Ervaring Beek

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2011, 16:14

17 mar 2013, 22:38

werner schreef:
Dirkxke schreef:
werner schreef: Lekkage bij thermostaathuis?
Nee, dat zou ik zelf kunnen maken.
Het lijkt links achter de charger vandaan te komen.
Vanuit de auto gezien zit achter de kompressor het thermostaathuis tegen de cilinderkop aan.
Aan de andere kant zit niks met koelwater!
Zoals Cooperke S zegt zit er links achter de charger een afdekplaat.

Foto van de plaat in kwestie op de mijne.
Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

20 mar 2013, 15:21

aanzuigmond aan je waterpomp onderblok heb ik ook pas vervangen 8)
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

20 mar 2013, 17:08

Dat is de ingang voor als je een Cooper hebt, bij een Cooper loopt de waterstroom andersom.
Om daarbij te kunnen moet inderdaad de compressor er af en dus al het water i.v.m. de waterpomp.
Ik heb maar meteen een nieuwe afdichting besteld nu alles toch uit elkaar ligt bij mij, nr. 8
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2011, 16:14

20 mar 2013, 21:56

Berthil schreef:Dat is de ingang voor als je een Cooper hebt, bij een Cooper loopt de waterstroom andersom.
Om daarbij te kunnen moet inderdaad de compressor er af en dus al het water i.v.m. de waterpomp.
Ik heb maar meteen een nieuwe afdichting besteld nu alles toch uit elkaar ligt bij mij, nr. 8
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Ze hebben niet het volledige water eraf moeten laten hiervoor.
De charger hebben ze los gemaakt, maar er niet uit genomen.
Ze hebben alles los gemaakt om juist genoeg plaats te krijgen om het zuiver te krijgen en nieuw te zetten.
Ook hebben ze ineens de O-ring vervangen aan de thermostaat kant die de motor in gaat.
Voor die paar € had ik het er niet voor over om te riskeren dat er een lek daar kwam door het los maken van de charger.

Toch 4,5 uur bezig geweest om eraan te geraken en alles terug ineen te schroeven.
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

Re: Ervaring Beek

05 mar 2015, 16:46

Om het onderwerp maar eens opnieuw te gebruiken: vandaag zijn er Koni FSD schokdempers onder mijn R55 gemonteerd. Het rijd een stuk beter zo, beter in de bochten en toch comfortabeler.

Goede service van Beek. maar vooral een goed advies van Klaas. Ik was op zoek naar goede schokdempers voor mijn verlaagde R55 om het comfort terug te krijgen en tegelijk het bochtengedrag te verbeteren. Eerste indruk: dat is gelukt!

Afbeelding

En ja, die zit nog niet vast op de foto...
Laatst gewijzigd door darkwave op 05 mar 2015, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
Acid
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 dec 2014, 20:52

Re: Ervaring Beek

05 mar 2015, 18:27

darkwave schreef:Om het onderwerp maar eens opnieuw te gebruiken: vandaag zijn er Koni FSD schokdempers onder mijn R55 gemonteerd. Het rijd een stuk beter zo, beter in de bochten en toch comfortabeler.

Goede service van Beek. maar vooral een goed advies van Klaas. Ik was op zoek naar goede schokdempers voor mijn verlaagde R55 om het comfort terug te krijgen en tegelijk het bochtengedrag te verbeteren. Eerste indruk: dat is gelukt!

Afbeelding

En ja, die zit nog niet vast op de foto...

Hi Darkwave, zag ik jouw vanmiddag daar niet? Ik was er voor wielbouten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

Re: Ervaring Beek

09 mar 2015, 10:08

Acid schreef:

Hi Darkwave, zag ik jouw vanmiddag daar niet? Ik was er voor wielbouten. :mrgreen:
Dat klopt, passen de wielbouten nu? Er was wat verwarring over het type, is dat nu duidelijk? Veel rijplezier :rijden
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
Acid
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 dec 2014, 20:52

Re: Ervaring Beek

18 mar 2015, 21:20

Hi, ja passen. Ben allen de zwarte afdekkapjes vergeten uit de oude doosjes ven de slotbouten vergeten >:(

Wou nog effe advies vragen over schroefset maar zie dat jij ook een mooie heb (vaste set), wat had je er eerst onder?
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Ervaring Beek

19 mar 2015, 08:06

FSD's moeten gebruikt worden met oem veerrate...en niet met verlagingsveren, ondanks dat ze als set verkocht worden met Eibach Pro
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

Re: Ervaring Beek

20 mar 2015, 16:01

Beetle schreef:FSD's moeten gebruikt worden met oem veerrate...en niet met verlagingsveren, ondanks dat ze als set verkocht worden met Eibach Pro
Dat is in principe waar, ze zijn gemaakt om met de standaardveren gebruikt te worden. Het blijkt echter dat Koni in zijn ontwikkeling van deze veren voor de Mini gebruik heeft gemaakt van het sportonderstel dat al lager ligt en daarbij ook nog een bepaalde tolerantie toelaat. Kort gezegd is een verlaging van 30mm t.o.v. het standaard onderstel nog acceptabel.

