Facelift navigatie spreekt apart...

MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

06 sep 2011, 13:53

Ik blijf het matig vinden dat de gemiddelde TomTom van €100 het qua software beter voor elkaar heeft dan een duur fabrieks-systeem... :s
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

06 sep 2011, 18:51

seirv schreef:Afgelopen zaterdag een leen mc gekregen. Ik kan bevestigen dat er een update is voor de kaart (2011 editie), echter de stem heeft nog geen update mogen ontvangen. ,et andere woorden je volume van de navigatie niet op vol vermogen zetten....
Bij ons is het ook hetzelfde, na de update van 8 uur is de stemverhef van de plaatsnamen nog steeds aanwezig.
De software is nog steeds move 2010 en in oktober komt de nieuwe (MOVE 2012) volgens de dealer.(dus daarvoor moet hij nog terug)
wat mij ook opviel met de update >> de dagteller rechtsonderin het display. 000,0 is verhuisd en staat nu linksboven tussen de andere waardes van de boordcomputer (gem. verbruik, buitentemp, gem. snelheid ed) en het veld rechtsonderin het display is nu leeg. :oops:
Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

06 sep 2011, 19:44

Hmm, nog even afwachten dus of de 2012 versie het probleem oplost. Dit is dan de nieuwe kaart. Of ook de aansturing van die kaart met spraak wordt aangepast is dus nog de vraag...
Krijg je de kaart update dan "gratis" ?? :D

Enne zijn er nog andere veranderingen gevonden na de update??
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

06 sep 2011, 20:21

Pimmy,
Zoals je zegt kan het ook zijn dat de stem bij een nieuwe navigatie software wel beter is, en dat de plaatsnamen niet worden uitgeschreeuwd.
Tijdens de aflevering vd auto heb ik het gehad over de software dat deze verouderd was en niet die van 2010.
We zouden dan een nieuwere versie krijgen die wel goed is.
Verder hebben we buiten de dagteller verplaatsing in het display, nog geen andere wijzigingen bemerkt. ( we hebben nadat we auto terug hebben nog niet zoveel gereden) :?
Afbeelding
seirv
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Delft
Berichten: 622
Lid geworden op: 23 mei 2007, 19:02

06 sep 2011, 21:48

Kees en Annet schreef:
seirv schreef:Afgelopen zaterdag een leen mc gekregen. Ik kan bevestigen dat er een update is voor de kaart (2011 editie), echter de stem heeft nog geen update mogen ontvangen. ,et andere woorden je volume van de navigatie niet op vol vermogen zetten....
Bij ons is het ook hetzelfde, na de update van 8 uur is de stemverhef van de plaatsnamen nog steeds aanwezig.
De software is nog steeds move 2010 en in oktober komt de nieuwe (MOVE 2012) volgens de dealer.(dus daarvoor moet hij nog terug)
wat mij ook opviel met de update >> de dagteller rechtsonderin het display. 000,0 is verhuisd en staat nu linksboven tussen de andere waardes van de boordcomputer (gem. verbruik, buitentemp, gem. snelheid ed) en het veld rechtsonderin het display is nu leeg. :oops:
Het blijft een vreemd verhaal.. In de leen CM staat Move2011.
Afbeelding
KITE team MINI
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 sep 2009, 08:39

08 dec 2011, 16:42

Had ook geklaagd over de navigatie. Vind het wel erg storend dat mijn tomtom van 2 jaar oud beter de weg weet te vinden in nieuwbouw wijken van mijn CM navigatie van aug 2011.

Breeman meldde mij dat ik allicht een update kan doen betreft software, binnenkort versie 2012, echter kost een update 190 euro.
(en ook deze update loopt nog achter)
Voor 130 euro koop ik een compleet Tomtom systeem.

Vind het wel erg teleurstellend dat een systeem ,met een 10 voudige tomtom prijs minder presteert en update wel erg veel geld kost. :s
KITE team MINI
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 sep 2009, 08:39

16 feb 2012, 17:25

Laatst moest ik op een rotonde links af slaan, dus neem de derde afslag zegt mijn tomtom. Mijn Mini navigatie zegt dan, ' hou hier links"

Nog ontwikkelingen voor een oplossing? :s
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

27 feb 2012, 21:59

Onze auto is vorige week in de garage geweest en er is nog geen update voor de stem met de schreeuwerige plaatsnamen :s

maar even een stukje wat ik ook in ons eigen topic heb geplaatst over de de nieuwe kaarten voor de navigatie MOVE 2012


kopie
Gisteren de navigatie geupdate naar 2012
Afbeelding
Het is een USB stick en van de dealer krijg je een code die gemaakt wordt met behulp van je VIN code
Afbeelding
Code invullen met de joystick
Afbeelding
Hij doet er ongeveer 2 uur over om de data over te zetten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:wink:
Afbeelding
KITE team MINI
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 sep 2009, 08:39

01 aug 2012, 10:47

Ik was vandaag bij de MINI dealer. Ik had toch nog maar eens aan gekaart dat mijn Navigatie achter loop op de kaarten van mijn tomtom die 2 jaar ouder zijn. Mini had een oplossing geregeld. Ik kan een update krijgen niet voor de 204 euro, maar voor 174 euro. (bijna 2x de prijs van een TomTom Classic XL met de nieuwste kaarten)

Ik voelde me een beetje beledigd dat ze dit een oplossing noemen. Ben wel teleurgesteld hoe ze met klachten omgaan bij Mini. Voor mij heeft het merk wel een deuk opgelopen. :cry:

Begrijp het probleem dat ze hebben, echter geef dan Navigatie gebruikers na 2 of 3 jaar een gratis update. Ik denk dat ze daar veel blijer mee zijn dan een verjaarsdagskaart voor je auto met een gratis kopje koffie bij de dealer.
:s

Mini Marketing; Het is makkelijker bestaande klanten te behouden, dan nieuwe te werven... :wink:

Terug naar “Interieur en audio”