Kersverse Mini beziter.

Stel je hier even voor.
PE1PQX
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:00

Kersverse Mini beziter.

07 sep 2021, 22:38

Hoi allen,

Mijn naam is André en samen met mijn vrouw Margriet zijn we sinds gisteren eigenaar van een Mini Cooper Chilli (R56?)
Coopertje.jpg
Mijn vrouw links, ik rechts (mag duidelijk zijn hoop ik :wink: )
Bouwjaar 2007, km-stand 189k.

Het wagentje is duivels, bij de verkeerslichten schiet hij als een 'duveltje uit een doosje' over de streep vooruit. :mrgreen:
(De achteruit is wel even wennen, gewoon weerstand overwinnen en naast de '1' schuiven, niet eerst indrukken of een knop omhoog trekken)

Ik zal tzt wel de nodige vragen hebben (zoals waar vinden jullie onderdelen die te vervangen zijn en zuks).
Om te beginnen moet ik nog een 2e sleutel/afstandbediening zien te regelen (voor o.a. startonderbreking en ontgrendelen deuren)
Er zijn wel een paar dingetjes die ik in de toekomst aan wil pakken/repareren. Om te beginnen het visuele.

Op de motorkap zitten 2 witte strepen, met daarin de naam 'John Cooper' gestickerd. Die naam vinden we ook terug boven het handschoenen-vakje.

Als ik het goed heb is onze mini uitgerust met een boordcomputer, daar zal ik ook wel vragen over hebben tegen de tijd, zoals uitlezen met vouw-pjoeter bijvoorbeeld, en tweaks en dergelijke.

Er zit wel nog het nodige werk aan deze duivel, maar dat mag de pret niet drukken, ik kan wel wat maar zodra het wat ingewikkelder gaat worden ben ik flink terughoudend.

Voor de geïnteresseerden: Mijn nic-name komt van mijn radio-roepnaam/callsign PE1PQX, ben legaal radio amateur, onder andere op de korte golf, VHF en UHF. Leuke 'wapen-feit': tijdens zijn 6 maande verblijf van André Kuipers in het ISS heb ik rechtstreeks radio contact gehad. Allemaal legaal!
Info daarover: www.pe1pqx.eu

Vragen?? Stel gewoon,

Grt André uit Emmen (het land van Bartje)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut (1930 - 2018)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Kersverse Mini beziter.

08 sep 2021, 00:30

Hartelijk welkom André en Margriet en gefeliciteerd met jullie leuke flitsende Mini.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Kersverse Mini beziter.

09 sep 2021, 06:46

Hartelijk welkom op het Forum! Veel rijplezier met jullie MINI!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
PE1PQX
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:00

Re: Kersverse Mini beziter.

09 sep 2021, 07:05

Luitjes, bedankt zover!
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut (1930 - 2018)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Kersverse Mini beziter.

13 nov 2021, 08:09

André en Margriet, hoe is het met jullie en de Mini?

Terug naar “Who are U?”