Met een F60 hier

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
Orange_elise
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:15

Met een F60 hier

18 jan 2022, 20:40

Hallo allemaal,
Sinds vorige week hebben we een F60 Countryman.
Woonachtig in omgeving Gouda met uitfladderende kinderen en een eega die niet veel met auto's heeft.
Maar zij rijdt er mee naar haar werk, half uur provinciale rotondes pikken.
Ze is een rustige rijder (vindt ze zelf, maar als je er dan naast zit....... oef)

Vorige auto was een Ford Galaxy. Bijna 9 jaar (!) in bezit gehad. Prima auto toen, top tijdens vakanties. Wat nou SUV, in zo'n MPV zit pas ruimte. Daar leer, stoelverwarming en koeling, panoramadak, en 7 individueel verstelbare stoelen; voorste met geheugen electrisch.

En toen werd het tijd voor íets anders, iets kleiners. Maar wel een soort van hoge zit, daar houdt zij wel van (da's dan jammer). Ook de getunede 300 Nm in de Ford gaven een heerlijke smeuigheid wat je in de volgende auto terug wilt.

Dan komt het kiezen. Altijd leuk. Weer Ford? Kuga? te plomp. Alfa Stelvio? wel erg groot, maar stuurt heerlijk. BMW X1 of 2 serie Active Tourer? hoge verwachtingen van, maar saai hoor. Wel goed. Lexus UX? emotieloos, maar prachtig gebouwd voor de eeuwigheid (wat niet hoeft). Electrisch? Nw is 60k en dat geef ik niet uit voor een nwe auto. Plug-in? Zou kunnen wellicht. Ford Puma? klein maar de ST? wat een heerlijkheid. Een halve middag over bochten gejaagd door polders en zo en bijna verkocht. Wat een blok, wat een besturing (met sper :P) Na nog een rustige proefrit wat later, blijken er toch verschrikkelijke Recaro stoelen in te zitten....... dat was niet opgevallen tijdens het denderen door de polder.
Countryman? Lekker formaat! Mooi gebouwd; je wordt verwend als je instapt.
Naast mijn werk zit een Mini dealer; en kreeg daar een JCW mee. En daar wordt je gelukkig van. Besturing, gevoel, emotie top.
Maarre..... nee meneer, er kan geen trekhaak onder :-(

Toen uitgeweken naar een stapje lager, en het is dus een "S-je" geworden. Met trekhaak :lol:
Gebruikt uit 2019, JCW pakket
Geen all4, geen electrisch bedienbare stoelen en geen adaptive cruise control. You can't have it all als je gebruikt koopt.

Eerste indruk is positief. Stoelverstellen went heel snel. Hij rijdt vlot tov. het overige verkeer, maar is niet zo snel als een 306 pk JCW. Hoeft ook niet, voor een haastklus heb ik een motor.

Ik denk dat de F60 en ik wel een aantal jaar vrienden zullen blijven.

Voor nu eea ontdekken en aanpassen aan de vele instellingen voor haar en voor mij gekoppeld aan de 2 sleutels.
Wellicht tot ziens, enne..... zwaai je ook terug?
MartijnvandeVelde
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 dec 2021, 10:52

Re: Met een F60 hier

23 jan 2022, 17:29

Hee Orange-Elise,

Leuk, ik kom zelf ook uit de omgeving van Gouda. Klinkt als een mooie auto.
Veel plezier ervan.

Groeten,


Martijn
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Met een F60 hier

23 jan 2022, 18:07

Hartelijk welkom en gefeliciteerd met jullie Mini.
Leuke voorstelling! :)

Terug naar “Who are U?”