Onze "nieuwe" F60 Countryman John Cooper Works f1 All4

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
MarcelHLX
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westervoort
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2020, 14:25

Onze "nieuwe" F60 Countryman John Cooper Works f1 All4

09 mar 2020, 14:57

Hallo Minifanaten,

Mijn naam is Marcel, woon in het oosten van het land nabij de Duitse grens (heeft tank voordelen, alleen Aral 102 octane) en ben autoliefhebber.

Wij hebben sinds 01-2020 een mooie zwarte Mini Cooper in de Chilli / Serious Business uitvoering automaat van 09-2017. Bij aanschaf had deze maar 8000km gereden, is import uit Duitsland en behoorlijk vol met opties.
De wielen op de foto zitten er niet meer onder, zijn door de garage er al onderuit gehaald omdat deze buiten de wielkast staken, zitten nu de Cosmos Spoke 17" onder.

Deze Mini heeft de plaats ingenomen van onze Mazda MX-5 uit 2015 welke ook een heerlijke auto was/is maar comfort technisch niet helemaal aan onze wensen voldeed.

Inmiddels de Mini voorzien van de volgende onderstaande uitbreidingen/wijzigingen;
- 63132462095 Union Jack achterlichten (origineel Mini)
- 51132410448 Union Jack scuttles (origineel Mini)
- 65202296772 Sportantenne, Korte Spriet 83mm (origineel Mini)
- Achter/Zijruiten getint 20%
- K&N inlegfilter
- Spacers achter 15mm per kant
- Union Jack details op achterklep, raamstijl en dashboard
- Chassisnummer en kenteken ets in alle ruiten
- Rode lip in de grill (AliExpress)
- JCW dak spoiler
- JCW Cup velgen 18"


Bovenstaande lijst zal, vrees ik, nog wel uitgebreid gaan worden.
Tot zover mijn voorstel rondje.

Met vriendelijke groet,
Marcel
Laatst gewijzigd door MarcelHLX op 20 aug 2021, 09:50, 17 keer totaal gewijzigd.
Mini Countryman JCW All4 F1
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

09 mar 2020, 16:19

Welkom Marcel

Mooie donkere Mini heb je! Leuk dat je de Mod-lijst ook al aan het aandikken bent. :)
Er zal nog genoeg inspiratie te vinden zijn op het forum (laat je eens verleiden in het Show your ride rubriek).
768
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

09 mar 2020, 20:16

Van harte welkom Marcel op het NewMINIclub forum.

Veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst en hier op het forum.

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

10 mar 2020, 15:52

Welkom op ons mooie forum en gefeliciteerd met de aankoop van jullie mooie Cooper.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcelHLX
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westervoort
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2020, 14:25

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

22 apr 2020, 12:09

Al sinds enige dagen de Ventura externe 3-D ECU in het bezit, maar door omstandigheden nog niet de tijd gehad om dit te monteren. Deze week zie ik kans om daar verandering in aan te brengen en de montage te doen.

Ik hoop dat alles goed gaat en het de specs brengt welke door Ventura op hun site worden aangegeven ook werkelijkheid zijn.

PK's gaan van 136 naar 170
NM gaat van 220 naar 260
Top gaat van 215 naar 222
Accel.gaat van 7,9 naar 6,9

Hieronder de link naar de Ventura site;
https://www.venturatuning.nl/chiptuning ... ooper.html

Groeten,
Marcel
Mini Countryman JCW All4 F1
Gebruikersavatar
MarcelHLX
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westervoort
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2020, 14:25

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

01 mei 2020, 07:36

Hallo forummers,

Ik heb vorige week de “stoute schoenen” aangetrokken en heb de Ventura externe ECU gemonteerd.

Vooraf dien ik wel eerst even te vermelden dat ik bekend ben met tuning maar geen racer ben.

Ik heb eerst een Peugeot 207 (uit 2007 met THP motor) bij Unlimited Tuning onderhanden laten nemen en dat pakte lekker uit.

