Base audio Countryman versus Mini Cooper

Dooperd
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2011, 11:14

Base audio Countryman versus Mini Cooper

16 apr 2012, 21:57

Hi allen,

Vanuit mijn werkgever mag ik een nieuwe lease-auto uitzoeken, het is een Countryman geworden!
Nu kan ik hem alleen net niet aankleden zoals ik graag zou willen, ik moet kiezen tussen het panorama dak of Harman Kardon audio.
Nu ben ik nogal een zeiker als het op geluid aan komt, maar ook dat panorama dak wil ik eigenlijk niet meer missen!

De vraag: Hoe is de standaard audio set van de Countryman? Mijn huidige Cooper D is uitgerust met Hifi plus (zo heette dat volgens mij? drie weg front met tweeters in de a stijlen) en ik zou graag weten hoe base audio (visual boost ivm navi) zich verhoudt tot Hifi plus van de Cooper.
Als het vergelijkbaar of beter is, dan wordt het het panorama dak! Is het heel veel minder, dan gaat de keuze lastig worden :S

Kunnen jullie me helpen met dit enorme dilemma? (wat een luxe probleem toch eigenlijk he ;))

Dank!
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

16 apr 2012, 22:11

Zelf zou ik in jouw situatie gaan voor Harman Kardon.

Vind een schuifdak leuk, maar dat maakt extra lawaai en dan gaat je basis audio niet helpen om het geluid te overstemmen.

Wij hebben hier een Countryman met het Wired pakket en vind de audio tsja :roll: . Bass staat redelijk omlaag omdat het anders voor geen meter klinkt, daarbij durf ik niet echt hard muziek te draaien in de auto omdat het gewoon niet goed voelt. Bij een BMW met High Performance Audio heb ik geen problemen en durf ik het volume nagenoeg of volledig maximaal te zetten op bekende nummers van hoge kwaliteit. Voor de critici dit doe ik niet met radio zenders, al dat gekraak en alleen met cd's of mp3's van de beter kwaliteit.

Je mag best eens komen proefluisteren, Kees en Annet wonen vlakbij en hebben het Harman Kardon systeem. Kan je het vergelijken!
Dooperd
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2011, 11:14

17 apr 2012, 21:39

Bedankt voor je antwoord! Ik vrees inderdaad dat de standaard audioset me niet gaat bekoren... De dealer heeft hier een demo Countryman staan zonder Harman Kardon, morgen maar proberen om even binnen te wippen met een cdtje.
Vooral je opmerking over volume maakt me wat angstig, ik wil nog wel eens een stukje sympho rock opzetten en dat mag best een tandje harder.

Nog maar eens goed over na denken, een audio systeem zit er al in wat het panoramadak een leuk extraatje maakt. Als ik me echter elke dag ga ergeren aan het standaard audio systeem... is de lol er ook snel vanaf!

Aan welke regio moet ik denken voor een korte luistersessie? Super aanbod! :)
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

17 apr 2012, 22:03

Regio Utrecht, woon in Maarssen.

Het systeem is prima, maar als je audio liefhebber bent dan zou voor mij de keuze makkelijk zijn :mrgreen:
Duncan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Berkel en rodenrijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jun 2011, 14:46

18 apr 2012, 16:02

Zelfde keuze moeten maken,zelf voor het panorama dak gekozen. Maar achteraf wel spijt van.
Het dak geeft wel een ruim gevoel en lekker licht maar de standaard boxen kunnen idd de lage tonen niet aan
en het klinkt allemaal niet zo. :cry:
marcel&mirell
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nieuw vennep
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:14

18 apr 2012, 16:10

Duncan schreef:Zelfde keuze moeten maken,zelf voor het panorama dak gekozen. Maar achteraf wel spijt van.
Het dak geeft wel een ruim gevoel en lekker licht maar de standaard boxen kunnen idd de lage tonen niet aan
en het klinkt allemaal niet zo. :cry:
X2 , Ik ga binnenkort de speakers vervang voor iets wat beter klinkt .

P.s Duncan heb je al foto' s van de blackline lichten ????

Ik rij zelf ook Royal grey ben erg benieuwd naar de combinatie.
Duncan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Berkel en rodenrijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jun 2011, 14:46

18 apr 2012, 16:38

:lol: Toevallig vanochtend een afspraak gemaakt voor 7 mei voor de Black-line. Kreeg gister bericht dat de zij blinkers en de koplampringen binnen zijn. Dat is de ochtend bij BMW DH en daarna door naar Beek voor de intercooler van Forge dus een
druk dagje met veel koffie.

Welke Boxen doe je als vervanging? Ook onder de rijdersstoel?

Terug naar “Interieur en audio”