Wat ik veel belangrijker vind is het advies van Beek en mijn eigen ervaring: ze adviseren niets wat niet werkt. En nu ik er een tijdje mee rijd is de combinatie voor mij fantastisch: veel comfort en ook een veel betere wegligging. Andersom geredeneerd zijn verlagingsveren met de standaard schokdempers geen aanrader. Daar krijg je een keiharde demping mee en soms onvoorspelbaar weggedrag. Wat hier verder op het forum ook steeds terugkomt...

Als ik de andere ervaringen op het forum zie is het toch het beste een complete schroefset aan te schaffen. Voor mij werkt deze setup in ieder geval prima! :D
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
lawewing
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 jul 2014, 10:27

Re: Ervaring Beek

24 dec 2015, 15:18

Na veel positieve verhalen gelezen te hebben heb ik vorige week contact opgenomen met Klaas van Vuure van Beek Auto Racing om een stage 2 tuning te laten uitvoeren op mijn R53 (-15% pully, kortere multiriem en software). Gisteren hebben de heren aldaar hun kunstwerkje uitgevoerd en met een fantastisch resultaat. De Mini pakt veel sneller op, de supercharger 'huilt' nu nog mooier en de acceleratie is nu echt heerlijk. Kortom, een grote glimlach op het gezicht. Helaas moest ik vanochtend even terug omdat de (connector)kabel van de purge valve tijdens het monteren van de pulley en riem ergens klem was komen te zitten, waardoor de connector los was geschoten (gevolg: emissie lampje ging branden). Ik kon er direct terecht en Klaas heeft het binnen nog geen 15 minuten opgelost. Hulde! Je leert een bedrijf vaak pas goed kennen als er iets niet goed gaat. Dat kan natuurlijk gebeuren. Het gaat er om hoe ze het dan oppakken. En Beek Auto Racing is wat mij betreft met vlag en wimpel voor die 'test' geslaagd! Heren, nogmaals dank!
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
Waldpyk
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Houtigehage Friesland
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 dec 2015, 11:53

Re: Ervaring Beek

24 dec 2015, 15:29

lawewing schreef:Na veel positieve verhalen gelezen te hebben heb ik vorige week contact opgenomen met Klaas van Vuure van Beek Auto Racing om een stage 2 tuning te laten uitvoeren op mijn R53 (-15% pully, kortere multiriem en software). Gisteren hebben de heren aldaar hun kunstwerkje uitgevoerd en met een fantastisch resultaat. De Mini pakt veel sneller op, de supercharger 'huilt' nu nog mooier en de acceleratie is nu echt heerlijk. Kortom, een grote glimlach op het gezicht. Helaas moest ik vanochtend even terug omdat de (connector)kabel van de purge valve tijdens het monteren van de pulley en riem ergens klem was komen te zitten, waardoor de connector los was geschoten (gevolg: emissie lampje ging branden). Ik kon er direct terecht en Klaas heeft het binnen nog geen 15 minuten opgelost. Hulde! Je leert een bedrijf vaak pas goed kennen als er iets niet goed gaat. Dat kan natuurlijk gebeuren. Het gaat er om hoe ze het dan oppakken. En Beek Auto Racing is wat mij betreft met vlag en wimpel voor die 'test' geslaagd! Heren, nogmaals dank!

wat kost zoiets en hoeveel pk / nm heb je er nu bij gekregen??
lawewing
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 jul 2014, 10:27

Re: Ervaring Beek

24 dec 2015, 15:55

De kosten bedragen 675 euro. De Mini zou nu ongeveer 203 pk en 250Nm koppel moeten hebben (in plaats van voorheen ca. 163pk en ca 220 Nm). Ik weet het alleen niet zeker, want ik heb geen rollerbank gedaan. Het is voor mij al genoeg dat hij veel sneller voelt.

Zie voor meer info: http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 38&model=1
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
We
WenMini

Re: Ervaring Beek

09 feb 2016, 17:06

Hoi,

Vandaag heb ik ook kennisgemaakt met het bedrijf Beek in Den Haag.
Hele aardige en kundige mensen! Kreeg zelfs een leuke rondleiding door de zaak.
Ik heb er na volle tevredenheid een tuning stage I laten uitvoeren voor mijn Mini R50.
Verschil is goed te merken en ga er zeker weer naartoe! Voor nu even genoeg geld uitgegeven haha.

Gr.
Wendy
R55S
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:40

Re: Ervaring Beek

07 mei 2017, 09:08

darkwave schreef:Om het onderwerp maar eens opnieuw te gebruiken: vandaag zijn er Koni FSD schokdempers onder mijn R55 gemonteerd. Het rijd een stuk beter zo, beter in de bochten en toch comfortabeler.

Goede service van Beek. maar vooral een goed advies van Klaas. Ik was op zoek naar goede schokdempers voor mijn verlaagde R55 om het comfort terug te krijgen en tegelijk het bochtengedrag te verbeteren. Eerste indruk: dat is gelukt!

Afbeelding

En ja, die zit nog niet vast op de foto...
Mooie tip. De mijne is ook verlaagd (via beek) met cobra veren. Comfort is op zich goed. Bij erg hobbelig wegdek merk je wel het een en ander meer. Dempers zijn wellicht een uitkomst bij permanent matig wegdek (A16?) :P

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”