Zoekende..

Stel je hier even voor.
Sharif78
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2022, 19:35

Zoekende..

15 jan 2022, 19:02

Goedenavond,

Ik ben Sharif, wonende te Limburg en 43 jaar.
We zijn op zoek naar een 2de auto, voor de vriendin.

Qua uiterlijk vinden we een Suzuki Swift 1,6 Sport en een Mini One leuk.
Over de Suzuki heb ik al veel gelezen, is heel betrouwbaar en de 1,6 heeft ook niet het versnellingsbakprobleem, waar de 1.3 mee te kampen heeft.

Echter vinden de Mini ook erg leuk (zo niet nog leuker).
We zijn echt op zoek naar een leuke "kart" voor er bij zeg maar die er ook nog eens leuk uit ziet.
Ik hoef geen Cooper S, maar een normale mini.

Heb al genoeg research gedaan en wat ik lees over de betrouwbaarheid, is niet heel erg positief.
Veel slechte berichten over de Midlands versnellingsbakken, de Getrag versnellingsbakken, hoe ervaren jullie die?

De R50 wordt overall geprezen om zijn rij-eigenschappen en zou eigenlijk qua rijden nog beter zijn als de R55.
De R55, is die over het algemeen betrouwbaarder? Hoe ervaren jullie de PSA motorblokken? Hoe zijn de versnellingsbakken van deze?

Ik zelf neig naar een R55, vind die ook net een tikkeltje frisser ogen, dan de R50.

En vooral, ik ben zelf wel redelijk handig, wil ook absoluut geen auto welke ik voor iedere reparatie naar de garage kan brengen omdat ik zelf nergens bij kan, of voor alles aan een computer moet hangen.

Maar hoe is dat bij de R55? Kan je daar überhaupt nog iets zelf aan doen?

Ik hoor graag van jullie.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Zoekende..

12 feb 2022, 09:40

Hartelijk welkom Sharif.

Al een definitieve keuze gemaakt?
Over het algemeen is een Japanse auto betrouwbaarder is mijn ervaring en een Swift Sport is een leuke wagen om te rijden weet ik van een vriend die er eentje heeft. Heeft wel het voorgaande model.
Ga je voor de eerste generatie NEW MINI dan zou ik voor een Cooper S kiezen, deze hebben een betere versnellingsbak. Of een Cooper met een nieuwe of gereviseerde bak.
Het belangrijkste is dat je een goed exemplaar met een goede en aantoonbare onderhoudshistorie koopt.
Qua zelf sleutelen, dit kan zowel bij de 1e(R53) en 2e generatie(R55/56), voorzover je technische kennis reikt. Maar bij wat grotere reparaties moet al snel de bumper e.d. verwijderd worden om erbij te kunnen.

Kijk eens wat forumsponsors hebben staan, die kunnen ook garantie geven.
Gebruikersavatar
Rallye
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Achterhoek
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 apr 2021, 14:37

Re: Zoekende..

12 feb 2022, 14:33

En als je een r56 Cooper S doet, dan met de n18 motor, niet met de n14. Zie viewtopic.php?t=43580

Terug naar “Who are U?”