Gemiddeld verbruik Countryman One

Hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en uit de modder.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

17 nov 2011, 21:38

@Aantje
Ik had zelf ook een zuiniger verbruik verwacht, ondanks de niet zo gunstige cw waardes. 1:12 vind ik zelfs netjes. De waardes in de boekjes, die staan er ter opvulling maar komen niet in de buurt van de werkelijkheid. Mijn oude mini Cooper S JCW uit 2007 was zelfs zuiniger....
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

17 nov 2011, 21:56

Daveke schreef:
P5ycH0 schreef:Ik ben dat zuinige rijden iig flink aan het compenseren met m'n JCW :lachuh
:yeah

I Love my G-label-car :)

Laat die groene auto's maar over voor boomknuffelaars en zeehondjesliefhebbers. Bah, gassen, stinken, opnieuw vullen en gewoon weer doorgaan!
Jij rijd 1:20 met cruise control.... :evil:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

18 nov 2011, 00:51

Aantje schreef:
Daveke schreef:
P5ycH0 schreef:Ik ben dat zuinige rijden iig flink aan het compenseren met m'n JCW :lachuh
:yeah

I Love my G-label-car :)

Laat die groene auto's maar over voor boomknuffelaars en zeehondjesliefhebbers. Bah, gassen, stinken, opnieuw vullen en gewoon weer doorgaan!
Jij rijd 1:20 met cruise control.... :evil:
Mijn cruise-control werkt niet :)
Maar bij 90-110 loopt ie ongeveer 1 op 20 op de boordcomputer ja, bij 120 ongeveer 1 op 15-16
jos
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Bosch
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 jun 2010, 14:14

18 nov 2011, 19:45

mijn countryman one
heeft gemiddeld 1; 11/1;12 gelopen
wat me achteraf best tegenviel
Carlito
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2012, 14:00

06 jan 2012, 14:15

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en ik heb sinds November 2011 een Mini Countryman. In het verleden heb ik een "gewone" mini gereden. Zo af en toe lees ik een beetje verborgen mee op dit forum.

Inmiddels heb ik toch maar besloten om mezelf aan te melden om wat actiever mee te discussieren.

Ik moet zeggen dat ik opzich redelijk tevreden ben over de Mini CM. ik heb gekozen voor de one D chili uitvoering.
Het enige waar ik ook last van heb is het regelmatig niet halen van de top snelheid. Mijn CM blijft regelmatig op bepaalde snelheden hangen. Afgelopen dagen met harde wind, kwam hij niet boven de 145 KM/h uit. Regelmatig kom ik niet boven de 155 km/h uit. En de maximum snelheid volgens het boekje 170 KM/h heb ik 1x gehaald in duitsland. (wind mee iets naar beneden en ik kwam tot 174 KM/h op te teller, volgens de navigatie op 168 KM/h). MIjn vorige auto ( golf 6, tsi 160 pk) reed zo`n 20 KM/h boven de aangeven snelheid uit het boekje.

Mijn vraag is dus of meer mensen het probleem herkennen, niet op top snelheid te kunnen rijden, en het regelmatig vastblijven staan op een bepaalde snelheid ( 145, 152 en 165). Het maakt dan trouwens niet uit of ik in versnelling 4, 5 of 6 zit.

Ik weet dat ik een sportieve rijden ben, maar ondanks dat en dat ik af en toe wel rustig rijdt, kom ik ook totaal niet aan het gemiddelde verbruik van 1 op 20, maar ik kom uit op 1 op 11 als ik 120 KM/h rijd
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

06 jan 2012, 17:13

Ik denk dat het grote verschil in topsnelheid komt doordat de CM niet echt de meest gestroomlijnde auto is. Een beetje wind heeft dan veel meer effect als op een andere auto die beter gestroomlijnd is.
Ik rij door de week met een vw caddy(niet de gezinsversie) en die stopt er ook mee op precies 150km/h, als het een beetje waait al bij 140km/h en dat hok is dan nog eens licht.
Een CM is vrij zwaar en de kleine motor kan het dan gewoon niet opbrengen denk ik, en daarom verbruikt hij ook relatief veel op hoge snelheid. Downsizing is niet alles, maar dat verkoopt wel lekker.
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

15 jan 2012, 22:10

Helemaal eens met MiniOneD, de CM heeft niet de beste stroomlijn.

echter 1 op 11 bij 120 km/h met een diesel klopt toch niet helemaal. Met de Cooper benzine rijdt ie ong. 1:11/12 bij 120 km/h, daarboven gaat het hard naar beneden. Topsnelheid heb ik nog niet gereden, ik wil 'm niet kwijt.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”