Raar ‘klikkend’ geluid over luidsprekers tijdens g-krachten auto

Tarquin
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2021, 18:38

Raar ‘klikkend’ geluid over luidsprekers tijdens g-krachten auto

20 jul 2021, 23:23

Beste leden,

Sinds kort heb de Mini Countryman R60 een vreemd geluid tijdens het terugdraaien uit (de meeste) bochten of tijdens sturen, dan wel soms optrekken. Het vreemde ‘klikkende geluid’ lijkt soms meer uit de ene, dan wel soms uit de andere speaker extra versterkt te worden. Het geluid lijkt uit een dis balans of storing te komen. Mijn garage weet niet waar het probleem vandaan komt en moet onderzoeken, kosten voor dien. Het probleem lijkt te zijn ontstaan na het rijden op onverharde wegen met gaten.

Via dit forum hoop ik iemand te treffen die bekend is met het probleem, ik dank daarvoor alvast
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Raar ‘klikkend’ geluid over luidsprekers tijdens g-krachten auto

21 jul 2021, 08:26

Welkom op het forum. Er is ook een onderwerp waar je jezelf en je MINI kan voorstellen. (hint hint :mrgreen: )

Wat betreft je probleem.... Ik zou het zoeken ergens in de ophanging. Zeker omdat het met sturen, of optrekken gebeurd. Denk aan veerpootlager, of stabistangen, oid. Dan komt het geluid denk ik niet over de speakers.
Mocht ie echt over de speakers komen, dus ook harder gaan als je het volume opschroeft, dan is het vast iets elektronisch. Ergens een losse kabel of zo. Of één of ander na-bouw apparaat, denk aan carkit, versterkertje, andere radio.

Terug naar “Interieur en audio”