Op jacht naar het Noorderlicht winter 2012?

mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

19 feb 2011, 00:27

JorisD schreef:Wat een ontzettend gave reis zeg, leuk dat jullie dit posten!
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe lang jullie zijn geweest, aan wat voor kosten je ongeveer moet denken en of dat dan inclusief of ex skikleding is;)
wat zo;n reis kost, geen idee, is best duur.. boot tripje etc
en ski kleding... das ook een dure grap.... :shock: :P kan je een hoop leuke spullen voor je mini voor kopen :roll:


In de zomer is Scandinavië ook heeel gaaf trouwens 8)
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

19 feb 2011, 13:17

Wat een toffe trip moet dat geweest zijn zeg.
Als ik die foto's zie zou ik zo daar heen willen.

Dus mocht je wat gaan regelen volgend jaar hou ons op de hoogte. :lol:

(Ons dak blijft dan wel dicht kan ik je vertellen)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

19 feb 2011, 13:29

mooi verslag.. Ik meld me vast aan voor de winter 2011>2012 versie hiervan.


Leuke foto :
Afbeelding
(een van de weinige foto's met het dak dicht genomen :wink: )



Hier nog een leuke, tijd om te poetsen (Ja er zit een gele mini in deze foto verstopt)
Afbeelding

Ik hoop dat de links werken want er wordt naar Https verwezen. Volgens mij staan de Picasa fotoalbum instellingen niet als "Openbaar".
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mats
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1246
Lid geworden op: 13 apr 2008, 17:30

19 feb 2011, 13:34

Ik ga komende zomer, samen met twee vrienden, een 4 weken durende roadtrip die kant op maken. Voornamelijk door Noorwegen en terug ook nog een paar dagen door Finland en Zweden. We hebben onze route inmiddels uitgestippeld en hebben nummer 12 en 9 van deze lijst: http://carsroute.com/top-15-most-beauti ... the-world/ ook in onze route opgenomen. Totaal wordt zo'n 6.800km rijden.

Een vriend van mij wil graag weten waar dit bord staat:
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 feb 2011, 14:13

En je gaat ook nog eens met een hele dikke bak Mats 8)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

19 feb 2011, 14:49

Mats schreef:Ik ga komende zomer, samen met twee vrienden, een 4 weken durende roadtrip die kant op maken. Voornamelijk door Noorwegen en terug ook nog een paar dagen door Finland en Zweden. We hebben onze route inmiddels uitgestippeld en hebben nummer 12 en 9 van deze lijst: http://carsroute.com/top-15-most-beauti ... the-world/ ook in onze route opgenomen. Totaal wordt zo'n 6.800km rijden.
Super mooi zo'n roadtrip! 8) Ga je de rest van het lijstje ook afwerken? :wink:
Afbeelding
Mats
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1246
Lid geworden op: 13 apr 2008, 17:30

19 feb 2011, 14:52

CooperS-lightningblue schreef:
Mats schreef:Ik ga komende zomer, samen met twee vrienden, een 4 weken durende roadtrip die kant op maken. Voornamelijk door Noorwegen en terug ook nog een paar dagen door Finland en Zweden. We hebben onze route inmiddels uitgestippeld en hebben nummer 12 en 9 van deze lijst: http://carsroute.com/top-15-most-beauti ... the-world/ ook in onze route opgenomen. Totaal wordt zo'n 6.800km rijden.
Super mooi zo'n roadtrip! 8) Ga je de rest van het lijstje ook afwerken? :wink:
Is wel het plan :D Heb nummer 15 en 14 in ieder geval al gedaan. Vooral nummer 1 moet ik echt een keer doen :D Jij al een aantal gedaan ook?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

19 feb 2011, 15:03

Mats schreef:
CooperS-lightningblue schreef:
Mats schreef:Ik ga komende zomer, samen met twee vrienden, een 4 weken durende roadtrip die kant op maken. Voornamelijk door Noorwegen en terug ook nog een paar dagen door Finland en Zweden. We hebben onze route inmiddels uitgestippeld en hebben nummer 12 en 9 van deze lijst: http://carsroute.com/top-15-most-beauti ... the-world/ ook in onze route opgenomen. Totaal wordt zo'n 6.800km rijden.
Super mooi zo'n roadtrip! 8) Ga je de rest van het lijstje ook afwerken? :wink:
Is wel het plan :D Heb nummer 15 en 14 in ieder geval al gedaan. Vooral nummer 1 moet ik echt een keer doen :D Jij al een aantal gedaan ook?
De 15, 14, 11, 7, 5 en 2. Restje moet ik minimaal één keer gedaan hebben voor ik er niet meer ben :wink: De nummer 1 staat hoog op het lijstje momenteel. Maar eerst van de zomer de Monte-Carlo Rally-route nog eens doen, is tot zover mijn favoriet! :-PP
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

