Bluetooth / navigatie

Sheepmaster@1802
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2018, 21:56

Bluetooth / navigatie

14 jul 2018, 22:35

Hallo ik heb een vraag. Ik wil graag Bluetooth in mijn mini Cooper S Countryman bj 2010.
Dus dat mij mobiele telefoon als ik gebeld wordt op mijn audio systeem komt.
Is dat mogelijk ?
En ook heb ik een vraag ik heb geen lcd scherm / navigatie scherm / is dat mogelijk om een lcd / touch screen hier voor om te ruilen ? Of aan te sluiten ? Heeft iemand hier ervaring mee? In mijn mini Cooper S Countyman zit op het stuur al voorbereiding toetsen om te bellen. Ik zou dus graag een update scherm / touch screen willen en meestal zijn deze dan compleet met bluetooth. Dus ik hoor graag wie hier ervaring mee heeft en of het kan.
Iedergeval bedankt ik jullie zo ie zo voor het tijd nemen om mijn bericht te lezen.

Met vriendelijke groet.
R.Schaap
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Bluetooth / navigatie

15 jul 2018, 09:23

De knoppen op het stuur, da's wel een verwarrend dingetje van MINI. Want de werking valt of staat met hoe de bestelling gedaan is. Niet alles werkt dus zomaar.
De originele navigatie bij jouw MINI R60, die heeft geen touch-bediening. En retro-fitten ervan is best wat werk. Dashboard moet half afgebroken worden, dakantenne vervangen voor 1 met GPS-ontvanger, etc, etc. Dus originele na-bouw zal best prijzig worden.
Als je in jouw MINI Countryman én toutch-navigatie wil, en ook bluetooth...dan zou ikzelf bijvoorbeeld zo'n Android radio overwegen. Kost natuurlijk ook moeite om die in te bouwen, ook daar moet dashboard los en zo. Maar dan heb je wel touch-bediening, en ook bluetooth in dat zelfde apparaat, vaak een losse gps-ontvanger (die niet per se op het dak moet).
Of ie dan ook aangesloten kan worden op de stuurknoppen weet ik zo niet. Ligt er volgens mij aan of je de juiste sleepring in het stuur hebt. Dus dat de kabeltjes naar de knoppen zijn aangesloten.
Er is in ieder geval 1 forumlid die in z'n R56 een Android radio heeft gebouwd, wellicht kan hij je iets meer melden over de inbouw. Dat is B3rt (memberlist.php?mode=viewprofile&u=14662) maar helaas al een tijdje niet actief op het forum, wellicht helpt een pm-metje naar hem?!
Sheepmaster@1802
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2018, 21:56

Re: Bluetooth / navigatie

28 jul 2018, 20:28

Dankje wel voor jouw info top
Gebruikersavatar
DaYaCol
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 jul 2013, 15:57

Re: Bluetooth / navigatie

30 jul 2018, 11:41

Robert schreef:
15 jul 2018, 09:23

Ligt er volgens mij aan of je de juiste sleepring in het stuur hebt. Dus dat de kabeltjes naar de knoppen zijn aangesloten.
Met alleen een sleepring ben je er nog niet. Je moet ook nog de kabel van de sleepring hebben ( monteren) naar je Apparaat ( Radio,Navi,Cruisecotrole, enz, enz,).
Deze is niet standaard Full optie voorbereid.
En dan moet het nog geprogrammeerd worden.
Dus het is niet zomaar even Plug and Play.

Als je iemand weet die dit allemaal kan, dan hoor ik het graag.

Suc6 Colin
Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”