Roest onder embleem achterklep paceman

vriej29
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jan 2014, 21:35

Roest onder embleem achterklep paceman

26 sep 2018, 20:28

Vandaag de auto grondig gepoetst en ontdekt dat onze Mini Paceman een klein roestplekje heegft onder het embleem waarmee de achterklep wordt geopend. De auto is van december 2013. Dat zou toch niet mogen? Iemand ervaring mee en valt dit onder garantie?

Zie foto voor detail. Het is moeilijk te zien maar de verf is duidelijk gebladerd.
Afbeelding
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Roest onder embleem achterklep paceman

26 sep 2018, 20:49

Zou even langs de dealer gaan. Zeker als hij voor het grootse gedeelte in onderhoud is geweest bij de bmw dealer dan willen ze wel tot coulance over gaan. Tenminste dat was bij mijn mini uit 2012 en moest toen 150 euro betalen maar toen hadden ze gelijk de deurdorpel en voorbumper meegepakt want ik wilde dat. Ik vond het destijds een top aanbod. Maar het is natuurlijk wel een schade van zo duur merken duur type dan zou je toch echt verwachten dat dat nooit mag voorkomen maar kennelijk besparen ze toch.
vriej29
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jan 2014, 21:35

Re: Roest onder embleem achterklep paceman

28 sep 2018, 11:20

Bij de dealer geweest en deze hebben foto's gemaakt en opgestuurd naar BMW Nederland. Was wel eerst langs een schade expert geweest en deze was ervan overtuigd dat dit roest van binnenuit was en geen lakschade. De BMW dealer gaf aan dat dit meestal midden op een oppervlakte zou zijn en niet bij zo een embleem. Kortom, wordt vervolgt. Zelf ben ik inmiddels wel overtuigd dat dit als gevolg van roest van binnen uit komt en eigenlijk niet hoort voor te komen bij zo een jonge auto. Ben benieuwd of ik makkelijk mijn gelijk ga krijgen?

Terug naar “Exterieur”