New kid on the block

Stel je hier even voor.
Geejeeem
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 apr 2021, 16:43

New kid on the block

30 apr 2021, 19:22

Hallo forum! Misschien ben ik al weer sneller verdwenen dan je dit leest, 't zij zo. ;-). De case is dat we op zoek zijn naar een goede vervanging voor onze oude Subaru uit het jaar nul waaraan m'n partner in 13 jaar een 125000 kms heeft toegevoegd. Niks ten nadele, maar hoog tijd voor vervanging, en hoog op onze shortlist staat de Clubman Cooper. Keuze is puur om het karakteristieke design, en de verrassende inhoud van de achterbak, maar hebben we er nog nooit in gereden. Dat staat volgende week op de lijst als we drie dagen met een huurauto gaan rijden. Vooruitlopend dacht ik dat het wel handig kon zijn om hier een account te openen om ev feedback te vragen en ervaring te delen, dus van daar. De eerste serieuze kandidaat (een Pepper) ging helaas aan onze neus voorbij. :cry: . Tbc.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: New kid on the block

30 apr 2021, 20:17

Goede keuze, rijd naast een R56 Cooper ook een R55 Cooper maar een fantastische auto.

Succes met de zoektocht :icon_top:
Geejeeem
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 apr 2021, 16:43

Re: New kid on the block

01 mei 2021, 18:54

Tnx Schroefie!

Toevallig de kans om vanmiddag een berijd(st)er van een Clubman (One, 2018) aan te spreken. Wat was dat mens enthousiast. Hield niet op, had o.a. al 80000 probleemloze kms achter de kiezen enz..., had ook kleine kritiekpuntjes, maar toch dacht ik echt ff dat ze van het ding af wilde, maar niks daarvan. ;-) Nou, we gaan het meemaken met de huurauto. Keep you posted! ;-)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: New kid on the block

01 mei 2021, 20:17

Bouwjaar 2018 is dus een F54.
De F serie is de 3e Generatie New Mini.
Succes met de aankoop.
Geejeeem
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 apr 2021, 16:43

Re: New kid on the block

06 mei 2021, 20:12

:oops: Holy crap! 'k Zie nu pas dat ik het eerder over de Clubman had, terwijl ik de Countryman bedoelde!! Nou hoe dan ook, morgenochtend begint onze 3 daagse testrit met (dus) een Countryman (huurauto). We zijn allebei super nieuwsgierig omdat het toch onze favo is vanwege de hoekige lijnen en onverwacht grote ruimte in de achterbak. De Vitara, Jazz en CH-R zijn eerder al afgevallen, alleen de Corolla SW (hybrid) is overgebleven, en bij twijfel gaan we na de Countryman ook nog een paar dagen met een MB B rijden. Klein vraagje: de Countryman die we meekrijgen is vermoedelijk een 'One'. Begrijp ik het goed dat dit de lichtst gemotoriseerde versie is? En heeft iemand ervaring hoe dat gaat als je daarmee bv de bergen ingaat?

Groetjes, (en hoor graag)!
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: New kid on the block

07 mei 2021, 08:00

Begrijp ik het goed dat dit de lichtst gemotoriseerde versie is? En heeft iemand ervaring hoe dat gaat als je daarmee bv de bergen ingaat?
Dat klopt inderdaad. Een One met 102 pk is na mijn mening echt te licht voor een Countryman. Je hebt minimaal een Cooper nodig. Bij een F serie (de laatste) heb je dan 150 pk. Wil je echt wat meer vermogen dan is een Cooper S aan te bevelen en die beschikt dan over 178 pk.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Geejeeem
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 apr 2021, 16:43

Re: New kid on the block

07 mei 2021, 12:35

Tnx! 't Is toch een Cooper, voor de liefhebbers: G-747-ZT. Vanmorgen opgehaald en de eerste 100 kms gereden. By far de beste kandidaat die we tot nu toe hebben gereden. 't Enige wat toch een klein beetje tegenvalt is dat de kofferruimte voor de hond toch wat aan de krappe kant lijkt. Gaan we nog uitproberen. ;-)
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: New kid on the block

07 mei 2021, 14:38

Nice. Andere hond????
Afbeelding
Geejeeem
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 apr 2021, 16:43

