Voorstellen | Hij is er nog niet…

Stel je hier even voor.
WiZZiEJP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2021, 19:47

Voorstellen | Hij is er nog niet…

12 okt 2021, 22:32

Hoi mede forum leden!

Hij is er nog niet… maar het scheelt nog maar een paar dagen wanneer ik de keuze ga maken om een Mini Cooper 5 deurs ‘Camden Edition’ aan te schaffen met nog een aantal extra opties aan te selecteren waar ik nog niet uit ben :wink: .

Ik ben al een tijdje jullie geweldige forum aan het volgen en ineens kwam ik tot de conclusies dat ik ook een Mini wil gaan rijden, enigszins gegrepen door het virus omdat een vriendin van mij er recent een heeft gekocht en een collega van mij bij VDL Born werkt met zijn altijd enthousiaste verhalen. Ik rij nu in een VW Polo met full options, maar dat kan spannender dacht ik…

Oké, ik ben er nog niet over uit welke kleur (Moonwalk Grey, Rooftop Grey of White Silver). Hoe dan ook moet er beslist Adaptive Cruise Control op zitten, dit ben ik bij mijn huidige auto gewend en is heerlijk. Hoe is jullie ervaring met ACC in de mini?

Ik ga hier het forum nog maar eens verder doorspitten en hebben jullie nog tips over opties etc die ik beslist af fabriek moet selecteren dan laat het mij weten. O ja, iemand enig idee waarom het HK hifi systeem niet (meer) online te selecteren is als optie?

Bedankt en groeten, Jean-Pierre
Gebruikersavatar
innocenti1300
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Regio Den Bosch
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jun 2021, 10:07

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

13 okt 2021, 13:52

HK heeft MINI moeten schrappen ivm chip tekorten heb ik begrepen. Overigens betaal je veel voor de HK optie. Met dat geld kan je prima bij een caraudio zaak je standaard speakers upgraden met misschien nog beter geluid. Ik had ooit Dynaudio en die vind ik beter dan mijn HK set in de Clubman.

En ik wil persoonlijk geen auto meer zonder voorruitverwarming. Zeker in het jaargetijde waar we nu in gaan met beslagen ramen in de ochtend.
WiZZiEJP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2021, 19:47

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

13 okt 2021, 15:59

innocenti1300 schreef:
13 okt 2021, 13:52
En ik wil persoonlijk geen auto meer zonder voorruitverwarming. Zeker in het jaargetijde waar we nu in gaan met beslagen ramen in de ochtend.
Dank! HK is inderdaad wel te kostbaar. Die verwarmde voorruit is zeker prettig, echter staat mijn auto altijd binnen en dus voor mij geen meerwaarde.
Gebruikersavatar
Tijntjuh
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 1465
Lid geworden op: 27 okt 2010, 20:03

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

13 okt 2021, 18:44

Vind zelf de Rooftop Grey een hele mooie kleur.

Let wel op, de One en Cooper hebben tijdelijk GEEN ACC.
Mijn Cabrio Cooper was reeds besteld toen de dealer dat bericht kreeg en de fabriek heeft de dealer alsnog laten weten dat de mijne geen ACC zal krijgen. Geen echte deal breaker voor me, maar blijf het uiteraard wel jammer vinden!

Qua geluid heb ik hetzelfde probleem, dus zodra de wagen er is zal ik ook een upgrade laten uitvoeren.
Ben er alleen nog niet over uit wat het precies gaat worden, maar zag wel dat Gladen soort van kant en klare upgrades beschikbaar heeft. Je hebt dan de keus tussen grond, zilver en goud. Afhankelijk van welke je kiest wordt het geluid "beter".

Succes met je keuze, maar dat gaat vast goed komen ;-)
Gebruikersavatar
minipro
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2019, 17:35

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

13 okt 2021, 19:40

ACC is wel ok, maar ik ben er niet helemaal gelukkig mee. Het gebruikt de camera voor de afstand en bij laagstaande zon geeft dat regelmatig problemen. Dan krijg je opeens een melding dat de ACC is uitgeschakeld en zakt de snelheid in. Niet leuk voor achterliggers.
WiZZiEJP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2021, 19:47

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

13 okt 2021, 23:03

Tijntjuh schreef:
13 okt 2021, 18:44
Vind zelf de Rooftop Grey een hele mooie kleur.

<knip>

Succes met je keuze, maar dat gaat vast goed komen ;-)
Dankjewel voor deze info! Ik had dus idd ergens online een keer gelezen dat oa op de Cooper tijdelijk geen ACC zit, de dealer blijft volhouden dat dit er wel op zit. Heel bijzonder. Op dit moment ben ik enorm aan ACC gewend geraakt in mijn huidige auto… dat wordt nog een dingetje :o

De kleur Rooftop Grey heeft ook mijn voorkeur, echter moet ik de kleuren nog in werkelijkheid zien. Online werkt dat niet echt :wink:
WiZZiEJP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2021, 19:47

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

13 okt 2021, 23:05

minipro schreef:
13 okt 2021, 19:40
ACC is wel ok, maar ik ben er niet helemaal gelukkig mee. Het gebruikt de camera voor de afstand en bij laagstaande zon geeft dat regelmatig problemen. Dan krijg je opeens een melding dat de ACC is uitgeschakeld en zakt de snelheid in. Niet leuk voor achterliggers.
Ik ben nu gewend aan ACC dmv een radar achter het logo van de auto. Dit bij de mini klinkt nu dat het minder stabiel en betrouwbaar is op het moment dat het via een camera gaat? In ieder geval dank voor het delen!
WiZZiEJP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2021, 19:47

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

15 okt 2021, 19:09

Tijntjuh schreef:
13 okt 2021, 18:44
Vind zelf de Rooftop Grey een hele mooie kleur.

