MrZed

Stel je hier even voor.
mrzed
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: tussen Breda en Roosendaal
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2020, 16:54

MrZed

15 feb 2020, 11:30

Ik zal me ook even voorstellen, omdat dat wel zo netjes is.

Ik noem mezelf MrZed. Dat is een naam die ik overal op internet gebruik en die ooit is ontstaan toen ik een jaar of 16 was. Inmiddels ben ik 44, dus voor diegene(n) die erover twijfelen: mijn naam heeft niets te maken met de Zed uit Pulp Fiction.

Ik ben op dit forum gestuit omdat ik recentelijk een mini heb gekocht, om er vervolgens achter te komen dat ik deze beter had kunnen laten staan...  :cry: er is namelijk nogal wat mis.
De voordraagarmrubbers zijn stuk (op zich niet gek bij mini, weet ik inmiddels, maar toch).
De aandrijfashoezen zijn stuk
Remschijven én blokken rondom zijn versleten
Stuurhuis is lek
Radiateur is lek
Sleutel van de slotbouten ontbreekt
Ergens zit een olielekkage

En dan is deze auto mij verkocht onder het mom: "zo'n goede vind je nergens voor die prijs"  :mad:
 Ergens is het nog waar ook...

Maar goed, we hebben de auto sinds december en mijn vrouw is er echt helemaal weg van. Dus we gaan hem toch maar opknappen. Immers: als je een andere koopt, moet je ook maar weer afwachten wat je in je handen krijgt.
 
2003 R50 Pepper
190.000 km
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: MrZed

15 feb 2020, 12:41

Hallo Mr Zedd allereerst welkom op ons forum en leuk dat je ons hebt gevonden. En altijd fijn te lezen dat ondanks de problemen die er zijn je toch blij bent met de MINI.

Even om een beter beeld te krijgen. Welk bouwjaar is de MINI, model, en wat is de kilometerstand? Dat zijn wel cruciale details om een advies te krijgen van mede forummedewerkers. De meeste problemen behoren wel bij het reguliere onderhoud. Remschijven en blokken dienen op een gegeven moment altijd vervangen te worden. Voor hoezen en draagarm-rubbers is dat ook een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is en ook vervangen dient te worden. 

De olielekkage is wel iets wat mogelijk een technische oorzaak heeft maar waar een MINI specialist naar zou moeten kijken. We hebben enkele sponsors die je van goed advies kunnen voorzien en desgewenst ook het probleem voor je kunnen oplossen.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MrZed

15 feb 2020, 16:30

Welkom #MrZed, van harte welkom op het NewMINIclub forum.

Wat Joris al aangeeft, we kunnen je adviseren, moet je wel aangeven welke MINI/type/model het betreft.
Naast dit forum kun je veel vwb schema's/onderhoud vinden via www.NewTIS.info

Mvg. Milco
 
 
mrzed
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: tussen Breda en Roosendaal
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2020, 16:54

Re: MrZed

15 feb 2020, 16:37

Bedankt voor de tip, ik heb het type en bouwjaar als onderschrift bij mijn profiel toegevoegd.
Er staat momenteel zo'n 195.000 km op de teller.
2003 R50 Pepper
190.000 km
mrzed
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: tussen Breda en Roosendaal
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2020, 16:54

Re: MrZed

15 feb 2020, 16:56

MINIf57JCW schreef:
15 feb 2020, 12:41
(...) Voor hoezen en draagarm-rubbers is dat ook een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is en (...)


 
Ik heb geen idee. Volgens de monteur van Renova zouden de kapotte hoezen een zeldzaamheid zijn. Daar heb ik van de week een slot moer sleutel gekocht, dus dat probleem is wel opgelost.

Op zich zijn schijven en blokken inderdaad wel slijtage-onderdelen, maar dat het allemaal al versleten is, terwijl de verkoper je een "geweldige" auto voorschotelt is toch wel zuur.

Ondertussen heb ik deze week schijven, blokken en draagarm-rubbers besteld. Nu lees ik op dit forum over Powerflex rubbers en na het kijken van youtube-filmpjes, vraag ik me af of die makkelijker te plaatsen zijn.
De originele rubbers zitten in een metalen ring meen ik op de foto te zien. De Powerflex rubbers zijn geheel flexibel, waardoor je ze relatief makkelijk in de houder kunt persen met een draadeind en wat ringen en moeren. Lukt deze truc ook met de originele?
2003 R50 Pepper
190.000 km
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: MrZed

17 feb 2020, 12:07

Ik denk niet dat stofhoezen zo een zeldzaamheid is. Ik heb zelf ook stofhoezen die stuk zijn gegaan (zowel binnenste als buitenste..)
Moet nog een moment en geld vinden om het op te lossen. Ondertussen probeer ik er niet te veel in te rijden wat spijtig is.
768
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MrZed

17 feb 2020, 12:21

Stofhoezen is normaal, door ouderdom droogt het rubber uit en scheurt dan.
Niet lang mee doorrijden, dan worden de kosten nog hoger omdat er dan nog meer stuk gaat. Die hoezen zitten er niet voor niets.
mrzed
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: tussen Breda en Roosendaal
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2020, 16:54

Re: MrZed

21 feb 2020, 11:10

Zoals gezegd, ga ik de boel ook zsm in orde maken. Ik zou alleen graag een antwoord hebben op de volgende vraag, voor ik ga beginnen:
De originele rubbers zitten in een metalen ring. De Powerflex rubbers zijn geheel flexibel, waardoor je ze relatief makkelijk in de houder kunt persen met een draadeind en wat ringen en moeren. Lukt deze truc ook met de originele?
Zo niet: hoe krijg ik de originele rubbers in de houder?
2003 R50 Pepper
190.000 km
mrzed
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: tussen Breda en Roosendaal
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2020, 16:54

Re: MrZed

28 feb 2021, 12:39

Inmiddels zijn we een jaar verder en hebben we best wat plezier van de auto. Mijn vrouw is helemaal weg van "haar" mini en ik mag er soms ook in rijden. Moet zeggen dat zo'n kart (ik rijd zelf meestal in een busje) echt wel leuk sturen is.
Maar nu een volgende uitdaging: de auto trekt bij in- en uitveren.
Op het moment dat je remt of het gas in trapt, wil de auto naar links of rechts. Het is echt alleen op dat moment. Iemand enig idee waar ik naar moet kijken?
2003 R50 Pepper
190.000 km
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MrZed

28 feb 2021, 18:00

Misschien versleten schokdempers?
Bij mijn R53 zijn bij 208000KM de schokdempers en veren vervangen door een Bilstein B14 schroefset.
Een grote verbetering.
Moet wel zeggen dat ie niet deed wat jij beschrijft dus kan iets anders zijn natuurlijk.

Terug naar “Who are U?”