Op jacht naar het Noorderlicht winter 2012?

hawieza
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Stamsund, Noorwegen
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jul 2010, 13:35

22 apr 2011, 08:04

Marcel Always Open schreef:ik ga in juni, door Noorwegen via de Lofoten helemaal naar de Noordkaap.
Terug via Zweden


8) 8)

Always Open Noordkaap challenge. 8)
8)
@ Marcel... Ik werk zoals het nu lijkt van eind mei tot eind augustus op de Lofoten. Allways Open Mini mini meeting misschien een ideetje? (gewoon even bakkie koffie doen :) ) Stuur me maar even een persoonlijk berichtje als je dit wat lijkt, dan wisselen we even gegevens uit!
hawieza
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Stamsund, Noorwegen
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jul 2010, 13:35

22 apr 2011, 08:13

Geerth schreef:Op dit forum vind je ook echt alles. Ik ben ook de reis aan het plannen voor volgend jaar.

Onze bedoeling is naar het plekje Tromsø te rijden. Je zit hier volledig noord-in
en de meeste kans om in maanden januari tot maart het noorderlicht te zien. Ik heb zelf inmiddels al
wat partijen gemaild die tochten aanbieden. Het is allemaal wel wat prijzig maar of je daar nog op moet
letten als je van plan bent 600 liter bezine te verstoken?

In februari en maart worden de dagen langer en zie je overdag meer met sneeuw bedekte bergen en in de avond toch een maximum aan kansen om het noorderlicht te zien. (bron: http://www.visitnorway.com/nl/Artikelen ... rderlicht/)

Het zal een barre tocht worden van 6000KM (heen en terug) maar lijkt me echt een leuke ervaring! Heeft iemand al meer informatie over wat ze gaan doen?
Geerth... welke georganiseerde reis ga je doen? Zoals in een van mijn eerdere reacties bij dit topic staat hoeft zo'n reis helemaal niet zo extreem duur te zijn. Zoals je kunt zien hebben wij de reis afgelopen winter individueel gemaakt (net niet tot Tromsø).
Links naar mijn filmpjes en foto's van deze reis staan bij eerdere reacties op deze topic. Als je meer gedetaileerde informatie wilt mag je me oop een PM sturen. Veel plezier met de voorbereidingen!!!
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

22 apr 2011, 08:22

goed plan Hawieza ! Gezellig. "Komen er nog meer mensen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: "
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
hawieza
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Stamsund, Noorwegen
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jul 2010, 13:35

22 apr 2011, 08:30

Mag van mij :D! Meer Mini's = Meer Fun :)
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 148
Lid geworden op: 07 jun 2010, 16:09

23 apr 2011, 01:28

hawieza schreef:Mag van mij :D! Meer Mini's = Meer Fun :)
Ik zat hier te kijken: http://www.elktrek.nl/winter/watisleuk/ ... gunar.html

De foto's zagen er inderdaad mooi uit, tegen de tijd dat het wat concreter wordt zal ik contact met je opnemen.
Mini... Exciting to the very last drop.
hawieza
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Stamsund, Noorwegen
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jul 2010, 13:35

28 sep 2011, 19:52

As winter zal ik ook op Lofoten verblijven. En het wordt een geweldige winter om het Noorderlicht te zien! Logees welkom! Super ervaring om met je Mini hier in de winter naar toe te komen!

Terug naar “Events 2011”