Let wel op, de One en Cooper hebben tijdelijk GEEN ACC.
Mijn Cabrio Cooper was reeds besteld toen de dealer dat bericht kreeg en de fabriek heeft de dealer alsnog laten weten dat de mijne geen ACC zal krijgen. Geen echte deal breaker voor me, maar blijf het uiteraard wel jammer vinden!

Qua geluid heb ik hetzelfde probleem, dus zodra de wagen er is zal ik ook een upgrade laten uitvoeren.
Ben er alleen nog niet over uit wat het precies gaat worden, maar zag wel dat Gladen soort van kant en klare upgrades beschikbaar heeft. Je hebt dan de keus tussen grond, zilver en goud. Afhankelijk van welke je kiest wordt het geluid "beter".

Succes met je keuze, maar dat gaat vast goed komen ;-)
Om nog even terug te komen op je bericht. Die keuze maken lukt wel :wink: inmiddels bijna definitief besteld. ACC waarschijnlijk vanaf maart 2022 weer op de Cooper mogelijk. Ik kom er alleen niet achter wat er nu aan audio speakers standaard worden geleverd. De Camden uitvoering wordt bij vermeld “extra middentoon speakers in de voorportieren”. En of er tweeters in de A-stijl van de auto zitten weet niemand… iemand hier enig idee?
Gebruikersavatar
Tijntjuh
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 1465
Lid geworden op: 27 okt 2010, 20:03

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

15 okt 2021, 19:26

WiZZiEJP schreef:
15 okt 2021, 19:09
Tijntjuh schreef:
13 okt 2021, 18:44
Vind zelf de Rooftop Grey een hele mooie kleur.

Let wel op, de One en Cooper hebben tijdelijk GEEN ACC.
Mijn Cabrio Cooper was reeds besteld toen de dealer dat bericht kreeg en de fabriek heeft de dealer alsnog laten weten dat de mijne geen ACC zal krijgen. Geen echte deal breaker voor me, maar blijf het uiteraard wel jammer vinden!

Qua geluid heb ik hetzelfde probleem, dus zodra de wagen er is zal ik ook een upgrade laten uitvoeren.
Ben er alleen nog niet over uit wat het precies gaat worden, maar zag wel dat Gladen soort van kant en klare upgrades beschikbaar heeft. Je hebt dan de keus tussen grond, zilver en goud. Afhankelijk van welke je kiest wordt het geluid "beter".

Succes met je keuze, maar dat gaat vast goed komen ;-)
Om nog even terug te komen op je bericht. Die keuze maken lukt wel :wink: inmiddels bijna definitief besteld. ACC waarschijnlijk vanaf maart 2022 weer op de Cooper mogelijk. Ik kom er alleen niet achter wat er nu aan audio speakers standaard worden geleverd. De Camden uitvoering wordt bij vermeld “extra middentoon speakers in de voorportieren”. En of er tweeters in de A-stijl van de auto zitten weet niemand… iemand hier enig idee?

Als je dan inderdaad echt ACC wil hebben, zou je dus nog 5 maanden geduld moeten hebben voor je hem kan bestellen. Dat is dan wel ALS het dan daadwerkelijk weer leverbaar gaat worden (iets met glazen bol?)
Mijne is 22 september j.l. besteld inclusief ACC met verwachte lever datum eind februari/begin maart 2022 en op 29 september kreeg ik het bericht van de dealer dat ACC helaas niet geleverd gaat worden (de overige delen van het pakket overigens wel).

Wat betreft die 2 extra middentoon speakers, dit staat er op de website bij MINI Connected;

Naast het al indrukwekkende luidsprekersysteem dat standaard in je auto is gemonteerd zijn het MINI Connected Mediapakket en daarboven uitgerust met twee extra middentonenluidsprekers. Deze worden in de voorportierpanelen gemonteerd voor een vloeiender, helderder geluid om met behulp van de eenvoudige volumeregeling en spraakopdrachtfuncties je rit zo veilig en comfortabel mogelijk te maken.

Er zullen geen tweeters in de A-stijlen zitten helaas, maar mocht je een upgrade doen van je audio kan je deze stijlen wel bij de MINI dealer bestellen. Exacte prijs weet ik niet, omdat de dealer de VIN code van de auto nodig heeft om te bepalen welke je precies nodig hebt.
WiZZiEJP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2021, 19:47

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

01 dec 2021, 19:44

Toch maar even een update...
Ik kan niet wachten maar mijn hele bestelling is rigoureus aangepast van een Mini Cooper Camden (5 deuren) naar Mini Cooper Rockingham GT Edition (3 deuren) uitvoering. Kan ik meteen gewoon ACC en HK-audio af-fabriek bestellen :wink: .
Ik hoop tegen de tijd van verwachte levering (feb/mrt 2022) hier veel moois te mogen delen aan ervaringen en foto's.
deusjevo
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 aug 2021, 10:20

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

01 dec 2021, 20:46

Gefeli’t!

Wat zijn die levertijden trouwens kort zeg.
Midnight black MINI Clubman Cooper 100kW uit 2016 :icon_top:
Gebruikersavatar
innocenti1300
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Regio Den Bosch
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jun 2021, 10:07

Re: Voorstellen | Hij is er nog niet…

05 dec 2021, 16:40

Mooi zo'n GT. Succes met wachten

Terug naar “Who are U?”