niet zomaar een mini ;)

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
cootje78
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2021, 11:56

niet zomaar een mini ;)

04 jun 2021, 18:43

hallo forumleden!
Ik ben Marco uit Tilburg en ik heb sinds een paar weken een originele(met upgrades) mini cooper jcw uit 2008.
Helemaal verslaafd aan deze bak!!!heb nog nooit zo een snelle auto gereden en dat is dus even wennen....gaat snel hoor;)
Wel heb ik gelijk wat vragen voor de kenners hier.....ik heb dus de n14 motor...alleen is deze wel al gereviseerd(ROOS te Almere) doordat er een uitlaatklep kapot was gegaan en in het blok verdwenen was en turbohuis gescheurd. Alles gerepareerd dus. Ik wil alleen alle problemen voorkomen die bij dit blok bekend zijn en dus vraag ik advies wat te doen met het tanken en zuiver houden van de injectoren e.d. Ik tank 98 en wil graag weten of er ook af en toe iets toegevoegd (injectorreiniger bv) moet worden om alles clean te houden zeg maar.
Verder iemand nog tips voor het onderhoud e.d.? Ik twijfel nog om een K&N inlegfilter te regelen .een kit is me te duur namelijk.
Oow en hoe plaats ik hier fotos?;)

mvg marco
917
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: niet zomaar een mini ;)

05 jun 2021, 18:52

Hoi leuk zo n jcw :|
Als je 98 tank is dit hoogstwaarschijnlijk al premium benzine, bv super plus van Shell ik zou daar zeker niet nog eens allerlei toevoegingen bij gooien deze zitten nl al in de premium en dat blijft echt wel schoon en zeker als het blok recent gereviseerd is is alles gereinigd of nieuw.

Een bv K&N of Green inlegfilter haalt niet zoveel uit ,het is eerder een longlife filter omdat je hem kan reinigen en opnieuw oliën,papierfilter flikker je weg en plaats je nieuw .onderaan de streep even duur .
Als je echt wat vermogenswinst wilt behalen moet je echt de hele riedel doen.voor de sound wordt het toch een complete box.

Wat betreft de foto s ff zoekfunctie gebruiken.
Gebruikersavatar
cootje78
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2021, 11:56

Re: niet zomaar een mini ;)

12 jun 2021, 17:53

eindelijk weet ik hoe een foto te plaatsen;)

Afbeelding
917
Gebruikersavatar
Rallye
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Achterhoek
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 apr 2021, 14:37

Re: niet zomaar een mini ;)

13 jun 2021, 09:55

Het is nog een Clubman ook! Welke mods zitten er allemaal op?
Gebruikersavatar
cootje78
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2021, 11:56

Re: niet zomaar een mini ;)

13 jun 2021, 12:00

Ja het is een clubman haha. Ik heb het nog niet compleet uitgezocht maar ik heb een berg rekeningen liggen van alles dat eraan vernieuwd is(12k totaal).ik weet dat er een schroefset van KW onder zit en een setje Yokohama semi slicks op nieuw gepoedercoate originele jcw velgen met nieuwe brembo schijven en blokken. Verder is het een originele jcw op kenteken.
917

Terug naar “Who are U?”