Na deze ervaring hebben wij toen onze Peugeot 308 CC (uit 2012 met THP motor) ook weer bij Unlimited Tuning laten tunen. Ook dat werkte behoorlijk in de rij eigenschappen van deze auto.

Nu weer even terug naar onze Mini. De rij eigenschappen van deze Mini (nog niet in getunede uitvoering) is van dusdanige aard dat het beter/prettiger dan een getunede Peugeot.

Dus de Mini heeft van fabriekswege al heel veel goeds in huis of onder de kap.

Nu de Ventura 3-d externe ECU.

Montage is werkelijk een piece of cake, het kan niet missen met monteren/aansluiten. Ik heb er nu een week mee gereden en kan melden dat ik het verschil niet dusdanig vind dat ik deze tuning wil handhaven.

Dat kan aan mijn gevoel liggen wat ik nu met het rijden in deze Mini heb of omdat ik toch een andere rijder ben dan de gemiddelde Mini rijder en niet hoofdzakelijk gas op de plank rijd. Natuurlijk merk ik dat het wat doet, maar het rijgedrag van deze Mini in ongetunede situatie was voor mij ook al een ervaring van WOW en helemaal in de sportstand.

Dus voor mij persoonlijk heeft dit geen toegevoegde waarde in het rijgenot. Ik geloof werkelijk dat er meer in zit in deze tuning, maar dan moet je of een andere rijder zijn dan ik of de Duitse autobahn op en die tijd heb ik gehad hoewel ik op steenworp afstand van de Duitse grens woon.

M.a.w. ik ga eens kijken of ik iemand anders blij kan maken met deze Ventura, iemand die toch sportiever/sneller wilt rijden.

Tot zover mijn relaas.

Groeten,
Marcel
Mini Countryman JCW All4 F1
Gebruikersavatar
MarcelHLX
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westervoort
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2020, 14:25

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

26 aug 2020, 07:47

Sinds gister (25-08-2020) "nieuwe" slofjes onder de Cooper.
Velgen1.jpg
velgen2.jpg
Met zo goed als nieuwe Goodyear bandjes.
Mini Countryman JCW All4 F1
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

26 aug 2020, 09:20

Dat ziet er mooi uit! Ik vind het een hele goeie verbetering! :icon_top:
Gebruikersavatar
MarcelHLX
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westervoort
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2020, 14:25

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

29 jul 2021, 12:43

Mini gaat de verkoop in, ben bezig met een JCW.

Onze (thuis)werksituatie is momenteel dusdanig dat wij overwegend thuis werken en de dagen dat wij naar het kantoor moeten, kunnen we verdelen over de week.

Dat betekend dat ik momenteel onze Opel Mokka 1.6 CDTI in de verkoop heb maar ook onze Mini Cooper, staan momenteel op Marktplaats en zo lang deze daar staan, zijn ze te koop.

Mijn voorkeur voor een andere auto ging uit naar een Chevrolet Camaro (nieuwe model) maar dan met V8 motor. Helaas zegt mijn lieve Katharina dat zij daar voor geen goud in gaat rijden.
Nu vinden wij allebei een Countryman wel mooi mede ook vanwege het feit dat er een caravan getrokken moet worden en daar komt een Cooper S wel voor in aanmerking.

Maar omdat de Camaro niet door mag gaan, is mijn "eis" geworden voor minimaal een Countryman JCW (met trekhaak) en laat nou toevallig Klijn in Sprang-Capelle er een paar hebben staan, dus daar gaan wij aankomend weekend even kijken.

Wordt vervolgd.

Groeten,
Marcel
Mini Countryman JCW All4 F1
Gebruikersavatar
MarcelHLX
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westervoort
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2020, 14:25

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

20 aug 2021, 07:02

Wij rijden nu een week in onze Countryman JCW en dat is een waar genot. Onze uitvoering zit bomvol opties en is ook nog voorzien van een trekhaak welke je niet kunt zien.