19 feb 2011, 15:18

Mooie post, Mats!
Ik heb op #10 (La Paz) al eens gereden maar dat was als bijrijder, niet zelf gestuurd!


ps Spot de Mini op #4 (UAE)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

19 feb 2011, 15:29

Die 2 routes in Amerika.
1 in Zwitserland
Stelviopas

MMMMM wij moeten er nog maar 11.
waarvan Noorwegen de hoogste ogen gooit.
De rest is best ver weg.

Maar mooi zijn ze wel.

Annet
Afbeelding
hawieza
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Stamsund, Noorwegen
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jul 2010, 13:35

22 feb 2011, 21:12

JorisD schreef:Wat een ontzettend gave reis zeg, leuk dat jullie dit posten!
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe lang jullie zijn geweest, aan wat voor kosten je ongeveer moet denken en of dat dan inclusief of ex skikleding is;)
@JorisD... Wij zijn 12 dagen weg geweest, maar hebben ook grote stukken met de boot gedaan. Kiel(D)-Oslo en Oslo-Kiel op heen en terugweg. In deze tijd van het jaar op rustige dagen heel goedkoop! 350 Euro retour met auto en incl hut. Ook zijn we richting het noorden van Trondheim naar de Lofoten per boot (www.hurtigruten.com) gegaan (400 euro incl.hut). Hotels en eten zijn duur in Noorwegen. Overnachting van 100 tot 200 euro. Ook brandstof is duur. Voor zo'n reis moet je ook "extreme winterbanden" hebben. Gewone "Nederlandse" winterbanden zijn echt niet goed genoeg! Ik had deze via internet in Zweden besteld, wat ook nog eens 400 euro koste (maar die gebruiken we volgend jaar wel weer ;) Zonder de banden waren we ongeveer 2000euro kwijt denk ik. Wel veeeeel goedkoper als "georganiseerde reis" in ieder geval!

Hartelijke groet, Hans
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 148
Lid geworden op: 07 jun 2010, 16:09

21 apr 2011, 21:55

Op dit forum vind je ook echt alles. Ik ben ook de reis aan het plannen voor volgend jaar.

Onze bedoeling is naar het plekje Tromsø te rijden. Je zit hier volledig noord-in
en de meeste kans om in maanden januari tot maart het noorderlicht te zien. Ik heb zelf inmiddels al
wat partijen gemaild die tochten aanbieden. Het is allemaal wel wat prijzig maar of je daar nog op moet
letten als je van plan bent 600 liter bezine te verstoken?

In februari en maart worden de dagen langer en zie je overdag meer met sneeuw bedekte bergen en in de avond toch een maximum aan kansen om het noorderlicht te zien. (bron: http://www.visitnorway.com/nl/Artikelen ... rderlicht/)

Het zal een barre tocht worden van 6000KM (heen en terug) maar lijkt me echt een leuke ervaring! Heeft iemand al meer informatie over wat ze gaan doen?
Mini... Exciting to the very last drop.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

21 apr 2011, 22:10

ik ga in juni, door Noorwegen via de Lofoten helemaal naar de Noordkaap.
Terug via Zweden


8) 8)

Always Open Noordkaap challenge. 8)
8)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 148
Lid geworden op: 07 jun 2010, 16:09

21 apr 2011, 22:20

Marcel Always Open schreef:ik ga in juni, door Noorwegen via de Lofoten helemaal naar de Noordkaap.
Terug via Zweden


8) 8)

Always Open Noordkaap challenge. 8)
8)
Maar dan heb je geen noorderlicht.... :?
Mini... Exciting to the very last drop.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

21 apr 2011, 23:24

Ja dat is zo, maar ik heb in Q1 geen mogelijkheden voor lange vakanties. Daarnaast gaat mijn Zuid-Frankrijk & Zwitserse passentochten vakantie niet door dit jaar dus ben andere dingen aan het plannen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Events 2011”