Motor geluid(en) Mini R60 Cooper (niet S) N18 122 pk
Geplaatst: 13 jul 2019, 14:03
Beste mini liefhebbers,
Heb deze week een Mini Cooper Countryman R60 uit 2010 gekocht met 147.000 op de teller. ( dit is mijn eerste NEW mini, voirge was een 1970 Mini classic) Onderhoud is steeds uitgevoerd.
Multiriem is onlangs vervangen, echter geen overige zaken als waterpomp of zo.
Nu is het geval dat ik een duidelijk waarneembaar hoog gierend / schurend geluid hoor maar dan PAS boven de 2500- 3000 toeren.
( ook bij gas loslaten, lijkt het nog iets harder te klinken) Het is dus geen rinkelend of klapperend geluid, maar net of er iets aanslijt.
Dat geluid is duidelijk buiten en binnen in de auto waarneembaar bij stilstand ( koppeling in en gas geven of in tijdens rijden)
Tijdens het rijden in de auto in elke versnelling als je maar hoog genoeg in de toeren van die versnelling zit.
Het lijkt in de omgeving van de multiriem vandaan te komen maar kan ook uit het blok *(ketting ?) komen.
Het vreemde is : stationair is de motor geruisloos, prachtig stil, 800 toeren constant.
VRAAG 1: is dit geluid standaard aanwezig bij alle Mini R60 N18 blokken of is dit niet normaal?
VRAAG 2: wat kan het zijn?
Heb deze week een Mini Cooper Countryman R60 uit 2010 gekocht met 147.000 op de teller. ( dit is mijn eerste NEW mini, voirge was een 1970 Mini classic) Onderhoud is steeds uitgevoerd.
Multiriem is onlangs vervangen, echter geen overige zaken als waterpomp of zo.
Nu is het geval dat ik een duidelijk waarneembaar hoog gierend / schurend geluid hoor maar dan PAS boven de 2500- 3000 toeren.
( ook bij gas loslaten, lijkt het nog iets harder te klinken) Het is dus geen rinkelend of klapperend geluid, maar net of er iets aanslijt.
Dat geluid is duidelijk buiten en binnen in de auto waarneembaar bij stilstand ( koppeling in en gas geven of in tijdens rijden)
Tijdens het rijden in de auto in elke versnelling als je maar hoog genoeg in de toeren van die versnelling zit.
Het lijkt in de omgeving van de multiriem vandaan te komen maar kan ook uit het blok *(ketting ?) komen.
Het vreemde is : stationair is de motor geruisloos, prachtig stil, 800 toeren constant.
VRAAG 1: is dit geluid standaard aanwezig bij alle Mini R60 N18 blokken of is dit niet normaal?
VRAAG 2: wat kan het zijn?