Gratis tuning voor R56 SD

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
tychopaat
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: den haag
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 mar 2009, 12:59

12 mei 2013, 12:43

Zo zo nog steeds geen proefkonijnen geweest..... Ik zou nog steeds graag willen hoor mis echt vermogen in vergelijking met normale benzine S.
luigi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: merelbeke
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:59

Re: GRATIS TUNING! voor R56 SD

26 nov 2013, 11:58

Beste,

Ik heb eventueel wel interesse om mijn clubman sd (manueel, bouwjaar 10/2012) te laten tunen.
Is het dan mogelijk om het koppel in de eerste 2 versnellingen wat te beperken? Want ik vrees dat 350-400Nm koppel op de voorwielen en zonder sper niet leuk gaat rijden en banden zal wreten.
Verder vroeg ik mij af of die 2.0 diesel in de mini ook de ecu heeft van de bmw f10, f30 e.d. want die zouden nog niet te tunen zijn?
Ik zou mijn mini wel pas na de winter (maart) kunnen laten tunen.
Graag een reactie van jullie!
mvg,

Louis Mortier
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: GRATIS TUNING! voor R56 SD

21 dec 2013, 10:33

luigi schreef:Beste,

Ik heb eventueel wel interesse om mijn clubman sd (manueel, bouwjaar 10/2012) te laten tunen.
Is het dan mogelijk om het koppel in de eerste 2 versnellingen wat te beperken? Want ik vrees dat 350-400Nm koppel op de voorwielen en zonder sper niet leuk gaat rijden en banden zal wreten.
Verder vroeg ik mij af of die 2.0 diesel in de mini ook de ecu heeft van de bmw f10, f30 e.d. want die zouden nog niet te tunen zijn?
Ik zou mijn mini wel pas na de winter (maart) kunnen laten tunen.
Graag een reactie van jullie!
mvg,

Louis Mortier
Je hebt toch geen voet van lood? Het schijnt dat je met het gaspedaal ook het één en ander kan doseren ipv WOT. :wink:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: GRATIS TUNING! voor R56 SD

23 dec 2013, 10:04

Een goede tuner kan het koppel gewoon beperken. Dus als je dat wilt zou ik er gewoon om vragen.
luigi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: merelbeke
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:59

Re: GRATIS TUNING! voor R56 SD

23 dec 2013, 11:05

Beste marcel.no,

Daar heb je zeker gelijk in dat een gaspedaal heel wat meer standen heeft dan een aan-uit schakelaar.
Zeker als je met het dsc uit rijdt kan je perfect doseren tussen grip/geen grip.
Mijn idee om het koppel te beperken in de eerste 2 versnellingen kwam er gewoon omdat je dan toch die 400Nm niet kan benutten. Maar als ik uw post goed interpreteer heeft u ervaring met een getunede sd? Kan u wat ervaring delen naar prestaties, verbruik en dergelijke toe?

met vriendelijke groeten,

Louis Mortier
MiniJefkeuh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Antwerpen
Berichten: 283
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Re: Gratis tuning voor R56 SD

01 jan 2014, 20:11

Ik wil hier mijn mening precies ook wel even kwijt :D
Ik heb niet meteen ervaring met een getunede SD, maar wel met een gewone SD :D

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken met het teveel aan koppel, zoals ook Marcel aanhaalt. Als je een beetje weet hoe ermee om te gaan, gaat het perfect hoor ;-)
Ook heb ik het voorrecht gehad om eens te kunnen meerijden met Marcel zijn SD, vlak nadat hij getuned was, en ik kan me niet voorstellen dat hij grip-problemen had...

Ook vind ik, uit eigen ervaring, dat het veel verschil uitmaakt als de DSC gewoon aanstaat, of dat je hem uitzet. Als je hem uitzet, treedt er natuurlijk net dat meer wielspin op, maar komt naar mijn gevoel het vermogen beter tot uiting en tot zijn recht. Een goede band kan hier natuurlijk wel helpen...
Ik heb dan ook niet het gevoel dat meer vermogen en koppel ineens too much gaat worden, en ga dan ook zeer waarschijnlijk volgende zomer de mijne ook laten chippen ;-)

Tot hier mijn bijdrage :D
Groeten,
Jeffrey!
Yes, This is a cult!..... #ThirtySecondsToMars
This is War Tour @ Lotto Arena November 2011 -> Check!
Love Lust Faith + Dreams Tour @ Lotto Arena November 2013 -> Check!

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”