Nieuw hier

Stel je hier even voor.
NiekvRens
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2020, 22:46

Nieuw hier

27 jun 2020, 18:45

Hallo ik ben Niek, ik ben 21 jaar oud en ik heb mij eind vorig jaar een R56 Cooper S met JCW-pakket aangeschaft van bouwjaar 2007 en zoon 125.xxx op de teller. Ik ben altijd al een mini liefhebber geweest en was ook bereid er nog het een en ander aan te veranderen om het echt mijn mini te maken. Toen ik deze mini ging kopen was ik helemaal verkocht toen ik hem zag, ik heb hooguit 3 maanden rondgereden voordat ik mijn downpipe heb vervangen voor een catless Milltek downpipe. Bij het eerste rondje constateerde ik al snel dat er vrijveel witte zowel blauwe rook uit de uitlaat kwam. Ik heb deze nalaten kijken en een afspraak laten maken voor een motorrevisie. De wagen was nog geen dag weg voordat ik gebeld werd dat de turbo vervangen moest worden want de schoepen raakte de zijwand. Een dag later s ’avonds werd ik gebeld door de garage dat ik moest komen kijken want ze hadden de kop van het blok liggen. Toen ik kwam kijken zag het er al erg sneu uit. De cilinderwand zat vol groeven en de zuigers waren al aan het slijten het blok kon niet meer gered worden. Inmiddels ligt er een gereviseerd ruilmotorblok in met een nieuwe turbo en koppelingsplaten en ben ik bijna aan het eind van mijn inrijdperiode. Na deze tegenslag heb ik besloten om de auto nu ook echt afte maken daarom heb me aangemeld bij het miniclubforum om zo meer informatie te verzamelen voordat ik zomaar iets aanpas of bestel.

Met vriendelijke groet

Niek
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Nieuw hier

27 jun 2020, 20:08

Welkom op t forum. Begin mei je mini is niet de leukste die je kunt hebben. Maar hopelijk is ie strax weer helemaal goed en kan je m helemaal naar jouw smaak maken. Heb je al een lijst van mods klaarliggen? Succes iig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Nieuw hier

28 jun 2020, 13:10

Welkom Niek op het NewMINIclub forum.

Inderdaad geen fijne start met je MINI en de R56 Cooper S, met het N14 blok zijn niet de beste blokken. Het is een PSA (Peugeot) blok waar mee klachten zijn geweest. Daar in tegen zijn er ook legio MINI rijders met dit blok die geen klachten ervaren en vaak gaat het ook erom hoe de vorige eigenaar(s) er mee zijn omgegaan en of de MINI op z'n tijd zijn onderhoud heeft gekregen. Ik rijd zelf een R56 Cooper (N12 blok) en een R55 Clubman Cooper (N16 blok) en beide rijden als een zonnetje, krijgen standaard beide jaarlijks gewoon een beurtje bij de garage, ondanks dat ie dan nog niet aan de onderhouds kilometers zit. Jaarlijks goed onderhoud voorkomt problemen al is het maar om vroegtijdig slijtage van specifieke onderdelen te onderkennen.

Er is hier inderdaad genoeg info en adviezen te vinden. Wil je wat performance (extra vermogen) met de motor, een andere uitlaat of dergelijks dan is Beek Autoracing in Den Haag een aanrader. Zij kunnen je heel goed adviseren op dat gebied en tunen altijd zo dat het verantwoord is om de spullen heel te houden en niet op het randje gaan zitten met eventuele schade van dien.

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met je aankoop en niet dat het komt door plaatsing van die nieuwe downpipe. Kijk vooral bij Show Your Ride naar de diverse projectjes van mensen wat zij met hun MINI hebben gedaan. Gebruik bij specifieke zaken de zoekfunctie.

Hopen dat je nu even kan genieten van je MINI,

mvg. Milco

Terug naar “Who are U?”