(sport)luchtfilter

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

(sport)luchtfilter

24 mei 2011, 08:21

Ik heb een vraag met betrekking tot een nieuw filter voor mijn MCS R53.
Voor het stellen van deze vraag heb ik enige research gedaan en kan ik eigenlijk weinig info vinden.
Het doel dat ik wil behalen met een nieuw filter is (leuk(er))geluid en miss een beetje meer vermogen (ookal is die te verwaarlozen).

Nu ben ik natuurlijk gaan rondneuzen op het wereld wijde web. Uiteindelijk heb ik nog 3 opties open.
Voordat ik die onthul heb ik nog een vraag: "wat is het nut van een inleg filter?"
Door de originele box te gebruiken incl aanzuigbuis is er toch niet veel meer te behalen?

mijn 3 mogelijkheden:
*M7 Cold Air Intake ±€300
*Cravenspeed CAI ±€300
*Alta CAI ±€355

Nu is niet alleen de prijs die het verschil maakt. De M7 staat met compleet instalatieschema op de site. Er is goed te zien dat de achterwand vervangen wordt door een versie met een gat. 'Koude' lucht wordt niet meer alleen vanuit de standaard intake aangezogen, blijft deze uberhaupt wel zitten bij de M7?

De Cravenspeed heeft een mooie doorschijnende plaat.. leuk.. Maar zover ik kan zien haalt deze de lucht nog via de standaard luchtinlaat, toch?

De versie van Alta die is open, al heeft deze wel een robbere rand, sluit deze aan op de motorkap? Haalt deze zijn koude lucht nog van andere plekken dan de originele inlaat en de lek tussen rubber en motorkap?

Zonder de vragen ga ik voor de M7, ikzelf had een zelfde aanpassing ook al bedacht :P en dan een kapje ipv roost voor een ram-intake :P

Alvast bedankt!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

24 mei 2011, 21:35

Het originele filterhuis voldoet prima, voor wat meer geluid kun je het gat naar het schutbord wat groter maken.
K&N vervangingsfilter er in en klaar is kees. Het geld wat je hiermee uitspaart kun je beter besteden denk ik :wink:
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

25 mei 2011, 11:31

Ik zou een hybride airbox toevoegen aan je optielijst. Dit is een aangepast origineel luchtfilterhuis waar een open K&N filter in gemonteerd is.
Op gebied van prestaties schijnt dit een van de beste opties te zijn. Hij schijnt zelfs nog beter te presteren dat het JCW filter, welke ook zeer goed uit de test komt.
Het geluid is naar mijn mening ook super, maar als je voor het meest luidruchtige supercharger geluid wil gaan zijn er betere opties (zoals de Alta). Deze presteert echter weer minder.
Prijstechnisch is de hybride airbox ook interessant. Via minitorque kun je het filter bestellen bij Dave F. voor 155 pond inclusief verzending naar Nederland.
Hierbij een foto van het filter.
Veel succes met je keuze.

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

25 mei 2011, 16:33

kwam net zelf naar lang zoeken een leuke site tegen en daar stond onderandere dit op:
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... ntake.html

wie weet ga ik dit wel proberen of de optie van Brightness. Als er een doorgang is naar de achterwand kan er al veel meer lucht richting de motor.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

03 nov 2011, 13:35

In de Cravenspeed CAI zit een ontwerpfout. Niet doen.
Veel rijplezier!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

03 nov 2011, 16:02

Ferdinand schreef:In de Cravenspeed CAI zit een ontwerpfout. Niet doen.
En dat is?

Ik heb nu een Alta CAI en kan niet anders zeggen dan dat ik uitermate tevreden ben! Mensen die met me meegereden hebben krijgen direct een smile op hun gezicht! Je hoort de Supercharger echt heeel goed! Maar dat is juist mooi :D
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

16 jun 2012, 20:28

Om even dit topic onder het stof te halen, wat zijn de opties eigenlijk als ik me wil beperken tot een droge filter? Ik heb niet echt veel zin om om de vijf voet foutmeldingen of dergelijke te krijgen door dat vettig spul dat op die filters zit.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

16 jun 2012, 22:09

Ik heb nog nooit een foutmelding gehad.. heb m er nu 20dkm op zitten!
Wat voor een foutmelding verwacht je?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

17 jun 2012, 20:30

BMX schreef:Ik heb nog nooit een foutmelding gehad.. heb m er nu 20dkm op zitten!
Wat voor een foutmelding verwacht je?
LMM of MAP/MAF toestanden. Ik weet ook niet alles hierover. Maar men had me aangeraden om 'droog' te gaan :?
Wat ik wel weet is dat ik eens een LMM stuk heb gehad in het verleden van mijn 325i E30.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

17 jun 2012, 23:45

Een NewMini heeft toch geen LMM?

Volgensmij rijden vele hier met een 'nat' filter en niemand heeft daar een probleem mee.. Ik zou me er niet te druk over maken :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

18 jun 2012, 03:25

Die olie op filters is NIET goed voor je motor

Ik heb al meermaals spookverhalen gelezen over de Alta, M7 en Cravenspeed "natte" filters...
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

18 jun 2012, 10:56

Daveke schreef:Die olie op filters is NIET goed voor je motor

Ik heb al meermaals spookverhalen gelezen over de Alta, M7 en Cravenspeed "natte" filters...
Vandaar dus mijn vraag wat voor alternatieven ik heb wat betreft die spoken.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

18 jun 2012, 13:25

DaveF, beste filter voor een R53 imho
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

18 jun 2012, 13:34

Daveke schreef:DaveF, beste filter voor een R53 imho
En waar kunnen we Dave zijn airbox of filter kopen?
De JCW is ook een (duur) alternatief blijkt :? In verhouding met de rest van het tuning gedeelte dan toch.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

18 jun 2012, 15:00

MrBean schreef:
Daveke schreef:DaveF, beste filter voor een R53 imho
En waar kunnen we Dave zijn airbox of filter kopen?
De JCW is ook een (duur) alternatief blijkt :? In verhouding met de rest van het tuning gedeelte dan toch.
Gewoon je standaard box een klein beetje modificeren met een K&N inleg filter :wink:

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”