Nieuw hier

Stel je hier even voor.
NotNormal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2021, 18:48

Nieuw hier

15 apr 2021, 22:31

Ik heb me dus ook net aangemeld hier maar lees al een tijdje mee. Vorig jaar mocht ik de Cooper S van men moeder een week lenen omdat mijn auto gerepareerd moest worden. Vanaf toen wist ik het zeker, mijn volgende auto werd een Mini Cooper.

Sinds Oktober ben Ik de trotse eigenaar van een Mini Cooper S F56 in de kleur white silver. Ik ben helemaal kapot van dat apparaat. In de tussentijd heb ik ook al van alles eraan veranderd en ben ik ook nog heel wat van plan. De Mini is een echte money pitt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Nieuw hier

15 apr 2021, 23:09

Welkom en zo te lezen heb je het virus goed te pakken. Foto’s maken het verhaal altijd af.

Veel plezierige en veilige kilometers
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Nieuw hier

16 apr 2021, 08:19

NotNormal schreef:
15 apr 2021, 22:31
Vorig jaar mocht ik de Cooper S van men moeder een week lenen...
Zo hebben we het hier al vaker 'fout' zien gaan ...
In de tussentijd heb ik ook al van alles eraan veranderd en ben ik ook nog heel wat van plan.
Wat heb je allemaal al gedaan?


Daniel_S schreef:
15 apr 2021, 23:09
Foto’s maken het verhaal altijd af.

Veel plezierige en veilige kilometers
DIT! :Foto
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Nieuw hier

16 apr 2021, 09:29

Pictures, or it didn’t happen
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
NotNormal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2021, 18:48

Re: Nieuw hier

16 apr 2021, 10:01

Dit is hem dan mijn Mini Cooper S F56 white Silver. Het was geen liefde op het eerste gezicht maar de auto klopte. De juiste km stand, Mini Next en alle belangrijke opties.

Toen ik de auto kocht was ik er helemaal van overtuigd om de chrome grill en koplamp/achterlicht ringen te vervangen voor de zwarte zoals dat bijna door iedere Mini Enthausiast gebeurt. Ik had ze zelfs al aangeschaft.. Hier ben ik helemaal van terug gekomen. Hoe badass het op de meeste Mini's ook uitziet, ik vind het persoonlijk niet mooi tot zijn rechtkomen op mijn kleur en uitvoering.
Mijn eerste aanpassing was een subtiele verlaging met Cobra verlagings veren. De Mini staat af-fabriek gewoon echt te hoog op zijn pootjes. Mijn auto miste ook de RVS sport pedalen. Dit vind ik qua interieur altijd een 'must have'. Ik heb de Cooper S badge verwijderd. Ook de Cooper S side shuttles vervangen voor de Black Jack shuttles en de S in de grill zwart gemaakt met de badge cover van SCP automotive. Dit voor een meer 'stealthy look'. De Mini logo's voor en achter vervangen voor de nieuwe LCI emblemen in het zwart. De chrome tankdop heb ik vervangen voor de race fuelcap van Moshammer. Ik wou de auto toch wat stoerder laten uitzien zonder afscheid te nemen van al het chroom rond de verlichting en grill.

Vervolgens heb ik de auto van een catback sportuitlaat voorzien van Gravity Performance. Een echte aanrader voor dat geld. Een kwaliteit resonated catback systeem uit het verenigd koningrijk met een midden demper en eind demper voor nog geen 400 euro. Het geluid is naar mijn mening fantastisch zonder dat het overdreven word en in sport mode al pops & bangs bij het opschakelen. Ook betere gas response en een merkbaar verschil in rijden na installatie. Kortom een echte aanrader.

Origineel stond de auto op de 17 inch Tentacle spoke velgen. Zoals de meeste Mini eigenaren met het zwarte dak wist ik zeker dat daar zwarte velgen bij moesten. Ook hier ben ik van gedachte veranderd omdat kijkend vanaf een afstand de wielkasten toch al snel 1 grote zwarte leegte worden. Daar komt bij dat bijna elke sportief oogende White silver Mini die ik online tegenkom de zwarte velgen combi heeft. Het kiezen van de velgen vond ik erg lastig.. De velgen moesten namelijk ook geschikt zijn voor de JCW remmen die op mijn short list staan. Gewicht, aftermarket, origineel, et waarde, inch maat, kleur.. erg lastig allemaal. Uiteindelijk heb ik een goede deal kunnen maken met een Duitse JCW rijder die van zijn zilvere Track spoke 501 velgen met Perelli PZero banden af moest. De banden waren een onverwachte verademing vergeleken met de Primacy 3's. Ook al is de et waarde hetzelfde toch vult de JCW track spoke 501 op het oog de wielkasten van mijn Cooper S beter. Buiten de extra ronding voor de big brakes zou ik zweren dat de velg ook iets meer naar buiten komt. Door de verkoop van mijn vorige velgen set  heb ik met een klein budget mijn Cooper S klaar gemaakt voor de volgende mod.. De retro fit JCW big brakes.

To be continued.. :mrgreen:
Bijlagen
20210413_131304-02-01_copy_1760x1454.jpeg
20210413_131249-02-01_copy_1454x1755.jpeg
20210323_182334-01_copy_1905x1454.jpeg
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Nieuw hier

16 apr 2021, 10:08

Lekker bezig. Het bewijs is geleverd .
Ook mooie mods.

Dechromen is idd veel gedaan. Met deze kleuren zou ik m ook Chrome hebben gelaten.

Ik rij zelf een zwarte r53. Maar ook gewoon met Chrome. Vind het juist wel wat hebben.
Afbeelding
NotNormal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2021, 18:48

Re: Nieuw hier

16 apr 2021, 10:15

Misschien ook nog wel leuk om te delen. Het uitlaat systeem en de 2 Mini's tijdens montage. Bedankt allemaal voor de leuke reacties :wink:
Bijlagen
20201205_115551_copy_2138x1603.jpg
20210306_101515_copy_1603x2138.jpg
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Nieuw hier

16 apr 2021, 10:30

Mooie mini! Een plaatje om naar te kijken!!
En lekker bezig hoor
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
NotNormal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2021, 18:48

Re: Nieuw hier

16 apr 2021, 10:37

Daniel_S schreef:
16 apr 2021, 10:08
Lekker bezig. Het bewijs is geleverd Afbeelding.
Ook mooie mods.

Dechromen is idd veel gedaan. Met deze kleuren zou ik m ook Chrome hebben gelaten.

Ik rij zelf een zwarte r53. Maar ook gewoon met Chrome. Vind het juist wel wat hebben.
Thanks :wink: Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook juist wat hebben. Het contrast werd anders te groot en de koplamp zelf is ook niet zwart van binnen zoals sommige exemplaren dat wel hebben. Dus ik heb er maar vanaf gezien.
NotNormal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2021, 18:48

Re: Nieuw hier

16 apr 2021, 10:39

Ragnar schreef:
16 apr 2021, 10:30
Mooie mini! Een plaatje om naar te kijken!!
En lekker bezig hoorAfbeelding
Dankjewel, leuk om te horen 😉
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Nieuw hier

16 apr 2021, 20:02

Welkom en nice ride :icon_top:

Gr. Milco

Terug naar “Who are U?”