BadBert stelt zich voor

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

BadBert stelt zich voor

19 jul 2022, 07:50

Hallo mede mini fanaten!!

Ik dacht, ik zal mij ook eens aanmelden op dit forum!
Aangezien wij op dit moment aan het kijken zijn of wij een New Mini Cabrio aan gaan schaffen :)

Ik ben Pieter (nickname is een lang verhaal) uit Hoogerheide.
Ben 39, getrouwd en heb een zoontje van nu 11.

al van jongs af aan ben ik bezig met techniek, brommers begonnen en toen als auto...... een mini!!!!
Dit was een Mini Mayfair 1986 1000cc (zelf opgeknapt samen met mijn vader.)
Afbeelding

[Afbeelding

Leuk ding! Maar een kennis van me had een automaat te koop.... en daar was ik verliefd op geworden, dus die aangeschaft:
Mini Mayfair 1986 1000cc automaat (die waren toen al zeldzaam)
Afbeelding

Afbeelding

Toen ging ik meer kilometers rijden, was nog student dus niet super veel geld over, en heb ik een 1300 aangeschaft dus om wat comfortabeler wat meer op de snelweg te rijden.

Mini Cooper 1991 1300 (carb)
Afbeelding

Afbeelding

Op een gegeven moment heb ik een gloednieuwe opel corsa erbij gekocht voor het dagelijks vervoer, en de mini werd echt hobby.
Helaas werd het mini wereldje in mijn regio (zuidwest brabant) steeds kleiner.... en kleiner..... en er was niets meer te doen. De mini stond zo veel stil dat ik het zonde vond en mijn geld liever in een andere auto ging steken, ik wilde namelijk gaan cabrio rijden!
begonnen met een mx5:
Afbeelding

Afbeelding

Maar omdat we toen ook al een kleine hadden, en het cabrio rijden zo goed beviel, hebben we een 4 zitter aangeschaft, een Opel Astra Twintop 1.8 (stalen klapdak)
Afbeelding

Afbeelding

Deze hebben we een paar jaar geleden ingeruild voor een Opel Cascada 1.6 turbo (laten chippen ook)
Afbeelding

Afbeelding

Deze hebben we (omdat we graag een witte wilde) laten wrappen in wit met goude gloed:
Afbeelding

Afbeelding

Toen we de opel astra twintop hadden begon het toch weer te kriebelen.... een mini was toch wel HEUL leuk...... dus toch maar weer 1 aangeschaft:
Mini Cooper MPI 1997 (laatste serie met injectie en airbag enzo)
Afbeelding

Afbeelding
Deze mini stond alleen op een gegeven moment ZO lang stil.... dat ik hem TOCH weer weggedaan heb (mede ook om hem samen met de astra plaats te laten maken voor de cascada.......

Toen ik 16 was, hield ik al van 2 wielers, heb toen ook een mooie brommer gehad :)
Dit was een Aprilia AF1 Futura uit 1992. Flink opgevoerd (zoals alle brommers destijds waren natuurlijk)
Afbeelding

Afbeelding

Vorig jaar heb ik na jaren zoeken weer eenzelfde brommer gevonden! Deze heb ik wel wat werk aan gehad, zoals importeren (kwam uit luxenburg) en dus bij het RDW goed laten keuren.
Dit is allemaal gelukt, daarna optisch wat dingen aangepakt, en die staat er nu na wat onderdelen wereldwijd te hebben opgespoord, bijna identiek aan vroeger zo bij:
Afbeelding

Afbeelding

Verder doe ik ook nog aan motor rijden, dit was al lang een "droom" en ik ben begonnen met een BMW R1100s:
Afbeelding

Afbeelding

Maar deze was op lange ritten toch net wat te klein (benen zaten "op slot") en dus ingeruild op een wat grotere:
BMW R1200rs:
Afbeelding

Afbeelding

Vrouwtje is op dit moment ook bezig met haar rijbewijs, die heeft al een motor klaar staan:
Triumph Street Triple 675:
Afbeelding

