B-pillar geluid

Toemke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2022, 08:07

B-pillar geluid

30 jun 2022, 10:14

Onze Countryman SE (09/2017) heeft sinds een hele tijd een vervelend, temperatuur gebonden, metaalachtig geluid ter hoogte van de B-pillar rechts. Bijrijder dus. Vreemd genoeg meestal alleen bij kleine bultjes of naden in de weg en niet altijd. Soms belachelijk veel en redelijk luid, soms niets.
Ik heb al vanalles geprobeerd, bekleding eraf en deurbekledingen eraf, dan zo gereden, venster open of dicht, het blijft.
Nu verdenk ik de gordijnairbag achter de dakhemel. Iemand al dezelfde ervaring gehad? Tips? Dakhemel demonteren daar ga ik niet aan beginnen maar ik kan er wel een stukje achter met mijn hand nu de b-pillar er nog af is.. Ik zou wel willen weten waar die unit juist geschroefd zit. Misschien de hemel een stukje los maken aan die kant, maar hoe?

Ook, de rechter handgreep aan de "hemel" staat niet helemaal vast zoals de rest maar dat zit blijkbaar niet geschroefd, het is te zeggen, ik zie geen schroef achter het klepje. Dat is waarschijnlijk niet de oorzaak van het geluid want als ik eraan trek tijdens rijden, dus spanning op zet, blijft het geluid maar het moet wel goed vast zitten natuurlijk.
Alvast bedankt voor advies en tips.

Terug naar “Interieur en audio”