Even voorstellen

Stel je hier even voor.
Pietlut
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2022, 11:15

Even voorstellen

05 apr 2022, 17:24

Hoi, mijn naam is Peter, 41 jaar en ik woon in Rijswijk-ZH.

Na 2 Franse auto's, 2 Fordjes en een x aantal VW's ben ik op zoek gegaan naar een keer iets anders en na een hele lange zoektocht kwam ik uit bij Mini.
De eerste proefrit(ten) met Cooper S'jes (r56) waren echter dramatisch, slechte luie motoren, aanlopende wielen, ratelende turbo's, en 1 Mini schoot zelfs in een noodloop tijdens de proefrit waarop werd gereageerd zo van "oh ik pak wel even de obd tool en haal de melding wel even weg" en dat voor 7500e. :shock:

Dit was best wel teleurstellend en eigenlijk had ik van het idee Mini af moeten zien.. Maar... Tijdens de proefritten werd me wel duidelijk wat een ontzettend leuke rijdersauto zo'n Coopertje is en ik wilde dit toch nog een keer ervaren met wel de juiste dosis vermogen.

Toen kwam ik een maandje terug de perfecte Mini (voor mij dan :P) tegen en het was liefde op eerste gezicht!
Het is zeker geen perfecte auto, de kleine optische mankementen ben ik mee bezig (laat mijn knutselhartje harder kloppen) maar technisch is ie spot-on!
mini voor.jpg
Het is een R56 uit 2009 met een cold-air intake en een Akrapovic uitlaat systeem incl. downpipe.
Alle het grote motorische onderhoud is gedaan, blokje is kurkdroog!
Nieuwe geperforeerde remschijven en blokken, remt als een malle.
Bekleding is zwart/rood leer (zal later nog wel even een foto maken)
Onlangs smoked Union Jack achterlichten en smoked 3e remlicht gemonteerd en er zijn spiegelkappen (lelijk beschadigd) en een scoop (gescheurd door hitte) onderweg.

Bedankt voor het accepteren en ik hoop in de toekomst leuke ideeën uit te kunnen wisselen!

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Even voorstellen

05 apr 2022, 18:24

Hi Peter Welkom op t mini forum. Goed dat je hebt vol gehouden en een mini hebt gevonden die technisch in goede staat is en aan jouw eisen voldoet.
Verliefd worden op n mini vertroebeld vaak de beoordeling (was bij mij iig het geval )

Succes met de aanpassingen en we zien de foto’s graag langskomen.

Veel veilige en plezierige kilometers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Even voorstellen

05 apr 2022, 18:51

Van harte welkom Peter, op het NewMINIclub forum.
Zwart met rode accenten is altijd mooi en wat je zegt, zolang hij maar technisch in orde is, voor de kleine mankementen zijn altijd wel vervangende (2de hands) onderdelen te vinden.

Veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst en hier op het forum.

Mvg. Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voorstellen

05 apr 2022, 18:58

Hartelijk welkom Peter en gefeliciteerd met je MINI.
Wens je veel rijplezier!
Gebruikersavatar
innocenti1300
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Regio Den Bosch
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jun 2021, 10:07

Re: Even voorstellen

09 apr 2022, 17:17

Welkom. Mooie Clubman.

Terug naar “Who are U?”