Mini R52 cabrio en baasje

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Arnhem
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2022, 20:32

Mini R52 cabrio en baasje

04 feb 2022, 16:14

Goedemiddag leden,

Graag zou ik mijn nieuwe aanwinst en mijzelf even willen voorstellen.
Mijn naam is Hendrik-Jan, en sinds 26 januari blije bezitter van een fraaie, en uitstekend verzorgde bijvrouw:
Een Astro Black Metallic Mini Cooper Cabrio automaat met redelijk wat glimmend chroom en English Malt Brown leren interieur van 04-10-2007.
Ze is in 2007 nieuw gekocht door een Duitse dame uit Hannover bij de BMW dealer met een hele rits aan opties (nooit gedacht dat er zó veel opties in een kleine auto zouden passen...) en kreeg het persoonlijke kenteken H-SD 606.
De H van Hannover, SD de initialen van haar baasje, 606 stond voor geboorte datum 1960/6 juni.
Bij haar heeft Mini, als ze niet op pad was, binnen in een verwarmde garage gestaan, dit is ook aan de knappe staat van de originele cabriokap en andere delen goed te zien. Frau Sabine woont in een aardig ruim vrijstaand optrekje zal ik maar zeggen.
Mini is in september 2018 door haar verkocht aan een dealerbedrijf in Oberhausen, en die zelfde maand is zij weer verkocht aan een nieuwe eigenaar uit Bremen.
Uiteindelijk na een geslaagde foto-Tinderdate op de site van een vertrouwde BOVAG-dealer hier in de buurt bij mij terecht gekomen.
Beide vorige baasjes hebben de documentatie vanaf nieuw keurig bijgehouden in een grote map, net als het onderhoudsboekje bij dealer onderhoud, alle Dekra/TÜV keuringen, alle originele sleutels, tot aan alle rekeningen van het bandenhotel voor de opslag van zomer- en wintervelgen, profielcontroles, nieuwe ventielen na opslag, balanceren etc. etc. :-)) :icon_top:
Een volledige en controleerbare documentatie was voor mij wel een belangrijke voorwaarde bij aanschaf (en automaat) zowel voor een "Nederlandse" Mini als voor een eventuele Duitse import. Er wordt helaas nog véél te veel gerommeld door allerlei sjacheraars en oplichters, zeker met leuke en populaire auto's als de Mini. Mij werd door veel mensen afgeraden om überhaupt aan een Mini te beginnen, ben blij dat ik lekker eigenwijs ben. De aan te schaffen Mini moest mij vooral heel veel plezier opleveren, en geen teleurstelling en ellende. Dan spaar ik liever langer voor een goed exemplaar.
Hier thuis staat ze naast een hele fijne Peugeot Expert 2.0 hdi dubbel cabine, en deze is, jawel, zwart met chroom/rvs/alu.
Ben een liefhebber van deze combi. Ik zie hier op het forum dat er veel chroom mat zwart gemaakt wordt, is ook zeker heel erg mooi, maar ik laat Mini lekker glimmen zoals ze nu doet, ik vind haar prachtig zo.
Oh ja, ze staat straks ook nog naast een BMW R 1150 GS motorfiets, die ik al heel wat jaren heb en op dit moment bij mijn motorgarage staat en wordt omgetoverd van Mandarin Gelb naar.... mat zwart en alu/rvs! :D
Ik heb er vanaf 26 januari al een ruime 700 kilometer opzitten samen met Mini, ze rijdt fantastisch.
Ik laat mijn bedrijfskoets steeds vaker staan als het kan om lekker met mijn nieuwe liefde op pad te gaan. Had niet verwacht dat het zo fijn zou sturen. Stil, soepel en, behalve bij veel korte kuiltjes of hobbeltjes, comfortabel. Mijn dochtertjes vinden vooral de "billenverwarming" in de stoelen erg fijn.
Qua mods is mijn verlanglijst (nog) niet zo groot.
Op volgorde van belangrijk en/of al financieel haalbaar:

*Union Jack smoke led achterlichten
*Led smoke knipperlichten voor- en zijkant
*Korte dak antenne
*Zwarte (zilveren vind ik te bewerkelijk i.v.m. vervuiling) 17 of 18 inch alu velgen met bijbehorende sloffen
(de originele 17 inch big spokes worden wintervelgen als de nu nieuwe banden op zijn)
Model ben ik nog niet over uit, misschien hier wat tips/adresjes?
*Mods4cars cabriokap op afstandsbediening.
Het nu plaatsen van een paar foto's lukt me niet, zal voor uitleg nog even door het forum scrollen.
Ik hoop hier op het forum bruibare tips/oplossingen etc. te vinden en hoop dat er in de nabije toekomst een keer een bijeenkomst of club rit georganiseerd kan worden, dan zal ik graag van de partij zijn.
Nou, hopelijk heb ik jullie niet te lang verveeld met mijn nogal lange bericht, en wens jullie alvast een fijn weekend!
Groeten van Hendrik-Jan
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mini R52 cabrio en baasje

04 feb 2022, 16:58

Hartelijk welkom Hendrik Jan! :)

Super leuke voorstelling van je nieuwe vriendin, wens je veel plezier met haar.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Arnhem
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2022, 20:32

Re: Mini R52 cabrio en baasje

04 feb 2022, 19:41

Hoi Niek,
bedankt voor je snelle en leuke reactie!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini R52 cabrio en baasje

04 feb 2022, 22:38

Welkom op t forum en leuke voorstel ronde. Leuk dat je een mooie cabrio hebt gevonden en geniet van de kilometers.

Je hebt al een mooie modlijst. Als je hier te lang rond hangt, wordt de lijst vast langer .
Zeker als je ook nog eens meetings bezoekt.

Veel veilige en plezierige kilometers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini R52 cabrio en baasje

05 feb 2022, 13:25

Van harte welkom Hendrik-Jan,

leuke voorstelling en een MINI cabrio is volgens de cabrio rijders altijd genieten.
Veel (rij)plezier met je nieuwe en aanwinst en hier op het forum.

Op naar een mooi voorjaar, dan kan het kapje weer open al zou dat met zo'n dag als vandaag, lekker zonnetje, fris maar stoelverwarming en kachel aan makkelijk kunnen.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Arnhem
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2022, 20:32

Foto's van Mini R52 Cabrio

05 feb 2022, 18:42

001-mini-cabrio-1-6-cooper-sidewalk-1-6.jpg
002-mini-cabrio-1-6-cooper-sidewalk-.jpg
003-mini-cabrio-1-6-cooper-sidewalk-1-6-.jpg
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Arnhem
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2022, 20:32

Re: Mini R52 cabrio en baasje

05 feb 2022, 18:43

Dankjewel voor je reactie Daniel!
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Arnhem
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2022, 20:32

Re: Mini R52 cabrio en baasje

05 feb 2022, 18:44

Bedankt voor je reactie Wilco!
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Arnhem
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2022, 20:32

Re: Mini R52 cabrio en baasje

05 feb 2022, 21:11

Eh..... MILCO moest dat natuurlijk zijn, sorry... ;-)

Terug naar “Who are U?”