Nieuw op het forum!

Stel je hier even voor.
MaartenN
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2022, 09:21

Nieuw op het forum!

03 jan 2022, 11:07

Goedemorgen allemaal,

Vandaag een account aangemaakt dus ook maar even voorstellen.

Mijn naam is Maarten, 37 jaar en woon met vrouw en dochter in Kampen. De reden van aanmelding is een zoektocht naar een nieuwe auto i.v.m. een nieuwe baan. Hiervoor is er, naast de (burgerlijke) gezinsauto Volvo V60 D3, een extra auto nodig. Dus opzoek naar een bij auto maar dan wel één met een hoge fun factor...

Dan kom ik uit bij een Mini, liefst een Cooper S (R53). Pre facelift of facelift maakt mij niet veel uit, ligt aan de staat en uitgevoerde onderhoud. Ben inmiddels druk bezig met het doorlezen van de diverse topics over de do's en don'ts en verdere tips over de aanschaf. Iemand van jullie ervaring met het laten uitvoeren van een aankoopkeuring?

Tot zover even!

Groet,

Maarten
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Nieuw op het forum!

03 jan 2022, 18:36

Welkom Maarten. :)

Succes met de zoektocht.
MartijnvandeVelde
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 dec 2021, 10:52

Re: Nieuw op het forum!

03 jan 2022, 20:28

Beste Maarten,

Als je het mij vraagt is de R53 een prima keuze als je op zoek bent naar een extra auto met een hoge fun-factor.
Zelf heb ik de zoektocht net afgerond en ben ik uitgekomen op een Cooper S uit 2006.

Tijdens mijn zoektocht ben ik echter ook heel veel afgetrapte auto’s tegen gekomen. Vooral een kwestie van je gevoel volgen en niet perse de goedkoopste auto willen, maar vooral diegene die het best aansluit bij je wensen.

Aankoopkeuring heb ik zelf niet gedaan, maar zou ik altijd doen bij een garagebedrijf dat je kent. Een goede verkoper zal daar best aan meewerken.

Succes en vooral ook veel plezier met de zoektocht!

Groeten,


Martijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Nieuw op het forum!

04 jan 2022, 10:01

Hi Maarten.
Welkom en leuk dat je op zoek bent naar een r53.
Kan niet anders zeggen dat het echt een auto is met pit en fun gehalte.

Wat Martijn al aangeeft, niet te snel verliefd worden (al zal dat moeilijk zijn) en let goed op de aandachtspunten van deze auto.

Maar daar is genoeg over te vinden.

Succes met de zoektocht

Daniël
Afbeelding
MaartenN
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2022, 09:21

Re: Nieuw op het forum!

04 jan 2022, 10:20

Bedankt voor de leuke berichten!

Verstand gebruiken is soms lastig in deze zoektocht :)

Nu een mooie complete R53 op het oog met lage kilometerstand. Moet nog achter de onderhoudshistorie aan. Als deze bekend is misschien dit weekend kijken/ proefrit maken.

Groet,

Maarten
MaartenN
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2022, 09:21

Re: Nieuw op het forum!

19 jan 2022, 09:09

Even een update!

Inmiddels een paar weken verder. Diverse Mini bekeken (R53 en R56). Of het was niets/ geen goed gevoel bij of de auto was al verkocht. Inmiddels keken wij ook naar de Clubman (R55), vooral de vrouw vond dit leuker en ook iets praktischer.

Afgelopen weekend een keus gemaakt en een Clubman uit 2008 gekocht! Super toffe en complete uitvoering, vrijdag gaan we hem ophalen- :)). Daarna eerste even een poosje mee rijden en dat kijken wat we er allemaal mee gaan doen, super veel zin is!

Ik zal foto's delen als de auto hier voor de deur staat!

Groet,
Maarten
Jelle-s
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2022, 15:07

Re: Nieuw op het forum!

20 jan 2022, 15:15

Hi hi,

Even voorstellen: Ik ben Jelle uit de regio Amsterdam en sinds kort eigenaar van een Mini One uit 2007 (r56). Helaas al op de eerste dag meteen een brandend motormanagement lampje (wat een defecte lambda sensor bleek te zijn), maar gelukkig snel gefixt. Helaas is de melding weer teruggekomen en geeft t uitlees apparaat van de buurman wederom de melding: Vanos/ Lambda sensor aan.. dus morgen maar weer naar de garage waar ik m gekocht heeft.

Anyway: mocht iemand een tip hebben voor een garage voor onderhoud in de regio Amsterdam, dan houd ik mij aanbevolen.

Terug naar “Who are U?”