De Mooiste Wegen

Stel je hier even voor.
Gebruikersavatar
De Mooiste Wegen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2022, 16:23

De Mooiste Wegen

03 nov 2022, 14:31

Dag allemaal,

Mijn naam is Elize en ik ben stagiaire bij Stokvis Content, televisieproducent. Graag wil ik jullie attent maken, en ik hoop dat het toegestaan is om dat hier te doen, op ons nieuwe autoprogramma De Mooiste Wegen! Vanaf aanstaande zondag 16.30 uur is dit programma, gepresenteerd door autojournalist Werner Budding, te zien bij RTL4. Ben benieuwd wat jullie van het programma (gaan) vinden!

Hier wat meer achtergrondinfo:
Vanaf aanstaande zondag 6 november 2022 op RTL4 start het nieuwe programma De Mooiste Wegen. Autojournalist Werner Budding neemt je mee langs de mooiste wegen van Europa en zelfs daarbuiten. Hij zoekt daarbij graag het avontuur op en kiest nooit voor de makkelijkste weg! Werner pakt elke week een bijzondere auto en reist naar vele mooie plekken in binnen- en buitenland, hierbij geassisteerd door zijn sidekick Gijs. Daarnaast ontdekt classic car expert Roy Bolks elke week een niet alledaagse route met een speciale auto uit zijn ongewone collectie.

Werner gaat in de eerste aflevering met de Alpine A110 GT op pad en reist met deze heerlijke Gran Turismo langs de kust vanuit Duinkerke via Boulogne-sur-Mer naar Dieppe, de stad waar het merk Alpine zijn oorsprong vindt. Ook reist hij af naar Vietnam om daar het land te ervaren in een echte Vietnamese elektrische auto van het merk Vinfast. Hij bezoekt het prachtige Halong Bay, neemt een kijkje in de Vinfast fabriek en in het overvolle Hanoi pakt hij de riksja om het indrukwekkende centrum te beleven. En wat te denken van de supersnelle Porsche 718 Cayman GT4 RS waarmee Werner in de Ardennen over de prachtige bosrijke wegen rijdt die ooit onderdeel waren van het oude Spa-Francorchamps circuit. Verder verkent Werner de mooiste wegen van Slovenië (Nissan X-trail), Denemarken (Ford Explorer PHEV) en zelfs Uganda (Toyota Land Cruiser).

Roy Bolks pakt in een van de afleveringen een originele oude Belgische politie Porsche uit zijn collectie en gaat ermee toeren. Alles aan de auto werkt nog zoals vroeger, toen de agenten daar met lange witte jassen en helmpjes op in zaten om wegpiraten van de weg te plukken. Niet alleen op het land is Roy actief, ook voelt hij geen nattigheid in de buurt van water: hij maakt een mooie tocht naar de Waal met zijn amfibi vrachtauto, de Humdinga Gibbs, om daar de mooiste waterwegen te bevaren. Verbazingwekkend hoe snel de Humdinga door het water gaat!

De Mooiste Wegen is vanaf zondag 6 november om 16.30 uur in een wekelijkse frequentie te zien bij RTL4, met elke week een herhaling, vanaf zondag 13 november 2022 (12.30 uur, RTL4) en een tweede herhaling op RTL4 vanaf zondag 8 januari 2022 om 14.30 uur. Daarnaast is het programma te bekijken via Videoland. Meer informatie over De Mooiste Wegen, waaronder de gereden routes, is te vinden op www.demooistewegen.nl (site komt komende dagen online) en op Instagram (@demooistewegen).

Terug naar “Who are U?”