Pagina 4 van 5

Geplaatst: 30 mar 2011, 18:00
door jos
Mini Poeper schreef:Knalt iemand bij achterop heb je kans dat verzekering niet uitkeert. Door trekhaak bovendien meer schade aan andere partij en als het hard gaat ook meer aan je eigen auto...
tja.... wat nu? een andere auto kopen ?
ik zag vandaag de prijzen van de RR evoque verschijnen, wauw?, volgend jaar ?

Geplaatst: 09 jun 2011, 20:45
door seirv
Ik ben maar eens zo vrij geweest om een mail communicatie sessie op te starten met Rijswijk. De accessoires lijst geeft aan dat het mogelijk is om een trekhaak te plaatsten bij het type one. zie ook toegevoegde foto. :s :s

Afbeelding


Vraag 1: heeft iemand nog tips om dit aan te pakken?
Vraag 2: is deze regeling van 0Kg trekkracht op je kenteken ook van toepassing in België?

Geplaatst: 10 jun 2011, 10:42
door Gast
heee sierv,
tja
ik heb er geen idee meer van hoe en wat te doen?

Geplaatst: 10 jun 2011, 10:50
door jos
bovenstaande ben ik dus.......> seirv !
jos

Geplaatst: 12 jun 2011, 12:09
door JosCountrymanCooper
Bij de CM One in de Configurator kan je geen trekhaak aanvinken, zelfs niet met een automaat. Alleen de Cooper en de S, en dan wel met automaat , kunnen met trekhaak geleverd worden. Op de Cooper en S zonder automaat kan je wel zelf een trekhaak (laten) monteren. Ik vind dit een grote misser van Mini en zeker niet netjes naar de One-bezitters.
Hoe het eea in Belgie geregeld is heb ik geen idee van.

Geplaatst: 04 okt 2011, 20:34
door JosCountrymanCooper
Hoi Gert,
Ik heb zelf een afneembare trekhaak van BrinkMatic gemonteerd. Elke BrinkMatic dealer kan 'm leveren. Zonder kabelset kostte deze E 310,- en een paar uur sleutelen.
Wij klikken zelf ook de fietsendrager er zo op.
Voor de achterbak hebben wij ook een achterbak-bescherming, optie 33KCC voor E 179,- , deze werkt ook super. Waterdicht en met design op de binnenzijde. Lijkt me ook iets voor jullie.

Geplaatst: 04 okt 2011, 22:22
door Kees en Annet
Bij de countryman fabriek (Magna Steyr) in Graz stond naast ons een Cooper S met een trekhaak
Afbeelding
:wink:

Geplaatst: 05 okt 2011, 09:44
door Aantje
Zo te zien een Westfalia trekhaak

Geplaatst: 05 okt 2011, 12:15
door P&G
Dit is de orginele trekhaak, heb ik er ook onder.

Geplaatst: 29 okt 2011, 07:52
door Aantje
kortdoordebocht schreef:Heeft er al iemand een trekhaak onder zijn Mini One laten monteren, voor het vervoer van fietsen mag dit namelijk gewoon.
Die fietsendrager vind ik toch wel erg handig, en wil ik ook graag meenemen naar mijn One.

Misschien weet iemand prijzen en/of adressen?
Je kan namelijk ook een fietsendrager van bmw kopen welke volgens mijn niet op de trekhaak gemonteerd zit.

Geplaatst: 13 dec 2012, 17:52
door Clubhouse
seirv schreef:de vraag is echter waar je de trekhaak voor nodig hebt. In mijn geval voor o.a. een flessendrager.

op de anwb site vond ik de volgende tekst:
Heeft u een auto met een kentekenbewijs waarop niet de maximale aanhangwagenmassa's (geremd en ongeremd) staan? Dan heeft u voor het trekken van een aanhangwagen zwaarder dan 750 kg een aanvullingsblad nodig. Het aanvullingsblad is een inlegvel dat bij het kentekenbewijs hoort. Het document is het bewijs dat de trekhaak is goedgekeurd en vermeldt wat de auto maximaal aan geremd en ongeremd gewicht mag trekken en welke kogeldruk maximaal is toegestaan. Een eenmaal afgegeven aanvulling blijft geldig, maar wordt niet opnieuw afgegeven. Bij verkoop van de auto moet het document aan de volgende eigenaar worden gegeven. Voor een aanvullingsblad kunt u zich wenden tot de RDW. Deze instantie verstrekt dan een 'aangepast' kentekenbewijs, waarop het trekgewicht staat.

en de komende maand zal er een trekhaak beschikbaar komen van het type westfalia
pdf
Vraagje: wat is het kenteken bewijs? In België zeggen wij het gelijkvormingsattest of is dat iets anders!

Geplaatst: 13 dec 2012, 19:09
door Marcel Always Open
Het kentekenbewijs is het document dat afgegeven wordt als de auto gekeurd wordt bij eerste toelating in Nederland, en het kenteken toegekend wordt. (gloednieuwe auto's worden via dealers "gekeurd" en niet apart gezien). Bij de keuring van invoerauto's wordt de auto doorgelicht of die in lijn is met de voorwaarden en constructievereisten zoals in de typegoedkeuring van dat model beschreven. Aanpassingen dmv bijvoorbeeld andere uitlaat, zijn toegestaan als er E-keurmerken in zitten of andersoortige vereisten. Onveilige zaken leiden wel tot afkeur (en dus geen kenteken).
In Belgie is die keuring veel stricter dan in NL.

Op het kentekenbewijs staat vermeld
- kenteken
- VIN serienummer
- gewicht
- wielbasis
- spoorbreedte
- max aantal inzittenden
- milieucategorie
- max trekkend vermogen aanhanger ongeremd
- max trekkend vermogen aanhanger geremd
enzovoort

Geplaatst: 13 dec 2012, 19:10
door MartijnGizmo
In België heet dat inschrijvingsbewijs.