Mini introductie

Stel je hier even voor.
Rob Bert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020, 20:09

Mini introductie

27 feb 2020, 20:58

Hi, ik ben Rob

Woonachtig in zuidwest Nederland. Een echte BMW liefhebber (thuis hebben we verschillende Alpina's gehad), maar ik rij zelf zakelijk in een V60. De ideale auto voor een baan met 70-80.000 km/jaar. In het verleden privé een R50 gehad (reed mijn partner in). Een fantastisch wagentje ondanks de 120 pk. Wegens een defecte versnellingsbak destijds ingeruild op een Clio van 2015. Een courante maar oersaaie auto. 

Mijn motivatie om lid te worden van deze club is dat er hier een berg kennis en ervaring zit. Voor mijn partner (en voor mezelf) ben ik op zoek naar een Cooper S (F56) van 2016 of jonger, automaat, navigatie, met maximaal 50.000 km op de teler. 

Ik hoop hier in eerste instantie dus wat tips te krijgen waar ik vooral op moet letten bij een aankoop. Morgen ga ik een proefritje maken bij Renova in Breda. Een hele mooie Cooper S, maar mij wat te prijzig. Ik wil eigenlijk niet meer dan 20-22 K spenderen. In Duitsland staat ook een hoop mooi materiaal voor aantrekkelijkere prijzen (BPM er al bij opgeteld). Maar ik ruil het liefst direct de Clio in op een Cooper S. Particuliere verkoop vind ik altijd een drama.  

Zodra dat die Cooper S er is zal ik zeker actief blijven hier, want er is nog zoveel interessants om die Mini nog wat te kietelen (JCW uitlaatsysteem en maximaal 30 pk erbij). 

Nogmaals: tips en linkjes voor het aankoopproces  zijn welkom.
 
V60 R-Design (business), F56 Cooper S King’s Cross (fun/private), BMW/Alpina roots
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini introductie

27 feb 2020, 21:24

Rob,

de wensen die je hebt en dan max 22k bijleggen is moeilijk want bij de dealers hoef je nagenoeg al niet te kijken want daar ga je er 1 met minder dan 50.000km bijna niet voor die prijs vinden.

Ik heb er hier 1 in de beurt gevonden, Mill: https://www.nederlandmobiel.nl/tweedeha ... ie/9105998

Mocht je je MINI willen kietelen is Beek Autoracing (MINIspeed.eu) in Den Haag een aanrader. Met een stage 1 krijg je een echt bommetje.

Succes met de zoektocht naar voor jullie de ultieme MINI  :icon_top:
 

Gr. Milco
Gebruikersavatar
johnnybt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Velp (GLD)
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 okt 2016, 08:01

Re: Mini introductie

28 feb 2020, 07:13

Gewoon goed rondkijken. Ik heb die van mij nu 2 weken (en ik heb er 21k voor betaald) 18k gelopen en bomvol. (automaat, JCW stuur, stoelverwarming, HUD, 18" LM, 2 jaar mini next, volledig leer, Pano dak etc etc)

bij BMW/Mini Dealer Broekhuis in Enschede.

Je kunt ook altijd aangeven daar wat je zoekt en dan laten ze je weten als ze wat voor je gevonden hebben. Perfecte service daar. als ik weer een ander ga halen ga ik als eerste daar kijken.
 
Mini F57 JCW trim
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Mini introductie

28 feb 2020, 08:55

Er staan in Duitsland meer dan voldoende Mini's te koop die aan je wensenlijst voldoen.
Zowel bij dealers als bij particulieren. Als je rechtreeks bij een particulier koopt kun je helemaal een mooie deal maken.
Een dealer verkoopt tenslotte ook ex-particulieren auto's.
Het gaat er uiteindelijk om of de auto goed is onderhouden. Als dat duidelijk aantoonbaar is zou ik het wel weten.
Duitsland heeft voor hetzelfde of minder geld meer keus, meer opties, beter onderhouden autos.
Je huidige clio verkopen kan via handelaren, marktplaats, auto verkoop bemiddeling en wijkopenautos.nl. kortom keus genoeg.
Zelf koop ik al 30 jaar mijn auto's ( en voor vienden en familie) in het buitenland, zowel bij handelaren als bij particulieren, tot nu toe altijd zonder problemen.

Succes met de zoektocht



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Rob Bert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020, 20:09

Re: Mini introductie

28 feb 2020, 09:58

johnnybt schreef:
28 feb 2020, 07:13
Gewoon goed rondkijken. Ik heb die van mij nu 2 weken (en ik heb er 21k voor betaald) 18k gelopen en bomvol. (automaat, JCW stuur, stoelverwarming, HUD, 18" LM, 2 jaar mini next, volledig leer, Pano dak etc etc)

bij BMW/Mini Dealer Broekhuis in Enschede.

