Trekhaak

Clubhouse
Garlic Chef
Locatie: Aalst
Berichten: 1599
Lid geworden op: 22 jun 2008, 20:43

13 dec 2012, 19:19

Thanks. Heb de vraag al in het verleden eens gesteld maar waarom mag er op een Clubman S geen trekhaak en op een Dubman wel? :roll:
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

13 dec 2012, 19:32

Vanwege milieulabels.
Met typegoedkeuring voor (grote of kleine) aanhanger wordt dat ook in het brandstofverbruik meegewogen en krijg je daarmee een slechter milieulabel.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Clubhouse
Garlic Chef
Locatie: Aalst
Berichten: 1599
Lid geworden op: 22 jun 2008, 20:43

14 dec 2012, 18:45

Wat ik niet begrijp Marcel is dat een Dubman een lagere uitstoot heeft dan een Clubman S en de Dubman mag dan wel een trekhaak. :roll:
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

14 dec 2012, 19:26

Alleen de ingenieurs van BMW-MINI kunnen dat precies beantwoorden, maar volgens mij is het zo dat de Dooper sowieso al geen A-label ging krijgen, en dus een B-label heeft. Met of zonder trekhaak maakte niet meer uit.

Een MCS (R56) heeft een E-label. Als je daar dan nog trekhaak op goedkeurt, wordt dat al snel een F-label.


Alle autofabrikanten moeten ook aan milieunormen voldoen, aantonen dat het gemiddelde van hun totale programma (dus van One tot en met JCW-GP) niet teveel milieuschade oplevert. (denk aan Aston Martin die belachelijk veel geld investeert in hun Cignet om maar gemiddeld zuinig over te komen).

We dwalen een beetje af, het gaat over het technisch verhaal van het monteren van trekhaken.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Exterieur”