Ik zal me ook even voorstellen, omdat dat wel zo netjes is.
Ik noem mezelf MrZed. Dat is een naam die ik overal op internet gebruik en die ooit is ontstaan toen ik een jaar of 16 was. Inmiddels ben ik 44, dus voor diegene(n) die erover twijfelen: mijn naam heeft niets te maken met de Zed uit Pulp Fiction.
Ik ben op dit forum gestuit omdat ik recentelijk een mini heb gekocht, om er vervolgens achter te komen dat ik deze beter had kunnen laten staan... er is namelijk nogal wat mis.
De voordraagarmrubbers zijn stuk (op zich niet gek bij mini, weet ik inmiddels, maar toch).
De aandrijfashoezen zijn stuk
Remschijven én blokken rondom zijn versleten
Stuurhuis is lek
Radiateur is lek
Sleutel van de slotbouten ontbreekt
Ergens zit een olielekkage
En dan is deze auto mij verkocht onder het mom: "zo'n goede vind je nergens voor die prijs"
Ergens is het nog waar ook...
Maar goed, we hebben de auto sinds december en mijn vrouw is er echt helemaal weg van. Dus we gaan hem toch maar opknappen. Immers: als je een andere koopt, moet je ook maar weer afwachten wat je in je handen krijgt.
MrZed
- MINIf57JCW
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Wijchen
Bericht
Re: MrZed
Hallo Mr Zedd allereerst welkom op ons forum en leuk dat je ons hebt gevonden. En altijd fijn te lezen dat ondanks de problemen die er zijn je toch blij bent met de MINI.
Even om een beter beeld te krijgen. Welk bouwjaar is de MINI, model, en wat is de kilometerstand? Dat zijn wel cruciale details om een advies te krijgen van mede forummedewerkers. De meeste problemen behoren wel bij het reguliere onderhoud. Remschijven en blokken dienen op een gegeven moment altijd vervangen te worden. Voor hoezen en draagarm-rubbers is dat ook een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is en ook vervangen dient te worden.
De olielekkage is wel iets wat mogelijk een technische oorzaak heeft maar waar een MINI specialist naar zou moeten kijken. We hebben enkele sponsors die je van goed advies kunnen voorzien en desgewenst ook het probleem voor je kunnen oplossen.
Even om een beter beeld te krijgen. Welk bouwjaar is de MINI, model, en wat is de kilometerstand? Dat zijn wel cruciale details om een advies te krijgen van mede forummedewerkers. De meeste problemen behoren wel bij het reguliere onderhoud. Remschijven en blokken dienen op een gegeven moment altijd vervangen te worden. Voor hoezen en draagarm-rubbers is dat ook een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is en ook vervangen dient te worden.
De olielekkage is wel iets wat mogelijk een technische oorzaak heeft maar waar een MINI specialist naar zou moeten kijken. We hebben enkele sponsors die je van goed advies kunnen voorzien en desgewenst ook het probleem voor je kunnen oplossen.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: MrZed
Welkom #MrZed, van harte welkom op het NewMINIclub forum.
Wat Joris al aangeeft, we kunnen je adviseren, moet je wel aangeven welke MINI/type/model het betreft.
Naast dit forum kun je veel vwb schema's/onderhoud vinden via www.NewTIS.info
Mvg. Milco
Wat Joris al aangeeft, we kunnen je adviseren, moet je wel aangeven welke MINI/type/model het betreft.
Naast dit forum kun je veel vwb schema's/onderhoud vinden via www.NewTIS.info
Mvg. Milco
- mrzed
- Leerling Mini lid
- Locatie: tussen Breda en Roosendaal
Bericht
Op zich zijn schijven en blokken inderdaad wel slijtage-onderdelen, maar dat het allemaal al versleten is, terwijl de verkoper je een "geweldige" auto voorschotelt is toch wel zuur.
Ondertussen heb ik deze week schijven, blokken en draagarm-rubbers besteld. Nu lees ik op dit forum over Powerflex rubbers en na het kijken van youtube-filmpjes, vraag ik me af of die makkelijker te plaatsen zijn.
De originele rubbers zitten in een metalen ring meen ik op de foto te zien. De Powerflex rubbers zijn geheel flexibel, waardoor je ze relatief makkelijk in de houder kunt persen met een draadeind en wat ringen en moeren. Lukt deze truc ook met de originele?
Re: MrZed
Ik heb geen idee. Volgens de monteur van Renova zouden de kapotte hoezen een zeldzaamheid zijn. Daar heb ik van de week een slot moer sleutel gekocht, dus dat probleem is wel opgelost.MINIf57JCW schreef: ↑15 feb 2020, 12:41(...) Voor hoezen en draagarm-rubbers is dat ook een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is en (...)
Op zich zijn schijven en blokken inderdaad wel slijtage-onderdelen, maar dat het allemaal al versleten is, terwijl de verkoper je een "geweldige" auto voorschotelt is toch wel zuur.
Ondertussen heb ik deze week schijven, blokken en draagarm-rubbers besteld. Nu lees ik op dit forum over Powerflex rubbers en na het kijken van youtube-filmpjes, vraag ik me af of die makkelijker te plaatsen zijn.
De originele rubbers zitten in een metalen ring meen ik op de foto te zien. De Powerflex rubbers zijn geheel flexibel, waardoor je ze relatief makkelijk in de houder kunt persen met een draadeind en wat ringen en moeren. Lukt deze truc ook met de originele?
2003 R50 Pepper
190.000 km
190.000 km
- YannickM
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- Locatie: Mortsel
- niekcarfreak
- NMC Moderator
- mrzed
- Leerling Mini lid
- Locatie: tussen Breda en Roosendaal
Bericht
Re: MrZed
Zoals gezegd, ga ik de boel ook zsm in orde maken. Ik zou alleen graag een antwoord hebben op de volgende vraag, voor ik ga beginnen:
De originele rubbers zitten in een metalen ring. De Powerflex rubbers zijn geheel flexibel, waardoor je ze relatief makkelijk in de houder kunt persen met een draadeind en wat ringen en moeren. Lukt deze truc ook met de originele?
Zo niet: hoe krijg ik de originele rubbers in de houder?
De originele rubbers zitten in een metalen ring. De Powerflex rubbers zijn geheel flexibel, waardoor je ze relatief makkelijk in de houder kunt persen met een draadeind en wat ringen en moeren. Lukt deze truc ook met de originele?
Zo niet: hoe krijg ik de originele rubbers in de houder?
2003 R50 Pepper
190.000 km
190.000 km
- mrzed
- Leerling Mini lid
- Locatie: tussen Breda en Roosendaal
Bericht
Re: MrZed
Inmiddels zijn we een jaar verder en hebben we best wat plezier van de auto. Mijn vrouw is helemaal weg van "haar" mini en ik mag er soms ook in rijden. Moet zeggen dat zo'n kart (ik rijd zelf meestal in een busje) echt wel leuk sturen is.
Maar nu een volgende uitdaging: de auto trekt bij in- en uitveren.
Op het moment dat je remt of het gas in trapt, wil de auto naar links of rechts. Het is echt alleen op dat moment. Iemand enig idee waar ik naar moet kijken?
Maar nu een volgende uitdaging: de auto trekt bij in- en uitveren.
Op het moment dat je remt of het gas in trapt, wil de auto naar links of rechts. Het is echt alleen op dat moment. Iemand enig idee waar ik naar moet kijken?
2003 R50 Pepper
190.000 km
190.000 km
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Onze sponsors