Berrychello

Stel je hier even voor.
Berrychello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2023, 18:54

Berrychello

22 jan 2023, 16:04

Ook al zal ik in eerste instantie een meelezer zijn, toch netjes mij even voor te stellen.

Ik ben Berry en zit wat te kijken voor een new Mini tweede generatie. Onlangs heb ik met een bevriende monteur een R56 One (1.4) van de sloop gered: het blok is gereviseerd (klepzittingen waren helemaal los gekomen) en hij doet het weer prima! Zelfs zo'n One rijdt al erg lekker.
Ik rij dagelijks een Golf 7 variant, mijn vrouw een e-Citigo en we hebben nog een Kever van 1973.
Voor erbij heb ik regelmatig een hobby auto, achtereenvolgens zijn dat geweest: Porsche 924, Fiat Barchetta, Golf VR6, Fiesta ST, Smart Roadster. Die laatste beviel me niet zo, dus die is snel weggegaan. Een Mini Coupé lijkt me leuk, maar dat is nog even sparen. Heb wel eens naar een cabrio gekeken, maar misschien ben ik toch minder cabriomens dan ik wil. We zullen het zien, een Mini is wel leuk!
De blokken van de tweede generatie staan natuurlijk minder bekend, maar het is wel gewoon een leuk ding.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Berrychello

22 jan 2023, 21:57

Hartelijk welkom Berry.
Leuke hobby auto's die je al had. Succes met de aankoop van een Mini.
Berrychello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2023, 18:54

Re: Berrychello

23 apr 2023, 19:12

Inmiddels al weer een tijdje hier aan het rondneuzen. Moet zeggen dat ik een late R53 ook steeds leuker begin te vinden. Een Checkmate of Parklane bijvoorbeeld.
Nice to have: chrono pack, climate control, driespaaks stuur, cruise control, stoelverwarming. Glazen dak ben ik nog niet helemaal over uit, is namelijk wel lekker maar ik heb een hekel aan lekkende auto's (al mijn hobbyauto's hebben in enige mate een lekkage van regenwater gehad).
Misschien blijft het kijken wel het leukst! Binnenkort maar eens een R53 gaan rijden.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Berrychello

23 apr 2023, 19:59

(Alsnog) welkom en leuk dat je je ook al even aanmeldt bij je zoektocht.

Ik kan alleen mijn ervaring over een R53 geven. De dakramen lekken minder dan bij de achterklep. Heb zelf ook een pano dakje en die is altijd droog. Terwijl de accubak regelmatig als vissenkom heeft gediend (al is ook dat issue nu opgelost ).

De compressor is iig een heerlijke verslaving bij de R53. Niet goed voor t verbruik, wel goed voor de smiles .

Veel succes met de zoektocht
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Berrychello

24 apr 2023, 09:46

Van harte welkom Berry,

ik rij zelf ook 2de generatie Coopers en het zijn misschien niet de beste blokken maar koop er vooral 1 waar de onderhoud historie van bekend is. Dat geldt eigenlijk voor elke auto die je koopt, heeft ie zijn onderhoud gehad is de kans op een miskoop cq een auto met problemen een stuk kleiner. Ik heb een een R55 Cooper met 220.000km op de klok en een R56 Cooper welke 320.000km op de klok heeft en jaarlijks hun onderhoud/beurt krijgen ongeacht gereden kilometers.

Succes met de zoektocht,

Milco
Berrychello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2023, 18:54

Re: Berrychello

27 jun 2023, 22:32

Heb al best wat facelift R53's in mijn favorieten staan. Deze week in de lunchpauze eentje wezen bekijken met een collega. Staat al ruim 16 maanden bij een handelaar. Mooi exemplaar, die weinig eigenaren heeft gehad (2005-2002 dezelfde eigenaar). Mooie opties: chrono pack, Harman Kardon, climate control, driespaaks stuur met cruise control, stoelverwarming.
Maar de handelaar kon alleen 'hoi' zeggen, alsof ie niks wil verkopen. Daarnaast vraagt ie teveel, want die auto staat gewoon al heel lang stil. Grote beurt, nieuwe banden en nieuwe remmen als ik het zo zie. Dus de prijs moet minimaal halveren.
Liefst natuurlijk een glazen dakje, staan er ook een paar mee in m'n favorieten.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Berrychello

01 sep 2023, 21:58

En al een Mini gekocht?
Berrychello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2023, 18:54

Re: Berrychello

22 okt 2023, 14:46

Eerst geïnvesteerd in een nieuwe keuken en de hele vloer in huis vervangen. Geïsoleerd en vloerverwarming gelegd. Nu dus rustig aan opnieuw beginnen met sparen want die vloer was eigenlijk dit jaar nog niet gepland...
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Berrychello

23 okt 2023, 10:14

Dan gaat het wel hard met het budget idd. :O
De voorpret en het zoeken is ook al leuk en als je dan een goede hebt gevonden en gekocht, begint de pret pas echt goed!
Succes met jouw speurtocht en hopelijk zien we hier snel foto's van jouw nieuwe aanwinst verschijnen.
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Berrychello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2023, 18:54

Re: Berrychello

26 okt 2023, 18:02

Misschien is het zoeken wel het leukst ;)

Denk wel dat ik gelijk een goede wil, dus met panoramadak en stoelverwarming.
Eerst maar eens in eentje gaan rijden.
Berrychello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2023, 18:54

Re: Berrychello

27 nov 2023, 21:21

Ik kom nu een lichtblauwe facelifter tegen. Dacht dat die kleur alleen voor de facelift leverbaar was. Ik vind dat kleurtje wel top, dus leuk dat ie er ook als facelift is! En deze heeft zelfs een panoramadak en stoelverwarming. Best leuk!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Berrychello

27 nov 2023, 22:58

Oei. Klinkt goed. Proefrit waardig?
Afbeelding
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Berrychello

28 nov 2023, 09:13

Leuk! Is het een beetje in de buurt bij jou? En idd, proefrit waardig?
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Berrychello
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2023, 18:54

Re: Berrychello

02 dec 2023, 20:28

Staat helaas een stukje uit de richting. Moet sowieso nog eens met een R53 Cooper S rijden. Een witte is ook erg leuk, staat er nu ook eentje online. En voor minder geld een donkergrijze, net ding die net wat onderhoud heeft gehad. Ineens best wat exemplaren met een panoramadak en stoelverwarming online overigens! Deze drie dus ook.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Berrychello

03 dec 2023, 16:16

Kijk het panoramadak wel goed na, want lekkages en slecht functioneren komen voor.
Denk dat het nu toch wel erg gaat kriebelen om een Mini te kopen. :)

Terug naar “Who are U?”