geswitched naar Countryman S

Gebruikersavatar
MarcH
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Meppel
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 mei 2019, 15:12

geswitched naar Countryman S

09 nov 2019, 21:51

Hey allemaal,

door diverse omstandigheden heb ik mijn Cooper S omgeruild voor een 2010 Countryman S AWD.
Een heerlijke auto waar we toch prima in kunnen reizen met het gehele gezin.

Nu heb ik een paar vraagjes waar ik niet uitkom. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
- de audio installatie klinkt best goed, maar ik hoor best een irritante brom/zoem op de achtergrond. Deze is ook aanwezig als je de radio helemaal uit zet. Zet je de motor uit blijft hij nog zoemen, doe je het portier op....weg.
Iemand enig idee?

- ik kreeg van een vriend van mij zijn puddle lights met Mini logo, hoogstwaarschijnlijk van Ali Express :D
Zijn deze te gebruiken i.p.v. de originele?

- er zit een aansluiting in voor een externe mini navigatie (de houder + voedingskabeltje liggen er. Links van de klok stuur.
Nu vroeg ik mij af welke navigatie daar in hoort en of die ergens (tweedehands) te krijgen is.

- er zitten nu 17" velgen onder met winterbanden. Deze zijn nog prima maar wel wat lawaaierig.
Wil wel graag een set velgen met zomerbanden gaan aanschaffen. Wat is jullie advies? 17", 18" of 16"?
Iemand nog een tip voor een set of misschien wel een set heeft liggen?

- nog andere tips, trucs voor het maximale uit deze prachtige Mini te halen?

Hoor graag van jullie.

Dank je wel! Groeten!
Eat roads and drink tea :rijden
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: geswitched naar Countryman S

14 nov 2019, 21:05

MarcH schreef:
09 nov 2019, 21:51
- er zit een aansluiting in voor een externe mini navigatie (de houder + voedingskabeltje liggen er. Links van de klok stuur.
Nu vroeg ik mij af welke navigatie daar in hoort en of die ergens (tweedehands) te krijgen is.
De losse MINI-navigatie is door Garmin geleverd. Maar er zijn meerdere types geleverd, dus moet jezelf even verder zoeken aan de hand van de houder...

MarcH schreef:
09 nov 2019, 21:51
- er zitten nu 17" velgen onder met winterbanden. Deze zijn nog prima maar wel wat lawaaierig.
Wil wel graag een set velgen met zomerbanden gaan aanschaffen. Wat is jullie advies? 17", 18" of 16"?
16 inch is wel heel klein voor een Countryman hoor, zou zelf eerder kiezen voor minmaal 17", maar nog liever 18"... Past gewoon beter bij de grootte van de MINI.

MarcH schreef:
09 nov 2019, 21:51
- nog andere tips, trucs voor het maximale uit deze prachtige Mini te halen?
Oei, dat is een uitdagende vraag.... Er zijn leden helemaal op leeggelopen door de aanschaf van mod's. :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Interieur en audio”