Je kunt ook altijd aangeven daar wat je zoekt en dan laten ze je weten als ze wat voor je gevonden hebben. Perfecte service daar. als ik weer een ander ga halen ga ik als eerste daar kijken.
 

 
Thanks! Daar kan ik wat mee! Ik denk dat je een prima deal hebt gemaakt voor 21 k met weinig km's. Destijds met mijn vorige Mini heb ik nauwelijks iets af moeten schrijven bij verkoop (import uit Belgie). Scherp inkopen is daarom mijn absolute doelstelling en dit is goede inspiratie. 



 
V60 R-Design (business), F56 Cooper S King’s Cross (fun/private), BMW/Alpina roots
Rob Bert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020, 20:09

Re: Mini introductie

28 feb 2020, 10:01

CasR schreef:
28 feb 2020, 08:55
Er staan in Duitsland meer dan voldoende Mini's te koop die aan je wensenlijst voldoen.
Zowel bij dealers als bij particulieren. Als je rechtreeks bij een particulier koopt kun je helemaal een mooie deal maken.
Een dealer verkoopt tenslotte ook ex-particulieren auto's.
Het gaat er uiteindelijk om of de auto goed is onderhouden. Als dat duidelijk aantoonbaar is zou ik het wel weten.
Duitsland heeft voor hetzelfde of minder geld meer keus, meer opties, beter onderhouden autos.
Je huidige clio verkopen kan via handelaren, marktplaats, auto verkoop bemiddeling en wijkopenautos.nl. kortom keus genoeg.
Zelf koop ik al 30 jaar mijn auto's ( en voor vienden en familie) in het buitenland, zowel bij handelaren als bij particulieren, tot nu toe altijd zonder problemen.

Succes met de zoektocht



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Ook in Nederland kom ik zo nu en dan wel iets tegen. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/min ... ios_tablet

In eerste instantie vind ik het nogal een groot verschil tussen dealerprijzen en deze prijs van een handelaar. Ook zet de lage km. stand mij aan het twijfelen. NAP kent men in het buitenland weer niet helaas, maar kan wel het een en ander natrekken bij een Mini dealer. 

 
V60 R-Design (business), F56 Cooper S King’s Cross (fun/private), BMW/Alpina roots
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Mini introductie

28 feb 2020, 13:06

Rob Bert schreef:
CasR schreef:
28 feb 2020, 08:55
Er staan in Duitsland meer dan voldoende Mini's te koop die aan je wensenlijst voldoen.
Zowel bij dealers als bij particulieren. Als je rechtreeks bij een particulier koopt kun je helemaal een mooie deal maken.
Een dealer verkoopt tenslotte ook ex-particulieren auto's.
Het gaat er uiteindelijk om of de auto goed is onderhouden. Als dat duidelijk aantoonbaar is zou ik het wel weten.
Duitsland heeft voor hetzelfde of minder geld meer keus, meer opties, beter onderhouden autos.
Je huidige clio verkopen kan via handelaren, marktplaats, auto verkoop bemiddeling en wijkopenautos.nl. kortom keus genoeg.
Zelf koop ik al 30 jaar mijn auto's ( en voor vienden en familie) in het buitenland, zowel bij handelaren als bij particulieren, tot nu toe altijd zonder problemen.

Succes met de zoektocht



Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Ook in Nederland kom ik zo nu en dan wel iets tegen. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/min ... ios_tablet

In eerste instantie vind ik het nogal een groot verschil tussen dealerprijzen en deze prijs van een handelaar. Ook zet de lage km. stand mij aan het twijfelen. NAP kent men in het buitenland weer niet helaas, maar kan wel het een en ander natrekken bij een Mini dealer. 

 
Dit is ook een import auto, als je daar toch voor openstaat waarom dan niet rechtstreeks in Duitsland ?


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mini introductie

28 feb 2020, 13:40

Welkom Rob!

