Voorstellen

Stel je hier even voor.
ferdinandvdk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2021, 10:19

Voorstellen

23 okt 2021, 12:36

Hallo allemaal,
Ben sinds vandaag nieuw hier, en heb sinds kort een mini Cooper s clubman uit 2008 met het wel bekend n14 blok.
Had nooit verwacht dat ik een mini zou rijden maar ben verkocht wat een auto.
Zijn er nog dingen waar ik op letten? pas een grote beurt gehad en niks bijzonders gevonden.
Ik weet dat de ketting een probleem kan zijn. en olie verbruik maar dat weet ik nog niet.
het enige waar ik nu me worstel is de navigatie systeem die doet het ene keer wel en andere keer niet, geeft ie dvd leesfout aan maar er zit niks in, ook al doe ik de dvd er in geeft ie het nog aan.
En weet iemand waar ik de Chrome sierlijsten kan krijgen de rubbers zijn wat uitgedroogd?
en nog 1 ding als ik heb gewassen en nietjes de uitlaat sierstukken heb schoongemaakt zijn ze zo weer zwart


hoop een leuke tijd met de mini te hebben en hier op forum.

Groetjes Ferdinand
Laatst gewijzigd door ferdinandvdk op 23 okt 2021, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Voorstellen

23 okt 2021, 13:21

Hartelijk welkom Ferdinand en gefeliciteerd met je Clubman van 2008? neem ik aan.
:Foto van je Mini welkom!

Navi heb ik geen verstand van. Misschien even zoeken met de zoekfunctie.
Sierlijsten niet meer te koop via de dealer? Kijk even op https://minishop.ekris.nl/, je krijgt daar korting als Newminiclublid.
Anders even vragen wat forumsponsors nog hebben liggen.
Houdt koelvloeistofpeil evenals oliepeil in de gaten, lekkend thermostaathuis en/of waterpomp komt voor. Heb beide vervangen bij mijn R58.
Wens je veel rijplezier. :rijden
ferdinandvdk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2021, 10:19

Re: Voorstellen

23 okt 2021, 13:30

niekcarfreak schreef:
23 okt 2021, 13:21
Hartelijk welkom Ferdinand en gefeliciteerd met je Clubman van 2008? neem ik aan.
:Foto van je Mini welkom!

Navi heb ik geen verstand van. Misschien even zoeken met de zoekfunctie.
Sierlijsten niet meer te koop via de dealer? Kijk even op https://minishop.ekris.nl/, je krijgt daar korting als Newminiclublid.
Anders even vragen wat forumsponsors nog hebben liggen.
Houdt koelvloeistofpeil evenals oliepeil in de gaten, lekkend thermostaathuis en/of waterpomp komt voor. Heb beide vervangen bij mijn R58.
Wens je veel rijplezier. :rijden
dank je wel Niek,
Heb het al veranderd in 2008 dank je zal het in de gaten houden.
Wat ik nog wel heb is dat de uitlaat sierstukken Chrome snel weer zwart zijn na het wassen soort roet aanslag ofzo
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Voorstellen

23 okt 2021, 13:42

Bedoel je de uitlaat binnenin of aan de uiteinden aan de buitenkant?
Bekijk hoe het oliepeil nu staat op een goed vlakke ondergrond en peil over maximaal 500km weer.
Eerder mag ook maar bij weinig verbruik zie je nog geen verschil natuurlijk.
Verbruikt ie een liter op 1000km, hopelijk niet, dan is er na 500km al een halve liter uit. Dit is van max. op de peilstok naar halverwege min. en max. op de peilstok.
ferdinandvdk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2021, 10:19

Re: Voorstellen

23 okt 2021, 18:16

niekcarfreak schreef:
23 okt 2021, 13:42
Bedoel je de uitlaat binnenin of aan de uiteinden aan de buitenkant?
Bekijk hoe het oliepeil nu staat op een goed vlakke ondergrond en peil over maximaal 500km weer.
Eerder mag ook maar bij weinig verbruik zie je nog geen verschil natuurlijk.
Verbruikt ie een liter op 1000km, hopelijk niet, dan is er na 500km al een halve liter uit. Dit is van max. op de peilstok naar halverwege min. en max. op de peilstok.
binnenkant is sowieso zwart. bedoel echte het uiteinde van de Chrome eindstukken waar ze stoppen buitenkant dus en als je er achter staat is het rechts erger als links, maar kan natuurlijk ook zijn door vocht in uitlaat en dat ie dan beetje roet meeneemt.

en inderdaad hoop niet dat ie 1 op 1000 loopt dan is er serieus wat aan de hand.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Voorstellen

23 okt 2021, 20:48

Zwart worden ze altijd wel. Als je veel korte stukjes rijdt dan komt er veel condenswater uit de uitlaat en die voert het roet mee naar buiten en maakt de sierstukken vuil, zéker in dit koudere en vochtige jaargetijde.
Eens een flinke afstand rijden en als de motor goed op temperatuur is flink toeren maken zal de auto deugd doen.
Eventueel de inlaatkleppen eens laten reinigen en/of een goede injectorreiniger in de benzine doen.
https://tecflow.com/injectoren-reinigen/

Nog wat leesvoer: https://www.inwendige-motorreiniging.nl ... nlaat.html
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Voorstellen

25 okt 2021, 20:15

Ferdinand van harte welkom op het NewMINIclub forum.

Ik heb hetzelfde DVD navigatiesysteem in mijn R56 Cooper uit 2006 zitten.
Je navigatie DVD sleuf waar je navigatie DVD in zit is niet de CD/DVD sleuf die boven je volume knop zit want die is bedoeld voor audio/muziek.

