ze gewoon allemaal stuk?
Of is het toch vertrouwd om er eentje met een hoge kilometerstand te kopen waarbij altijd het oliepeil juist is geweest?
Mocht er iemand tips hebben of een leuke te koop hebben staan hoor ik dat graag :yeah

Oja nog iets, ik doe eigenlijk alles zelf aan de auto`s en motors. Gaat meestal best wel goed en de auto`s komen alleen in de garage voor de keuring :wink:
Gr Jack
op de oprit, bmw 545 station :D
In de garage bmw k1300s :D
mini cooper S R53 2004 FL :icon_top:
ShineWorks
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Sneek
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2020, 14:20

Re: nieuweling

27 jan 2020, 21:47

Hallo Jack,

Wat grappig, ik heb net mijn Z3 weg gedaan voor een R53! Succes met de zoektocht, er is op dit forum veel info te vinden!
bmwdriver
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Velden
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2020, 20:50

Re: nieuweling

28 jan 2020, 14:26

Shineworks dankjewel, ja info had ik hier en daar al gevonden. Voornamelijk wat gezocht naar de problemen met de blokjes. Lopen er nogal wat stuk en ook al met lage kilometerstanden. We hebben er eentje op t oog waarvan het blok volledig van is gereviseerd. Maar volgens mij is het echt een probleem van te weinig olie in het blok waardoor ze stuk lopen. Staat ook nog een R53 S met een Works aanpassing maar dit is zo te zien achteraf uitgevoerd. Maar eigenlijk heb ik liever het facelift model van na halverwege 2004. We kijken geduldig rond en hier wat rond lezen is ook al leuk.
op de oprit, bmw 545 station :D
In de garage bmw k1300s :D
mini cooper S R53 2004 FL :icon_top:

Terug naar “Who are U?”