Re: New kid on the block

07 mei 2021, 18:41

Nope, no way! Hond moet blijven (vrouw ook). Hond wat laten leeglopen is ook niet bespreekbaar. :mrgreen: We wisten van de dubbele vloer in de achterbak alleen blijkt dat je de plaat tussen die twee niet kan verwijderen zoals je de hoedenplank eruit kan halen. 't Is overkomelijk maar wel jammer. Een ander dingetje dat opdoemt is de overzichtelijkheid van het carros aan de voorzijde: ofschoon onze garagedeur 2,30 meter breed is durft m'n ega er niet in te rijden, en moet bekennen dat de bollingen van de voorschermen daar ook niet echt in meewerken. Hoe dan ook, we hebben nog een paar dagen te gaan. Benieuwd hoe het afloopt. Ikzelf zou het wel weten. 8) Tbc.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: New kid on the block

08 mei 2021, 11:01

Toch maar een “ Clubman” :lol:
Geejeeem
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 apr 2021, 16:43

Re: New kid on the block

08 mei 2021, 18:29

@Peter, een Clubman, dat dacht ik dus ook. Bedoel maar, het alternatief dat ik de Countryman voor jaren elke dag weer mag binnenzetten- en uitrijden, of het bouwen van een nieuwe garage spreekt mij ook niet echt aan. Het ding dan maar buiten laten staan is ook geen optie. Dus vanmiddag weer eens bij de Mini/BMW dealer langs geweest om met de bril van vrouwlief op haarfijn uit te zoeken hoe dat dan zit met (in) de Clubman. Afijn, de Clubman is ook echt een beauty, en aan mij zal het niet liggen, maar die heeft hetzelfde 'euvel' als de Countryman en is maar een fractie smaller, dus dat schiet helaas ook niet op. Nu wist ik al langer dat de BMW 2 serie (en de X1) op hetzelfde platform staan als de Countryman, met dito techniek. Die 2 serie lijkt mij me wat vlakker gelijnd langs de voorschermen. Gaan we binnenkort mee rijden. Je moet daarbij begrijpen dat mijn ega een dwerg van 160 cm lang is die altijd al met kussentjes onder haar bevallige derrière rondrijdt, dus elke cm telt bij haar. Kortom het gaat hem niet worden met de Mini, hoe jammer ik dat vind, ook al omdat ik sterk ben verworteld met de oer Mini. Maar goed, zo gaat dat in het leven. ;-)
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: New kid on the block

09 mei 2021, 13:05

Is achteruit inrijden geen optie ,parkeersensoren uit en achteruitrijcamera aan :roll:

(Eerlijk gezegd ken ik een beetje het probleem we hebben een oprit van 5 meter breed en het lukt m’n vrouw nog de auto zo te parkeren dat er niemand meer langs kan :lol: )
Geejeeem
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 apr 2021, 16:43

Re: New kid on the block

10 mei 2021, 18:10

Had het zelf kunnen bedenken >:( , supertip, tnx! En het kan verkeren... het zaadje dat afgelopen vrijdag de grond in ging heeft toch gekiemd. Vanmorgen vroeg de Countryman teruggebracht naar de verhuurder en bij thuiskomt bleek er ineens een spijtoptant in dit huis te wonen. Benieuwd hoe dit gaat aflopen. Tbc. ;-)
Geejeeem
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 apr 2021, 16:43

Re: New kid on the block

21 mei 2021, 19:43

Ajo! We zijn nog steeds in de run voor een Mini en steunen daarbij ook op het advies vanuit deze groep. Als ik zoek op 'aankoopkeuring Mini' dan bestaat half NL uit Mini-experts, en nader bekeken word je daar niet echt vrolijk van. Op z'n best is dat een veredelde APK, en verder komt het niet. ;-). Kortom, en zeer gewaardeerd, waar dan wel voor een kundige aankoopkeuring?
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: New kid on the block

21 mei 2021, 23:20

Leuk te lezen dat mini nog op de lijst staat. Heb je al even gekeken in het sponsoren overzicht?

Anders is het wel handig om de regio te weten waar je de keuring wil laten doen.

Succes iig
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”