cabriodak lekt in linkerbovenhoek van rechterraam

Stel je hier even voor.
zalingen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2023, 11:28

cabriodak lekt in linkerbovenhoek van rechterraam

05 apr 2023, 17:24

Hoi, Rob, nieuw lid, is een mini aan het redden van 10 jaar verwaarlozing ;-)

Het cabriodak lekt in linkerbovenhoek van rechterraam, niet het dak zelf, maar tussen raam en dak. Ik zie dat er het voorste afsluitrubber hol is en een slim soort trechtertje aan de bovenkant heeft. Echter als je de deur sluit, wordt deze helemaal dichtgedrukt?.

Kent iemand het probleem en weet hij de oplossing?

Alvast bedankt voor de moeite, Rob
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: cabriodak lekt in linkerbovenhoek van rechterraam

06 apr 2023, 07:45

Welk type cabrio hebben we het hier over?

Gaat het raam van de deur wel omlaag bij het openen, en weer omhoog bij het sluiten van het dak?

Valt het raam IN het rubber randje, of er op?

Kun je wat foto's maken om dit wat duidelijker te maken?
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
sngltrck
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2023, 22:20

Re: cabriodak lekt in linkerbovenhoek van rechterraam

06 apr 2023, 19:21

Hi Rob en Bert,

Wij zijn sinds vorig weekend ook de trotse eigenaar van een Mini One R52 Cabrio uit 2006. Bij het bezichtigen bleek de mat rechtsvoor nat te zijn wat volgens de eigenaresse eerder niet zo was (gezien het gebrek aan schinmel geloof ik dit wel). Vermoedelijk is dit ontstaan nadat de Mini een paar dagen buiten in de regen had gestaan, normaal stond deze binnen in de garage. Ze gaf aan dat ze een paar jaar geleden links ooit iets soortgelijks hadden en door de garage een kanaal uit hadden laten spuiten (waar precies wisten ze niet meer).

Tijdens de rit naar huis (in de regen) merkte ik dat er water bij het rechter raamrubber naar binnen drupte. Vandaag stond de auto ook weer even buiten en lekte er ook een beetje water naar binnen (zie foto's). Zou het met de het rubber of dat kanaal te maken kunnen hebben?
Bijlagen
IMG_1539.jpg
IMG_1538.jpg
IMG_1537.jpg
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: cabriodak lekt in linkerbovenhoek van rechterraam

07 apr 2023, 07:31

Sluit de deur wel netjes?
Gaat het raam wel ver genoeg omhoog?

overigens kan een nat matje ook zijn dat het water in de deur blijft staan, dit loopt dan via de speaker opening zo over de dorpel naar binnen.
Even de gaatjes in de deur open maken (evt extra gaatjes in de rubbers die ONDER in de deur zitten)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
sngltrck
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2023, 22:20

Re: cabriodak lekt in linkerbovenhoek van rechterraam

07 apr 2023, 09:28

BadBert schreef:
07 apr 2023, 07:31
Sluit de deur wel netjes?
Gaat het raam wel ver genoeg omhoog?

overigens kan een nat matje ook zijn dat het water in de deur blijft staan, dit loopt dan via de speaker opening zo over de dorpel naar binnen.
Even de gaatjes in de deur open maken (evt extra gaatjes in de rubbers die ONDER in de deur zitten)
Hi Bert, thanks voor je reactie, via de speaker kwam inderdaad ook water naar binnen. Daar zal het denk ik ook mee te maken hebben, dit zal ik nog na gaan als het weer het toe laat. Het kanaal heb ik volgens mij gevonden en zit bovenaan in het hoekje van de rubber.

Terug naar “Who are U?”