Succes met de zoektocht.
Rob Bert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020, 20:09

Re: Mini introductie

28 feb 2020, 17:38

Vandaag een rondje gereden in een occasion van Renova. Een Mini Cooper S van 2018 met slechts 13.000 km. Buiten wat functionele verschillen in bediening en de 7 bak natuurlijk zijn er denk ik weinig wijzigingen. Wat heb ik genoten van het proefritje. De Cooper S was uitgevoerd met flippers aan het stuur en dit geeft toch wel een extra dimensie. Flippers staan dus ook op het lijstje nu :)

Ik verwacht dat de 6 bak ook prima schakelt met flippers. Dit is waar ik uiteindelijk naar op zoek ga. De kans wordt steeds groter dat het met dit wensenlijstje een auto uit Duitsland zal worden (want meer keus en aantrekkelijk geprijsd).
V60 R-Design (business), F56 Cooper S King’s Cross (fun/private), BMW/Alpina roots
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mini introductie

28 feb 2020, 19:13

Wij hebben sinds juni 2015 een F56 JCW met de 6v sportautomaat met flippers en altijd nog zeer tevreden mee na ruim 90000KM. Rijdt en schakelt nog als nieuw.
Wij hebben nooit de nieuwere automaat gereden dus kunnen niet vergelijken natuurlijk met de 7 en 8v automaten.
Flippers vind ik ook een must. Mijn vrouw gebruikt ze zelden maar ik vind het soms prettig handmatig een paar versnellingen terug te schakelen om oa meer af te remmen op de motor. Denk aan heuvel af en ik vind het prettiger dan gelijk de kickdown in te trappen.
Soms rijd ik in totale handmodus en schakel dan met de flippers.
Of ik laat gewoon lui de automaat alle versnellingen kiezen.

Succes met de zoektocht!
Rob Bert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020, 20:09

Re: Mini introductie

04 mar 2020, 21:01

Allen, even een kleine update na een week intensief zoeken. Inmiddels bij Renova met een mooie Cooper S gereden van 2018 om gevoel te krijgen bij deze facelift. Rijdt geweldig, maar de beleving is net wat minder. Verder een fantastische gebruiksvriendelijke bediening en een soepele automaat. Auto helaas iets te prijzig (dit is altijd relatief).

Vandaag met een Cooper S (oud model) van 2018 met 17.000 km gereden bij AutoHero. Ik vond dat er wel wat kleine krasjes op de auto zaten. Het is een geïmporteerde Cooper S en er zaten geen boekjes meer bij. In het verleden heb ik weleens een Cooper R50 vanuit Belgie gehaald na schadeherstel. Ervaring dus met het feit dat dit vaak zichtbaar is aan de aansluiting van kapwerk. Dit merkte ik dus ook op bij deze Cooper S. Na met de verkoper onder de motorkap en bekleding van de kofferbak te hebben gekeken bleek ook wel dat de auto voor en achter schade heeft gehad. Dit staat niet vermeld en is ook niet gezegd door de verkoper. Ik heb hem vriendelijk bedankt en wel even een melding gemaakt bij Autoscout24. Vraagprijs van de auto daar was €24.000,-

Daarna door om een ronde te rijden in een Cooper S van vergelijkbare leeftijd en lage km. stand. Wat een fantastische auto is dit zeg! Een goed gevoel aan overgehouden en ga deze week een beslissing nemen. Enige nadeel is de aanwezige JCW kuipstoelen. Ik zie liever iets subtiele (half)lederen sportstoelen. Ruil het liefst direct het Cliotje van mijn partner daar in.

Deze week ga ik ook nog bij de BMW garage kijken voor een Cooper S uit 2017 met lage km. stand. Voordeel is dat BMW/MINI 2 jaar garantie geeft na aankoop. Auto is wel iets duurder, maar mogelijk is er nog wat onderhandelingsruimte (vaak erg beperkt bij BMW). Blijkbaar vinden dealers het niet erg dat ze auto's al 4 maanden in de showroom hebben staan. Een gewone garage heeft het liefst vlotte doorloop en prijst de auto wat scherper.

Iemand nog tips voor onderhandeling als er in de prijs niet erg veel rek meer zit? Nieuw set banden, gratis eerste beurt....?

Even afwachten of ik de Clio dus inruil of apart verkoop. Zaterdag krijgt deze een poetsbeurt en is hij showroomklaar.

Wordt vervolgd
V60 R-Design (business), F56 Cooper S King’s Cross (fun/private), BMW/Alpina roots
Rob Bert
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020, 20:09

Re: Mini introductie

06 mar 2020, 16:05

Inmiddels heb ik zo goed als een akkoord bereikt met de Mini dealer in Dordrecht. Het wordt een zwarte Cooper S King's Cross van 2,5 jaar oud. Nog even eens worden over de banden en wat strings die mogelijk vervangen moeten worden.
 

Afbeelding
 
V60 R-Design (business), F56 Cooper S King’s Cross (fun/private), BMW/Alpina roots
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mini introductie

10 mar 2020, 15:56

Wauw, das een hele gave editie, gefeliciteerd met de aankoop en veel mooie km's gewenst.
Wie weet tot ziens bij 1 van de meetings of ritten !!
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Who are U?”