Hey ik zal mij even kort voorstellen.

Stel je hier even voor.
Boytje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2021, 22:19

Hey ik zal mij even kort voorstellen.

19 jul 2021, 08:12

Om te beginnen heet Ik Boy en ben 36 jaartjes oud.

Ik woon in omgeving Alkmaar met mijn vrouw en 2 kindjes zoon van 7 en een dochtertje van net een jaar.

Ik heb een Mini Cooper 1.5 uit 2019 ( voor mijn vrouw) en een Renault Megane voor mij zelf (van mijn werk uit).

Ik reed hiernaast altijd motor maar na een.paar ervaringen hier onlangs afscheid van genomen.

De Renault staat veel stil ik vind er namelijk geen ... aan om mee te rijden. Ik zie het meer als een pakezel maar deze is niet schattig. :P .

Nu wil ik voor mij zelf ook een mini kopen nu pik ik de mini van mijn vrouw vaak.

Ik zoek vooral informatie over de cooper s gen2 2007-2014 als ik mij niet vergis. Voorkeur automaat ivm motor ervaring van mijn been..
Marty
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2021, 22:31

Re: Hey ik zal mij even kort voorstellen.

19 jul 2021, 17:02

Hey welkom hier, (ik ben hier ook net nieuw).
Zelf heb ik een met N18 blok aangeschaft (vanaf eind 2011 zijn ze met N18 geleverd geloof ik) deze schijnen (iets) minder kwaaltjes te hebben dan de n14.
Mocht je gaan kijken voor een 2007-2014 mini, beluister deze auto dan altijd met een koude motor. (dit ivm ketting en de geleiders)
Tip, Google even op cooper S death rattle zodat je het geluid kan herkennen. Verder zijn er nog wel wat dingen waar je op moet letten, met pano dak vooral kijken of je geen lekkage ziet.
Olie peil even controleren, mini moet altijd met max oliepeil rijden, de auto geeft wel aan wanneer er olie tekort is maar dan ben je eigenlijk al telaat.
In de boordcomputer kan je ook het gemiddelde verbruik opzoeken, dan krijg je een beetje een indicatie van hoe deze auto gereden is.
Maar zijn hier ongetwijfeld meer mensen die je er veel meer over kunnen vertellen.
Succes met je zoektocht!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Hey ik zal mij even kort voorstellen.

23 jul 2021, 13:35

Van harte welkom Boy,

Marty heeft nagenoeg alles al verteld en een goed onderhouden Cooper S hoeft geen probleem te zijn voor aanschaf.
Check of er onderhoudshistorie aanwezig/bekend is, dan kun je zien wat de vorige eigenaar aan onderhoud heeft gedaan.
De N18 blokken zijn wat beter dan de N14 maar wat ik al zei, een goed onderhouden auto zou mijn voorkeur hebben.

Succes met de zoektocht en voor het geval je er niet bekend mee bent, met www.gaspedaal.nl krijg je zo'n beetje alles te zien wat er in Nederland te koop staat.

Gr. Milco

Terug naar “Who are U?”