Ook ff voorstellen interesse Clubman JCW

Stel je hier even voor.
Ton K
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2020, 15:56

Ook ff voorstellen interesse Clubman JCW

13 jun 2020, 16:55

Hallo,
Ik ben Ton mijn vrouw had een S cabrio nieuw gekocht in 2012 dat was een schakel nu heeft ze hem ingeruild sep 2019 voor weer een nieuwe maar dan een automaat. Ook weer een S Cabrio.
Ik heb het geluk dat ik er af en toe mee weg mag en was al niet wijs van de 2012 maar deze 2019 is helemaal geweldig.
Waardoor ik nu ook voor mezelf kijk voor een mini maar da de Clubman we hebben 3 kinderen.
Nu op moment van schrijven staan er een aantal 2019 Clubman JCW demo modellen te koop 306 pk waar ik mijn zin op heb gezet.
Nu hoor ik van de handelaar (linkerbaan.nl )dat een trekhaak niet mogelijk is voor deze auto. Tenminste niet van Mini.
Hij zij dat ze wel bestaan maar dat fabriek garantie vervalt bij een gemonteerde trekhaak.
Nog navraag gedaan bij de Mini in Zwaag die had het raar verhaal dat het niet kan omdat de aanhanger het vermogen niet aankan.
Ja hoor!!!
De aanschaf valt of staat met een trekhaak heb zelf een aanhanger en wil gewoon dat ding er achter hangen wanneer ik het wil.

Weet iemand hoe het echt zit???

Gr. Ton K.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Ook ff voorstellen interesse Clubman JCW

14 jun 2020, 12:23

Daan van Linkerbaan heeft helemaal gelijk.
Op elke model JCW MINI mag men geen trekhaak erop hebben.
Bij de ‘langzamere’ modellen mag het weer wel.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ook ff voorstellen interesse Clubman JCW

14 jun 2020, 12:50

Charles,

voor wat betreft de Facelift Clubman modellen met 306 pk klopt het wat je zegt maar met het Pre-Facelift F54 Clubman JCW model kun je wel een trekhaak monteren en staat ie ook vermeld op je kentekenbewijs O1 en O2 waar bij het trekgewicht is 1500kg geremd en 750kg ongeremd.

Zie bijvoorbeeld maar de volgende F54 JCW Clubman, 232pk uit 2017 die bij MINI Poelgeest staat: https://www.mini.nl/nl_NL/home/occasion ... =143991535

Dit is het eerste F54 (Pre-facelift) JCW model, je kunt het ook checken op de RDW site door het kenteken NR-347-N in te vullen en te checken bij de gewichten. Ik heb me hier ooit in verdiept welke MINI's trekhaken mogen en wat ze mogen trekken en weet zeker dat het klopt.

Is ook iets typisch MINI, zo mag ik met mijn R56 Cooper pre-facelift een trekhaak hebben maar bij het facelift model heeft MINI deze optie maar laten vallen omdat er in hun ogen te weinig gebruikers voor waren en dat het bij de type goedkeuring extra kosten met zich mee brengt waardoor ze die optie hebben laten vallen. Voor de R55 Cooper facelift hebben ze het wel aangehouden. Wat de exacte reden is dat ze dit bij de nieuwe JCW clubman hebben laten vallen weet ik ook niet maar het is naar mijn mening een broodje aap verhaal dat het vermogen te groot zou zijn dat de aanhanger dat niet aan kan? Ik denk eerder hetzelfde verhaal als bij de R56 Cooper facelift, te weinig vraag voor een trekhaak icm een JCW model dat ze dit om kosten te besparen hebben laten vervallen.

Succes,

Milco

Ton, er staan ook mooie F54 Clubman Cooper S 2020 modellen met JCW Trim waar wel een trekhaak onder mag, 1300kg geremd of 720kg ongeremd. ook een mooie optie plus met een STAGE 1 kun je zo'n Clubman ook nog wat kietelen.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Ook ff voorstellen interesse Clubman JCW

14 jun 2020, 12:58

Schroefie schreef:Charles,

voor wat betreft de Facelift Clubman modellen met 306 pk klopt het wat je zegt maar met het Pre-Facelift F54 Clubman JCW model kun je wel een trekhaak monteren en staat ie ook vermeld op je kentekenbewijs O1 en O2 waar bij het trekgewicht is 1500kg geremd en 750kg ongeremd.

Zie bijvoorbeeld maar de volgende F54 JCW Clubman, 232pk uit 2017 die bij MINI Poelgeest staat: https://www.mini.nl/nl_NL/home/occasion ... =143991535

Dit is het eerste F54 (Pre-facelift) JCW model, je kunt het ook checken op de RDW site door het kenteken NR-347-N in te vullen en te checken bij de gewichten. Ik heb me hier ooit in verdiept welke MINI's trekhaken mogen en wat ze mogen trekken en weet zeker dat het klopt.

Is ook iets typisch MINI, zo mag ik met mijn R56 Cooper pre-facelift een trekhaak hebben maar bij het facelift model heeft MINI deze optie maar laten vallen omdat er in hun ogen te weinig gebruikers voor waren en dat het bij de type goedkeuring extra kosten met zich mee brengt waardoor ze die optie hebben laten vallen. Voor de R55 Cooper facelift hebben ze het wel aangehouden. Wat de exacte reden is dat ze dit bij de nieuwe JCW clubman hebben laten vallen weet ik ook niet maar het is naar mijn mening een broodje aap verhaal dat het vermogen te groot zou zijn dat de aanhanger dat niet aan kan? Ik denk eerder hetzelfde verhaal als bij de R56 Cooper facelift, te weinig vraag voor een trekhaak icm een JCW model dat ze dit om kosten te besparen hebben laten vervallen.

Succes,

Milco

Ton, er staan ook mooie F54 Clubman Cooper S 2020 modellen met JCW Trim waar wel een trekhaak onder mag, 1300kg geremd of 720kg ongeremd. ook een mooie optie plus met een STAGE 1 kun je zo'n Clubman ook nog wat kietelen.
Oké weer wat geleerd.
Dacht dat het op elk model JCW niet mocht.
Thnx Milco Afbeelding

En wat Milco zegt, een F54 Clubman S is software aan te passen van 192 pk naar 272 pk - 400 Nm bij clubsponsor Klaas van Vuuren van Beek Auto Racing. Heb ik ook gedaan, al mijn MINI’s hebben stage 1 van Beek

Terug naar “Who are U?”