Vraag het Beek

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

19 dec 2011, 13:45

GreyCooperS schreef:Ja vanmiddag nog :mrgreen:

Wat moet ik meenemen?
he ff vrage of ze nog M7 thermostaat hebben zo niet of ze die kunnen bestellen :mrgreen: wilde gij mij da laten weten PLEASEEE
burn rubber not your soul

Afbeelding
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

16 jun 2012, 21:01

Even afstoffen dit topic :)

De stage's met nokkenas type V en VI. Zijn er zware verschillen merkbaar in stationair toerental? Het is maar dat ze hier op de keuring in België snel :s

En hoe zit het bijvoorbeeld met CO uitstoot en de tuning?
Zijn er hier Belgen met bepaalde stage's die wel of geen problemen hebben?

Thanks :bier
Davut68
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 aug 2012, 01:29

05 aug 2012, 01:56

Hallo,

Ik heb een weekje terug een mini cooper S uit 2003/12 gekocht. Is het normaal dat deze auto vaak blijft doorkoelen nadat je de motor afzet ?

Hij blijft soms 5/7 min door koelen hoor je de ventilatie
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

05 aug 2012, 02:09

Davut68 schreef:Hallo,

Ik heb een weekje terug een mini cooper S uit 2003/12 gekocht. Is het normaal dat deze auto vaak blijft doorkoelen nadat je de motor afzet ?

Hij blijft soms 5/7 min door koelen hoor je de ventilatie
Laat de mijne nu ook net toevallig van 12/2003 zijn. Maar die van mij heeft nog op geen enkel moment na gedraaid na het stilleggen van de motor. Ook niet bij die temperaturen van 30°C van onlangs.

Ik heb wel eens het volgende geprobeerd.
-Ik hoor de ventilator draaien.
-Contact af.
-Ventilator valt uit zoals al de rest.
-Contact onmiddellijk terug op.
-Ventilator springt niet gelijk terug op.
-Motor draait een minuutje of zo bij stilstand.
-Ventilator springt weer aan.

Beschreven info is met airco in gebruik.
Davut68
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 aug 2012, 01:29

05 aug 2012, 07:50

MrBean schreef:
Davut68 schreef:Hallo,

Ik heb een weekje terug een mini cooper S uit 2003/12 gekocht. Is het normaal dat deze auto vaak blijft doorkoelen nadat je de motor afzet ?

Hij blijft soms 5/7 min door koelen hoor je de ventilatie
Laat de mijne nu ook net toevallig van 12/2003 zijn. Maar die van mij heeft nog op geen enkel moment na gedraaid na het stilleggen van de motor. Ook niet bij die temperaturen van 30°C van onlangs.

Ik heb wel eens het volgende geprobeerd.
-Ik hoor de ventilator draaien.
-Contact af.
-Ventilator valt uit zoals al de rest.
-Contact onmiddellijk terug op.
-Ventilator springt niet gelijk terug op.
-Motor draait een minuutje of zo bij stilstand.
-Ventilator springt weer aan.

Beschreven info is met airco in gebruik.

Dus dit betekent dat ik hem moet nalaten checken want bij mij doet hij het wel vaker na een korte ritje gisteren bv. 18 graden beetje getrapt en hij blijft 5 min nakoelen?
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

14 aug 2012, 14:54

Kan je bij beek ook custom software krijgen voor je mini ipv de standaard files die ze daar hebben liggen? Zo ja, wat kost dat?
Hoog- en laagvlieger
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

14 aug 2012, 15:06

mso schreef:Kan je bij beek ook custom software krijgen voor je mini ipv de standaard files die ze daar hebben liggen? Zo ja, wat kost dat?
Dat het kan weet ik, maar de prijs zal op aanvraag zijn gok ik..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

14 aug 2012, 16:58

Bij Beek kun je idd ook "persoonlijke" software laten ontwikkelen, met behulp van de rollenbank...De software die je normaal krijg is een soort basis, die wel aangepast word op enkele parameters (geen idee welke allemaal)

Wil je echt volledige eigen software kan dat, dan betaal je zowel de rollenbank per uur alsmede het uur tarief voor Ghisbert...dus dat kan aardig in de papieren lopen...

Beste is om dit persoonlijk met Klaas te bespreken en een plan opstellen wat je wil...wil je dezelfde resultaten als de standaard tuning zou ik gewoon de reguliere software nemen..wil je perse 300 PK ben je zo een leuke 2e hand R53 aan kosten kwijt denk ik :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Beek Auto Racing
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Den Haag
Berichten: 196
Lid geworden op: 30 mar 2010, 21:03

25 okt 2012, 14:17

Hey Marcel,

Als de auto bij Beek is getuned, is je standaard file nog aanwezig. Deze kan dan kosteloos worden teruggezet.

Ben je elders geweest is het helaas een bezoek aan de dealer met verzoek tot update...

Gr Peter
MINI accessoires, tuning en onderhoud

Afbeelding

www.minispeed.nl
www.tarox-remmen.nl
www.porscheperformance.nl
luigi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: merelbeke
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:59

03 nov 2012, 15:42

Is er intussen al tuning beschikbaar voor de mini clubman sd? Ik overweeg die van mij te laten tunen.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

03 nov 2012, 23:16

Wat is jullie ervaring met een stock fJCW op de rollenbank? Haalt deze zijn waardes, zoals fabrieks af opgegeven, of zitten ze er (ver) onder?
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

04 nov 2012, 18:05

@Luigi...beste neem je even tel contact op met Beek, ik weet niet of ze deze al eens hebben getuned. Mocht dat nog niet t geval zijn, kun je vaak een leuke korting krijgen als ze jou auto mogen gebruiken om eea te ontwikkelen

@Wilcoos...dit is nooit 1 op 1 te zeggen, Er zijn er die méér leveren dan de opgaves en er zijn er (regelmatig) die het vermogen niet halen. Zoals in de andere topics al aangegeven, elke bank is anders, de omstandigheden (warmte, vochtigheidf, etc) spelen allemaal een rol.

Beste is om een voor en na meting (als je zaken gaat veranderen) op dezelfde bank, waar maakt dan niet zoveel uit, te doen bij vergelijkbare omstandigheden..dus niet in de koude winter je 0 meting en mods plaatsen en dan in de zomer bij 29 graden testen :lol:

Beek corrigeert wel op temp en vochtigheid. En ze zijn conservatief in de uitslagen...je hebt daar eerder 3 a 5 pk minder dan meer...andere bedrijven zullen wss ook corrigeren.
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
aardvark
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2012, 22:16

10 nov 2012, 16:09

Lees goede positieve berichten over jullie. Doen jullie ook regulier onderhoud en wat voor uurtarief hanteren jullie?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

10 nov 2012, 18:26

aardvark schreef:Lees goede positieve berichten over jullie. Doen jullie ook regulier onderhoud en wat voor uurtarief hanteren jullie?
Www.minispeed.nl

Daar staan de pakketprijzen en uurloon :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”