Mini Connected hoe werkt dat .... (nieuwe software)

Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

14 apr 2012, 17:28

Net even het bestand (UPD01004.bin en het mapje UPD01004) gedownload (2x 6,9Mb) op een iMac
ik heb ze allebei maar gekopieerd naar een usb stick
bestanden niet uitpakken en plat kopiëren

http://www.mini.com/connectivity/softwa ... intro.html#

usb stick in de audio usb (midden console)
ga naar het menu in de auto en zie foto's
( het duurt nog geen 2 minuten en het staat erop, zie klok op foto)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en klaar is Kees... :wink:
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

14 apr 2012, 17:28

Net even het bestand (UPD01004.bin en het mapje UPD01004) gedownload (2x 6,9Mb) op een iMac
ik heb ze allebei maar gekopieerd naar een usb stick
bestanden niet uitpakken en plat kopiëren

http://www.mini.com/connectivity/softwa ... intro.html#

usb stick in de audio usb (midden console)
ga naar het menu in de auto en zie foto's
( het duurt nog geen 2 minuten en het staat erop, zie klok op foto)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en klaar is Kees... :wink:
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

14 apr 2012, 17:29

Net even het bestand (UPD01004.bin en het mapje UPD01004) gedownload (2x 6,9Mb) op een iMac
ik heb ze allebei maar gekopieerd naar een usb stick
bestanden niet uitpakken en plat kopiëren

http://www.mini.com/connectivity/softwa ... intro.html#

usb stick in de audio usb (midden console)
ga naar het menu in de auto en zie foto's
( het duurt nog geen 2 minuten en het staat erop, zie klok op foto)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en klaar is Kees... :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

01 jan 2013, 22:11

Weet iemand of je (in de toekomst) gemaakte routes van google maps kunt sturen naar je mini connect?
Bij Mercedes hebben ze het volgens mij al wel... Daar zie, je als je bij google maps klikt op verzenden en je kiest Mercedes, waypoints worden doorgestuurd... Bij de Mini alleen eindpunt wordt doorgestuurd.

Dit zou top zijn voor routes die je thuis uitzet. En voor bijvoorbeeld mini ritten... :-)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

01 jan 2013, 22:57

Jazeker,

In bijvoorbeeld google maps kun je de route "verzenden".
Vervolgens kiezen voor "auto" : MINI en dan je mini connected gebruikersnaam.
Afbeelding

Zo geavanceerd als Mercedes' systeem met aparte waypoint is niet mogelijk. Niet voor Mini's maar ook niet voor Bmw, Nissan, Toyota, etc.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

02 jan 2013, 06:54

Thanks Marcel, dit was mij ook al gelukt.

Met BMW kan het nu ook met BMW routes https://www.bmw-routes.com/de/en/about/ ... anning.jsp

Die kun je opslaan op een USB stick en dan laden in je navi.
Of als je een abbonement hebt van €399 (1ste jaar) en €99 (volgende jaren) dan kun je het ook over de "air" versturen.

BMW heeft het dus in huis. Nu nog met z'n alle zeuren dat we dit ook in de Mini willen hebben.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

11 jan 2013, 01:17

:klap Heb het ook in mijn auto zitten echter ik heb een i-phone 5 en dat werkt dus niet. ben nog aan het dubben of me Iphone inruilen voor een 4 of wachten tot mini met een oplossing gaat komen. Mot toch eerdaags want de 4 gaat er uit en dan zouden ze geen mini connect meer verkopen. :s
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

11 jan 2013, 10:01

Hoe sluit je hem dan aan gewoon met de USB?
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Genan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2012, 06:07

14 jan 2013, 11:26

Hallo, ik heb ook een iphone 5 en de mini connected app vraagt mij om eerst een account aan te maken, als ik dan de instructies volg voor emailadres en wachtwoord krijg ik steeds de melding:unknown system error.Bij Mini Nederland verwijzen ze me naar de dealer en die weet het ook niet.Weet iemand het hier? Dank
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

14 jan 2013, 11:51

Hallo, klopt heb ook kontakt gehad met Mini Nederland er wordt op dit moment aan een oplossing gewerkt maar kan nog wel even duren. Vooral blijven vragen doe ik ook des te sneller komt de oplossing denk ik
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Mini Connected hoe werkt dat .... (nieuwe software)

19 sep 2014, 16:01

Afgelopen juni hebben BMW en GoPro bekend gemaakt dat ze samenwerken. Ik had het gelezen op autoblog in juni, maar ik heb dit nieuws hier eigenlijk een beetje gemist:
http://gopro.com/news/bmw-group-technol ... ntegration
https://www.press.bmwgroup.com/united-k ... node__5128
http://www.autoblog.com/2014/06/13/bmw- ... tegration/

Via MINI Connected en de iPhone GoPro app is het mogelijk om je GoPro (vanaf Hero 3+) te bedienen met de knoppen in je MINI. Ik had gelezen dat het pas in MINI's vanaf 2012 mogelijk was, maar afgelopen weekend tijdens de rit kwam ik erachter dat het bij mijn Cabrio van maart 2011 ook werkt.

Je hangt je iPhone (voorlopig alleen nog voor iPhone beschikbaar dacht ik) met een USB-kabel (of Y-kabel) of snap-in adapter aan de MINI, je start de GoPro app op je iPhone. Ga naar MINI Connected in je navi-scherm en er staat ineens "GoPro" tussen :dansen

Je kunt o.a. een aantal instellingen veranderen en opname starten en stoppen. Als je stil staat wordt er ook een preview van de beelden weergegeven op je navi-scherm. Binnenkort eens proberen of het mogelijk is om de vergrendeling op te heffen van video kijken tijdens het rijden.

Wat een ontzettend gave optie!! Nu extra blij met het Wired pakket op m'n MINI!! :)) :))
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Mini Connected hoe werkt dat .... (nieuwe software)

19 sep 2014, 16:47

Cool had van mini gehoord dat het alleen in de nieuwe f56 kon. Vanavond eens kijken als Björn op bed ligt

Terug naar “Interieur en audio”