Nieuw lid met Mini Cooper S - R53

Stel je hier even voor.
walterkort
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2023, 10:23

Nieuw lid met Mini Cooper S - R53

05 mei 2023, 19:34

Een paar weken geleden dacht ik, nu ga ik er gewoon eentje kopen. Een dark silver R53 die m'n vader bij de plaatselijke garage had gezien. Een proefritje gemaakt en alle praatjes van de monteur aangehoord en gewoon de knoop doorgehakt, zien waar dit schip strand :)

198K op de teller en er zijn verschillende onderdelen door de jaren heen vervangen. Voor zover ik er verstand van heb, rijdt-ie hartstikke goed. Heerlijk vlot wagentje die ik al eigenlijk sinds de brugklas wilde hebben, toen ze uitkwamen. Een classic heb ik ook naar gekeken maar daar kan ik niet fatsoenlijk in rijden en dan is voor m'n gevoel de R53 nu ook wel een iconisch wagentje.

Ik heb al veel op het forum gelezen over de dingen die mensen allemaal hebben aangepakt met hun exemplaar, super leerzaam. Nu ben ik niet de monteur die deze auto helemaal kan gaan verbouwen maar vind het wel leuk om hier en daar wat te knutselen en ben ook al wat dingetjes tegengekomen waar ik wat vragen over zal stellen.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Nieuw lid met Mini Cooper S - R53

05 mei 2023, 20:56

Welkom op t forum. De r53 is idd een erg leuke auto. Vooral de compressor maakt het lekker vlot rijden tot een verslaving.

Helaas ook wel z’n nukken, maar als de mini goed is onderhouden, moet je er nog lang plezier van kunnen hebben.

Veel veilige en plezierige kilometers!
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Nieuw lid met Mini Cooper S - R53

06 mei 2023, 10:44

Hartelijk welkom Walter en gefeliciteerd met je Mini. :icon_top:

Een R53 is een hele leuke Mini qua beleving. Heb zelf rijervaring met een R53 GP, R58 JCW en een F56 JCW en nu enkel nog de F56 JCW in bezit maar die kan niet tippen aan het lichtvoetige rijgedrag van de R53 en zoals Daniel al schreef "het compressorgeluid is verslavend!!!".
Wens je veel rijplezier. :rijden
Gebruikersavatar
Ruub_01
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Hoorn
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 apr 2023, 10:19

Re: Nieuw lid met Mini Cooper S - R53

12 mei 2023, 14:32

Welkom op het forum, heb je ook een foto van je wagen? :D

Terug naar “Who are U?”