Nieuw hier

Stel je hier even voor.
Philippe8309
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2023, 22:03

Nieuw hier

10 jan 2023, 18:10

Heel blij om deel uit te maken van de miniclub.
Na een tijdje twijfelen heb ik besloten om een 2de hands mini R56 aan te kopen (momenteel nog zoekende)

Het is vooral de bedoeling om hier een projectje van te maken beetje per beetje en iets unieker te creëren.
Al ken ik tot op heden heel weinig van mini zelf nog nooit eentje gehad.
Veel over gelezen en bekeken al dat wel.
Zit wel met een aantal vragen omtrent aankoop:
Zoals waar op letten
Diesel/benzine
Wat ik ook veel zie is sportpakket als optie maar geen idee wat dat juist inhoud ook nergens iets over te vinden mss mensen hier die me erop kunnen antwoorden.
Welke sites zijn leuke dingen te vinden enz…

In ieder geval blij deel uit te maken hier en kijk nog uit naar alle leuke topics hier.

Mvg
Philippe
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Nieuw hier

11 jan 2023, 20:41

Philippe,

ten eerste van harte welkom. Ik rijd zelf een pre facelift R56 (120pk - N12 blok) en een facelift R55 (122pk - N16 blok), beide Coopers.
De 2de generatie had/heeft wat zwakkere punten waaronder de distributie ketting, lekkend thermostaathuis en penbobines die wel eens kapot gaan. Er zijn exemplaren bij die best olie verbruiken maar het is allemaal een kwestie van heeft de MINI jaarlijks preventief onderhoud gekregen, is de auto altijd eerst goed warm gereden voordat hij overmatig (hoge toeren) belast wordt.

Mijn MINI's krijgen jaarlijks een APK in combinatie met een beurt, ongeacht het aantal kilometers wat ik gereden heb en het ene jaar een kleine beurt en het jaar erop een grote beurt. Om de 2 jaar remvloeistof vervangen en airco service etc etc. Als deze MINI's op tijd goed preventief onderhoud krijgen zijn het hele fijne auto en zeker betrouwbaar. Voor wat betreft de distributie had ik die bij de R56 preventief laten vervangen, bij de Clubman zit de originele vanuit de fabriek er nog in en die heeft ondertussen 218.000km op de klok staan. De R56 heeft 318.000km op de klok staan maar daar is voordat ik hem kocht met een kilometerstand van 185000km een ander blok in gekomen. Weinig spannende dingen meegemaakt, eigenlijk de standaard slijtage zaken zoals remmen, schijven/blokken, multiriem, olie, filters, penbobine, een lamdasonde, een ABS wiel sensor.

De R56 rijd ik helemaal op of er moeten hele hoge kosten aan komen maar voor nu blijft die MINI probleemloos rijden dus die houden we erbij als 2de auto.
Zoek een auto met volledige onderhoud historie cq controleer als je gaat kijken of dat bij de auto zit cq bij de garage in geval die daar in onderhoud is geweest. Het aantal gereden kilometers is natuurlijk ook belangrijk. Ik kijk regelmatig op gaspedaal.nl, zat mooie 2de generatie MINI's te vinden.

Succes met de zoektocht en op google en hier op het forum genoeg info te vinden. Mocht je ideeën op willen doen of andere MINI's bekijken, check Show Your Ride (SYR) op het forum.

Milco

Terug naar “Who are U?”