Je navigatie DVD sleuf zit namelijk achter je volumeknop compartiment. Rechts naast je volume knop zit de eject-knop om het volume blokje te verwijderen en daarachter zit je navigatie DVD sleuf om je navigatie CD/DVD in te doen.

Ik had eerst een illegale gebrande DVD maar had daarmee ook regelmatig leesfouten. Ik heb toen de originele bij de dealer gekocht en sindsdien geen enkele leesfout meer gehad dus het loont zich om de originele aan te schaffen. Nadeel is dat de laatste update van 2019 is dus lijkt erop dat dit systeem niet meer wordt geupdate. Er is een persoon die de update DVD of voor de LCI facelift R55 update USB kaarten kan regelen maar dan moet je even de zoekfunctie gebruiken.

https://minishop.ekris.nl/50619-mini-co ... id=03_5095

Veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst en hier op het forum,

Mvg. Milco
ferdinandvdk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2021, 10:19

Re: Voorstellen

30 okt 2021, 15:11

Schroefie schreef:
25 okt 2021, 20:15
Ferdinand van harte welkom op het NewMINIclub forum.

Ik heb hetzelfde DVD navigatiesysteem in mijn R56 Cooper uit 2006 zitten.
Je navigatie DVD sleuf waar je navigatie DVD in zit is niet de CD/DVD sleuf die boven je volume knop zit want die is bedoeld voor audio/muziek.

Je navigatie DVD sleuf zit namelijk achter je volumeknop compartiment. Rechts naast je volume knop zit de eject-knop om het volume blokje te verwijderen en daarachter zit je navigatie DVD sleuf om je navigatie CD/DVD in te doen.

Ik had eerst een illegale gebrande DVD maar had daarmee ook regelmatig leesfouten. Ik heb toen de originele bij de dealer gekocht en sindsdien geen enkele leesfout meer gehad dus het loont zich om de originele aan te schaffen. Nadeel is dat de laatste update van 2019 is dus lijkt erop dat dit systeem niet meer wordt geupdate. Er is een persoon die de update DVD of voor de LCI facelift R55 update USB kaarten kan regelen maar dan moet je even de zoekfunctie gebruiken.

https://minishop.ekris.nl/50619-mini-co ... id=03_5095

Veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst en hier op het forum,

Mvg. Milco


Milco,

ow oke dank je wel ik zal is gaan kijken of dat het is. anders zou ik er een foto van maken en hier opzetten.
ik weet wel in deze link zo`n systeem hem ik heb jij ook zoals in deze link?



groetjes ferdinand
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Voorstellen

30 okt 2021, 16:03

Yep,

inderdaad hetzelfde Prof Navigatie van de R56/R55 Pre facelift model. In het filmpje zie je meteen de volumeknop unit en dat daar achter de sleuf zit voor je navigatie CD/DVD.

Gr. Milco
ferdinandvdk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2021, 10:19

Re: Voorstellen

12 nov 2021, 20:50

Schroefie schreef:
30 okt 2021, 16:03
Yep,

inderdaad hetzelfde Prof Navigatie van de R56/R55 Pre facelift model. In het filmpje zie je meteen de volumeknop unit en dat daar achter de sleuf zit voor je navigatie CD/DVD.

Gr. Milco
Dank je wel, gevonden had ik er nooit achter gezocht. er zit wel een originele navigatie dvd van 2016 maar deze geen ook leesfouten aan en de dvd al schoongemaakt. misschien krasjes maar anders geen idee of misschien de dvd lens op?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Voorstellen

14 nov 2021, 20:34

Wat je nog kan proberen is zo'n schoonmaak DVD. Daar zitten van die borsteltjes op, beetje (schoonmaak) alcohol erop. Die speelt een nummer af en tevens gaan dan die borsteltjes over je lens en mocht daar vuil opzitten dan wordt dat schoon gemaakt.

Andere optie is een nieuwe DVD proberen en het slimste is een originele DVD van iemand anders proberen om uit te sluiten dat het probleem in je DVD rom zit. Als je de leeszijde bekijkt is die dan gaaf of zitten er krassen op?

Als dat ook niet werkt kan het inderdaad zijn dat de lens beschadigd cq op is en dan alleen de optie om de DVD speler te vervangen maar als ik me goed herinner is dat niet goedkoop.

Succes,

Milco
ferdinandvdk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2021, 10:19

Re: Voorstellen

08 dec 2021, 20:18

Schroefie schreef:
14 nov 2021, 20:34
Wat je nog kan proberen is zo'n schoonmaak DVD. Daar zitten van die borsteltjes op, beetje (schoonmaak) alcohol erop. Die speelt een nummer af en tevens gaan dan die borsteltjes over je lens en mocht daar vuil opzitten dan wordt dat schoon gemaakt.

Andere optie is een nieuwe DVD proberen en het slimste is een originele DVD van iemand anders proberen om uit te sluiten dat het probleem in je DVD rom zit. Als je de leeszijde bekijkt is die dan gaaf of zitten er krassen op?

Als dat ook niet werkt kan het inderdaad zijn dat de lens beschadigd cq op is en dan alleen de optie om de DVD speler te vervangen maar als ik me goed herinner is dat niet goedkoop.

Succes,

Milco
Er zitten wel wat krasjes op dus ik denk dat het door komt. ik ken niemand met een originele dvd.
De lens heb ik al schoongemaakt met zo`n cd.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Voorstellen

09 dec 2021, 18:44

Ferdinand, post eens een foto van de achterzijde van die CD/DVD rom om de krassen te zien, geeft me even een beeld hoe deze er uit ziet.
Ik woon in Veghel, als dat voor je in de buurt is kunnen we even testen met de DVD uit mijn R56.

Gr. Milco

Terug naar “Who are U?”