Dylan - Mini One 2010

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
MINI-B&W
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2020, 11:46

Dylan - Mini One 2010

31 aug 2020, 14:43

Hallo mede Mini eigenaren!

Sinds juni '20 ben ik ook eigenaar van een Mini, in mijn geval de Mini One (R56) uit 2010 (Pepper white / zwart dak)

Het betreft de MINIMALIST Business Line, uitgevoerd met 1.6 55kw ECO motor, destijds met 49K op de teller. Ik ben de 2de eigenaar :)). Ik heb de Mini gekocht bij een handelaar nabij Utrecht - hij had de auto net overgenomen van Ekris (inruil). De auto is tot op zekere hoogte altijd bij BMW in onderhoud geweest - 2 laatste beurten bij een andere bovag garage.

Qua uiterlijk een nette wagen maar niet geheel onbeschadigd, een paar schrammetjes van een mogelijk winkelwagentje op de achterzijde, een klein plekje op de deur (bestuurderszijde) en helaas aardig wat steenslag op de motorkap. De zwarte 17inch lm velgen hebben her en der wat stoeprand schade en lijken ooit een extra laagje zwart te hebben gehad.

Omdat ik in een ver verleden autotechniek heb gestudeerd en het ook wel leuk vind om zelf onderhoud te doen heb ik al wat dingen aangepakt, niet omdat ze perse aan de beurt waren maar meer om met schone lei te kunnen starten:

- nieuwe multiriem
- waterpomp + aandrijfwiel + koelvloeistof
- riemspanner vervangen
- riemspanner waterpomp (elektrisch)
- olie + oliefilter
- luchtfilter (inleg K&N)
- vervolgens laten chiptunen door Chiptuning Ede.


Van buiten ook een paar dingen:

- minimalist stickers van de portieren verwijderd
- nieuwe naafdoppen (nep)
- Mini logo ventieldopjes
- dagrijverlichting gloeilampjes vervangen door LED
- knipperlichten vervangen door zwarte - bewegende oranje LED
- witte lamellen gril vervangen door de honinggraat variant (51110442012) + bijpassende chromestrip voor de onderzijde (51117209904)
(voordat de kenners hier op reageren - dit past officieel inderdaad niet :), maar een compleet andere bumper vond ik wat overdreven)


Er zijn nog wat onderdelen onderweg:

- nieuwe halogeen lampen (Osram Night Breaker Laser)
- korte (originele mini) antenne

Daarnaast zijn er nog wel wat dingen die aandacht vereisen: Met het vervangen van de multiriem en dergelijke dacht ik een vervelende hoge pieptoon te verhelpen - die zit er echter nog steeds - vermoedelijk betreft dit de vrijloop van de dynamo

En vanochtend startte de auto slecht, ik denk dat de thermostaat van het thermostaathuis kapot is. Het viel me een aantal dagen terug al op dat de auto bij een koude start niet eerst wat hogere toeren pakt alvorens weer terug te zakken naar onder de 1000rpm.

Ideeën zijn uiteraard welkom voor bovenstaande problemen :icon_top:

Ohja foto's! Die houden jullie nog even tegoed :oops: - alvast 1tje toegevoegd:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MINI-B&W op 31 aug 2020, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Dylan - Mini One 2010

31 aug 2020, 14:55

Van harte welkom Dylan,

al aardig wat aan je MINI gedaan, benieuwd naar de foto's.
Thermostaathuis is inderdaad een zwakke plek van de R serie, die willen nog al eens gaan lekken. Thermostaat wil ook wel eens het loodje leggen. Ik heb het thermostaathuis een keer kapot gehad en dan wordt ie bij MINI meteen geleverd met nieuwe thermostaat.

De halogeen verlichting houdt niet echt over vandaar dat ik op mijn R55 de halogeen heb vervangen door een aftermarket Xenon set van MINI, dat geeft zoveel meer licht, 1 van de beste updates bij de Clubman. Ik had het al op mijn R56 zitten dus was dat al gewend en dan wil je geen Halogeen meer. Met de juiste kwaliteit lampjes in je Halogeen is het inderdaad wel beter dan de standaard lampjes.

Goed bezig,

gr. Milco
Gebruikersavatar
MINI-B&W
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2020, 11:46

Re: Dylan - Mini One 2010

31 aug 2020, 15:51

Schroefie schreef:
31 aug 2020, 14:55
Van harte welkom Dylan,

al aardig wat aan je MINI gedaan, benieuwd naar de foto's.
Thermostaathuis is inderdaad een zwakke plek van de R serie, die willen nog al eens gaan lekken. Thermostaat wil ook wel eens het loodje leggen. Ik heb het thermostaathuis een keer kapot gehad en dan wordt ie bij MINI meteen geleverd met nieuwe thermostaat.

De halogeen verlichting houdt niet echt over vandaar dat ik op mijn R55 de halogeen heb vervangen door een aftermarket Xenon set van MINI, dat geeft zoveel meer licht, 1 van de beste updates bij de Clubman. Ik had het al op mijn R56 zitten dus was dat al gewend en dan wil je geen Halogeen meer. Met de juiste kwaliteit lampjes in je Halogeen is het inderdaad wel beter dan de standaard lampjes.

Goed bezig,

gr. Milco

Thanks Milco! Ik ga nog even uitzoeken of ik enkel de thermostaat of het complete huis vervang - er zit namelijk net verse koelvloeistof in.

Xenon zou inderdaad tof zijn! De prijzen echter voor dergelijke setjes :roll:. Dan liever eerst een cobra schroefsetje
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Dylan - Mini One 2010

01 sep 2020, 21:34

Onder mijn R56 Cooper zit ook een Cobra EVO1 schroefset, heel tevreden mee. Eind van dit jaar komt er ook 1 onder de R55 Clubman Cooper. Ik heb het dus net andersom gedaan, vond de Xenon belangrijker, het schroefsetje wordt mijn volgende mod onder de Clubman.

Gr. Milco

Terug naar “Who are U?”