Afbeelding

Nu willen we al bijna een jaar een klein cabriotje voor erbij, gewoon omdat we dat leuk vinden.
Eerst wilden we een opel Tigra Twintop aanschaffen, dit omdat ik veel met opel cabrio's doe! Ben namelijk "eigenaar" van de twintop club in nederland/belgie met het bijbehorende forum (www.twintop.nl) en één van de weinige mensen in nederland die een Astra twintop dak weer kan repareren tegen zeeeeer minimale kosten (in tegenstelling tot de dealers).
Maar..... ik heb weer contact met een aantal mini rijders in de zuidwest hoek, er is ook sinds kort een claccis mini club zw-brabant en wordt bij ons in de regio steeds meer georganiseerd.
Wat krijg je dan...... JUIST, dan wil je een new mini cabrio!

ik ben dus op zoek naar een new mini cabrio, vanwege het super geluid, moet dit een Cooper S zijn..... ik zal hierover een topic openen, want ik zie door de bomen (en afkortingen) het bos niet meer.
Ook alle horror verhalen maken het allemaal niet duidelijker voor mij :(
Het forum van de minisevenclub (waar ik al sinds mijn 19e lid van ben) is compleet uitgestorven helaas omdat iedereen op facebook zit. Ik zit niet op facebook (en wil dat niet), dus zoek ik mijn info elders :)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: BadBert stelt zich voor

19 jul 2022, 18:09

Hartelijk welkom Pieter!

Zeer leuke voorstelling en leuke voertuigen had en heb je. :icon_top:
Ik heb alle generaties New Mini gereden maar helaas nog nooit een Classic Mini.
Mijn vrouw en ik hebben toevallig afgelopen zondag geluncht in Ossendrecht, niet ver van Hoogerheide dus. :)
Succes met de koop van een Mini Cabrio.
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: BadBert stelt zich voor

20 jul 2022, 07:51

Dank je wel Niek!
een classic mini is echt een beleving op zich hoor... ja natuurlijk is een new mini comfortabeler, en luxer, maar juist dat spartaanse maakt het mooi.
Je zit NOG meer in een kart, je denkt dat je 300km/h gaat en tjah, dan ga je 120 :P lol
Het is alleen jammer dat de prijzen van die dingen zo belachelijk omhoog gaan, maar dat is met alles wat hobby is op dit moment :(

Ossendrecht?! Daar ben ik geboren :) Groot deel van mijn leven gewoond, is hier idd om de hoek!

Bedankt, ik DENK dat we zaterdag bij 1tje gaan kijken, maar dat ligt nog een beetje aan de planning :)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: BadBert stelt zich voor

21 jul 2022, 15:13

Welkom Pieter,

Leuk visueel verhaal!: )
Heb ook een Mx-5 nb gehad. rijd lekker.

Ik ben helaas ook niet meer actief op minisevenclub forum. omdat de Spi al 5 jaar stil staat.
En in Brabant zijn toch wel wat mensen van de sevenclub actief?

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: BadBert stelt zich voor

21 jul 2022, 15:21

Heej robbert,
NU zijn er weer mensen actief, dat is een ontwikkeling van het laatste jaar :)
Is zelfs een "classic mini club zuidwest brabant" nu!
Organiseren minimaal 1 rit per jaar, en ook clubavonden.

met een new mini ben je bij de mini7club ook welkom, dus daar het forum ook een beetje levend houden dan!!!! hahaha
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: BadBert stelt zich voor

21 jul 2022, 21:21

Welkom Pieter,

mooie reeks MINI's en ik heb helaas ook nooit de kans gehad om classics te rijden maar daar is wel mijn liefde voor MINI's begonnen.
Voor met kinderen begonnen en dat is een classic MINI niet de meest ruime auto. Nu rijd ik een R56 en R55 Cooper.

Veel plezier hier op het forum,

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: BadBert stelt zich voor

22 jul 2022, 07:28

Dank je Milco!
En in een classic kun je van binnen een hoop kwijt hoor.... alleen het kofferbakje, tjah, daar past geen kinderwagen in ofzo ;) hihi

morgen ga ik naar een New Mini kijken, ben benieuwd.
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-

Terug naar “Who are U?”