Trekhaak is voor ons wel noodzakelijk omdat wij een sleurhut hebben en deze Countryman mag maar liefst 1800kg trekken dus dat zit wel goed. Wij hebben deze mooie JCW gevonden bij Klijn in Sprang-Capelle, een waar Mini walhalla, wat een keus hebben ze daar en als het er niet is, dan kun je de wens kenbaar maken en zorgen dat er zoiets in de showroom komt te staan.

Meteen UJ achterlichten laten plaatsen en zelf (via Ali) JCW uitlaat sierstukken gekocht met "carbon" sierringen er omheen.

Ben nu alleen nog bezig om de juiste SCM certificatie te krijgen voor de verzekering.

Onze auto komt uit Duitsland en is net 3 jaar oud wat inhoud dat het certificaat verlengd dient te worden of (in ons geval) vervalt. Je moet dan in Nederland voor de verzekering een juiste certificering hebben anders is deze auto niet All-Risk te verzekeren.

Via Fleetacces hebben wij nu een afspraak aan huis voor het certificeren van het klasse 3 alarm voor weer een periode van 3 jaar en het "ombouwen" van de sleutels zodat deze geen signaal meer uitzenden als die niet gebruikt worden. Ook dat is een eis van de verzekering.

Ik heb eerst nog andere verzekering maatschappijen geprobeerd, maar deze komen allemaal met dezelfde eisen i.v.m. de nieuwwaarde van deze JCW.

Foto's plaatsen komt denk ik nog wel, want ik vind het een drama om deze hier in de berichten te krijgen. Wordt vervolgd, of niet :D

Groeten,
Marcel
Mini Countryman JCW All4 F1
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

20 aug 2021, 09:40

Marcel proficiat met de Countryman. Is de 230pk versie dan?!
Is nog snel gegaan, auto's ingeruild of zo snel kunnen verkopen?
Wens jullie veel rijplezier.

Zelf zit ik ook nog wel eens naar een Amerikaan met dikke V8 te kijken maar met de huidige benzineprijzen en hoge wegenbelasting.....
Bovendien ga ik de wegligging van een Mini missen vrees ik.
Gebruikersavatar
MarcelHLX
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Westervoort
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2020, 14:25

Re: Marcel stelt zichzelf en zijn Mini Cooper voor

20 aug 2021, 09:55

niekcarfreak schreef:
20 aug 2021, 09:40
Marcel proficiat met de Countryman. Is de 230pk versie dan?!
Ja, het is de 231PK versie, onder een 306PK versie is mij door Ekris verteld dat daar geen trekhaak onder te monteren valt.

Waarschijnlijk een andere uitlaat layout waardoor de montage niet mogelijk is.

Maar 231PK is ook geen straf en hebben wij hier geen spijt van.
Mini Countryman JCW All4 F1
Gebruikersavatar
innocenti1300
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Regio Den Bosch
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jun 2021, 10:07

Re: Onze "nieuwe" F60 Countryman John Cooper Works f1 All4

20 aug 2021, 11:05

Mooie auto Marcel. Veel plezier en 231pk is zeker niet behelpen.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Onze "nieuwe" F60 Countryman John Cooper Works f1 All4

20 aug 2021, 11:19

Is een heerlijke motor, wij hebben die in onze F56 JCW van 2015 met 6 bak sportautomaat.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Onze "nieuwe" F60 Countryman John Cooper Works f1 All4

21 aug 2021, 13:08

Mooie auto Marcel! Mijn cabrio komt ook bij Klijn vandaan.

Ik heb ook een SCM klasse 3 certificering op m'n JCW met de "chips" op de batterij in de sleutel zodat deze geen signaal meer uitzend. Dure hobby maar wel een fijn idee dat het allemaal goed/officieel geregeld is.

Terug naar “Who are U?”