Even voorstellen

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
bas_r53_
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jul 2022, 15:25

Even voorstellen

03 aug 2022, 19:45

Hi, ik ben Bas uit Breda.

En ik heb recent een Mini Cooper S R53 uit 2004 gekocht. Met "maar" ±190.000km op de teller maar gelukkig wel keurig onderhoud gehad zoals koppeling vervangen, remmen vervangen, riemen vervangen, motor revisie en olie altijd keurig op tijd vervest en wat andere slijtage onderdelen.
Er zit al een 15% pulley op en een tune naar ±200pk. Toen ik hem kocht zat er overal van dat alie-express nep carbonfiber over al het chrome van de mini en overal op het dashboard dus heb dat er maar snel uitgehaald samen met de aftermarket radio die niet eens vastzat :s
Heb nu een bluetooth module voor de originele radio zodat ik toch lekker me eigen muziek kan luisteren en het interieur origineel laat.
De mini heeft wel een paar kwaaltjes en die kwaaltjes zijn ook deels waarom ik een account aangemaakt heb op dit forum.
Bijvoorbeeld; de achterklep heeft last van roest (zoals wel meerdere mini's heb ik gezien) en ook zou de verf een goede polijstbeurt kunnen gebruiken en in de isolatie van de motorkap (of hoe dat ook heet) zit een gat waardoor het er niet uitziet (misschien gewoon helemaal verwijderen als dat geen kwaad kan?) en tuurlijk is een R53 niet compleet zonder stuurbekrachtigingspomp problemen, de stuurbekrachting doet het naar mij weten perfect alleen maakt de pomp een whine geluid als je droogstuurt bij starten. Ook is de leren bestuurders stoel aan vervaning toe...

Maar naast die (vele >:( ) kleine problemen rijd de auto geweldig en wat is het toch geweldig leuk ding om in te rijden!

In de bijlage foto's van de mini toegevoegd want heb even geen link naar de foto's. (Of ik snap nog niet 100% hoe posts op dit forum werken :lol: )
Bijlagen
mini1.jpg
mini2.jpg
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voorstellen

03 aug 2022, 20:46

Hartelijk welkom Bas en gefeliciteerd met je leuke MINI. :)
Die stuurpomp hoor je inderdaad, is normaal tenzij hij echt herrie maakt.
Kijk even of het koelventilatortje nog fris is. Deze wordt blootgesteld aan weer en wind en als ie niet meer goed werkt dan wordt de electronica in de stuurpomp te warm en dan krijgt ie rare storingen zoals bijvoorbeeld blijven draaien als het contact uit staat.
Heeft de compressor een servicebeurr gehad? Als ie zonder olie komt dan gaat ie stuk.
Stoelen....Misschien heeft een van forumsponsors iets voor je.
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Even voorstellen

04 aug 2022, 07:53

Heej! Nog een Cooper S van begin 2000 in Brabant :P

Die issues, die los je wel op.... het is een hobby auto he, je moet er wel wat aan te doen hebben hahaha
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-

Terug naar “Who are U?”