Vraag het Beek

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Onregelmatig lopen na Software tunen.

26 feb 2013, 12:15

frankie schreef:
speedy schreef: auto rijd gewoon heel anders met tuning als zonder :wink:
zonder tuning rijd die fijner en met tuning is die sneller en dat is natuurlijk ook kicken.
ik heb de software altijd als niet optimaal ervaren (stotteren,stationair niet mooi lopen, inhouden met vol gas,rookpluimen uit uitlaat?)
alleen software aanpassing voor dit blokje is niet aan te raden maar zul je vast wel gelezen hebben hier op het forum :roll:
je kunt 10 keer terug gaan en van het ene probleem kom je in andere probleem dus ik wens je veel succes.
je Ik had destijds een koppel van 318 nm en dat was al veel te veel want hij pingelde als een gek in lage toeren vol gas (wat natuurlijk gaaf is met zoveel koppel) ben benieuwd hoe dat bij jou is met 330 nm koppel :shock:
Ben het niet met je eens hoor (behalve van de problemen dan :lol: :lol: ). Mijn auto rijdt met de nieuwe software veel fijner. Niet alleen sneller, maar nog net zo mooi stationair, geen inhouden, geen stotteren, geen rookpluimen en totaal geen pingelen. En ik heb 340NM.
Jij hebt andere software toch?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

26 feb 2013, 13:11

Yep, jij gaat er 2 maart naartoe :roll: :mrgreen: . Maar volgens mij bedoelt Speedy tuning van de N14 motor in zijn algemeenheid. Toch?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

26 feb 2013, 13:27

Idd!
Eens kijken wat hun tovenarij doet op een R53!

Software kan fouten bevatten, of verkeerde parameters.. of..
Jij hebt custom software, misschien is dat op een R56S toch wel erg belangrijk!?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

26 feb 2013, 15:11

ik heb geen ervaring met andere tuning dus bedoel de Beek tuning idd .
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Re: Onregelmatig lopen na Software tunen.

28 feb 2013, 20:18

KeesH schreef:Gisteren mijn Cooper S 2011 laten (software) tunen bij Beek.
Auto trok meteen als een gek toen ik daarna wegreed bij Beek Racing. Maar toen ik op de snelweg gas gaf hoorde ik een plof, auto hield iets in, maar trok daarna weer goed en daarna geen problemen op de snelweg gehad. Thuis aangekomen viel mij op dat hij slecht laag in de toeren liep ( onder 2000Rpm).
Gisteren verder geen aandacht aan geschonken.
Vandaag reed hij koud erg onrustig, loopt ook onrustig stationair warm en koud en blijft bij lage toeren onrustig, hortend rijden. Voorheen kon ik probleemloos 50km in zijn 5 rijden, nu rijdt dat niet lekker. Gas geven geeft wel goede respons, en vanaf 3000 Rpm loopt hij wel goed. Zit dit in de Software, of heeft de plof iets vernield?
Alvast bedankt voor de reactie,Kees.
Vandaag 28 februari weer bij Beek langs geweest. Na veel zoeken bleek het een kapotte bougie te zijn. De isolator zat los, waardoor de vonk op 1 cilinder regelmatig wegviel. Nieuwe bougies erin en nu loopt hij weer als een zonnetje.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oisterwijk
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 aug 2008, 14:24

10 mei 2013, 23:18

Is het ook mogelijk om bij Beek m'n motormanagement aan te passen waardoor de uitlaat gaat ploffen?

Ik heb een R56 S uit 2009 (modeljaar 2010 gok ik), maar in vergelijking met andere bouwjaren doet mijn uitlaat helemaal niks-nada-noppes qua ploffen en knallen. Ook in de Sport-stand is het maar een 'saaie' bedoeling. Ik hoef eerlijk gezegd geen vermogenstuning, want ben toch beetje bang voor m'n zuigers etc. en zou dan alleen tuning willen mbt de uitlaat :wink: Ik neem aan dat het uitlaatsysteem al die jaren hetzelfde is gebleven, maar dat het dus aan het motormanagement ligt.

Groet!
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

11 mei 2013, 00:07

beter andere uitlaat nemen en een evolve downpipe :wink:
dan krijg je pas ploffen :lol:
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oisterwijk
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 aug 2008, 14:24

11 mei 2013, 01:15

:mrgreen: Ben meer van het standaard-gebeuren en hou het liever allemaal origineel. Enige wat ik hooguit zou doen is de einddemper verwijderen. En een JCW Uitlaat vind ik niet passen bij de Mayfair uitvoering :wink:
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

11 mei 2013, 09:32

Middendemper weghalen
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oisterwijk
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 aug 2008, 14:24

16 mei 2013, 21:40

Heb met Beek gemaild en er bestond nog geen software voor, dus zou mijn auto als proefkonijn gebruikt worden. Daar zat ik dan weer niet op te wachten haha :wink:

En daarna nog even met Renova gemaild, om te vragen of ze dan niet de software van de vorige modellen kunnen inprogrammeren, maar dat bleek niet mogelijk... :| Het lijkt er dus op dat ik het zonder de plofjes moet doen :(
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

17 mei 2013, 04:01

Middendemper weghalen
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

Re: Vraag het Beek

15 mar 2014, 17:47

Beste Beek en andere slimme mensen,

Had een vraag. Heb weer iets in mn hoofd gehaald. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een blok wissel te doen bij de 2e gen mini. Heb iets op t oog maar die heeft een in slechte staat verkerende N14

Nu dacht ik waarom niet meteen een N18 erin stoppen. Maar nu is de vraag, is het meer dan alleen het blok en de ecu of moet de hele kabelboom ook vervangen worden en dan wordt t meteen een monster klus.

Want een gedeelte van de elektronica loopt in elkaar over als ik het goed heb. Niet zoals bij de eerste gen waar deze twee los van elkaar werken. Motor vs de rest van de auto.

Weet iemand hier toevallig meer van?
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”