Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

De grotere MINI's
ReneR61
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Barendrecht
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mar 2014, 22:09

Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

07 jun 2014, 21:53

Forummers,
ik heb afgelopen weken kunnen experimenteren met diverse Snap in adapters voor Iphone 5. De Snap in Connect en de Snap in Media. Beiden werken niet of niet naar behoren in de Mini Paceman, waarbij firma Breeman in Rotterdam alles heeft gedaan om het werkend te krijgen ( hulde!!) Nieuwe software update, wisselen van de adapters , maar niets hielp. De Iphone werd soms gloeiend heet en stopte dan automatisch een paar minuten. Nu gaf uiteindelijk onderzoek binnen de Mini organisatie aan, dat de adapters icm Iphone 5 niet geschikt zijn voor het gebruik in Mini. Zijn bedoeld voor levering voor BMW. Maar omdat de mediacenters in Mini nagenoeg gelijk zijn als in BMW denk je dus dat het zou moeten werken. Niet dus.
. Ik kreeg het advies om het voorlopig met een Y kabeltje te proberen, maar dat vind ik echt geen gezicht, immers, dan heb je een mooie inbouwmogelijkheid in de armleuning en dan zit je te klooien met lelijke kabeltjes.
Dat doe ik dus niet, voorlopig dus via Blue Tooth of via een USB stick, en alle mogelijkheden van de Mini App dus onbenut laten. Ik vind het wel erg vreemd dat Mini Iphone 5 gebruikers niet kan bedienen met een goed werkende Snap in adapter. Eigenlijk niet van deze tijd meer vind ik!
Wellicht heeft één van jullie andere ervaringen, dan is het goed om dat hier te vermelden......
ReneR61 , Paceman 1.6 Royal Grey , Juni 2013
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: snap in adapter Iphone 5 Mini Paceman

07 jun 2014, 22:11

Ik ga dit topic ook ff volgen, want ook ik heb alles in de armsteun en MINI Connect (best een dure optie) maar gelukkig zat die er al in. Kan het nu ook niet gebruiken ben nu zelfs aan het overwegen om terug te gaan naar een I-phone 4S zodat ik het wel kan gebruiken :oops: Want na bijna een jaar ben ik toch wel benieuwd om te kijken wat je er allemaal mee kan.

heb nu gewoon me telefoon (een 5) via BT en dat werkt erg goed. En gewoon een USB stick met 32G aan muziek in de USB poort en dat werkt ook prima
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
ReneR61
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Barendrecht
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mar 2014, 22:09

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

08 jun 2014, 11:55

Casper, dat doe ik ook nu noodgedwongen. Maar dat zou eigenlijk niet mogen!
Mini , kom op , het is 2014 !
Breeman houd me wel op de hoogte zodra er een werkende Snap In komt voor de Iphone 5 .
ReneR61 , Paceman 1.6 Royal Grey , Juni 2013
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

09 jun 2014, 08:36

Ik heb een Y-kabeltje zeg maar voor de pook bij mij iPhone 4s. Nu meen ik gehoord te hebben dat ook de iPhone 5 Y-kabels er zijn. Dan heb je nog voor jan met de korte achternaam zo'n dure houder maar werkt deze kabel dan ook niet?
ReneR61
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Barendrecht
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mar 2014, 22:09

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

09 jun 2014, 17:12

Louisvdd76: ik weet niet of Y kabel werkt. Ik heb geen Y kabel.
ReneR61 , Paceman 1.6 Royal Grey , Juni 2013
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

09 jun 2014, 17:46

nee past niet op de 5 of 5s
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

09 jun 2014, 20:02

Je kunt ook gewoon je orignele apple kabel gebruiken, en er een 3,5mm jackplug naast
pluggen, dan werkt het wel. Misschien niet de mooiste oplossing, maar je bent voor 5 euro klaar. Mission control werkt ook gewoon.
MINI Cooper S Checkmate -- MINI Clubman Cooper S Hampton
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

09 jun 2014, 22:23

Casper schreef:nee past niet op de 5 of 5s
Er is volgens mij een paar maand een nieuwe Y kabel uit Casper
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

09 jun 2014, 22:40

louisvdd76 schreef:
Casper schreef:nee past niet op de 5 of 5s
Er is volgens mij een paar maand een nieuwe Y kabel uit Casper[/quote

Ja klopt maar ook dan zit je met losse kabels wat ik niet mooi vind en kan je dus de voorbereiding die je hebt niet gebruiken. Volgens MINI nederland Kan je ook met de kabel niet alle functies gebruiken want het ligt aan de software en MINI wil geen update hiervoor maken zodat je je dure optie kan gebruiken
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

10 jun 2014, 08:31

Lekker verhaal dan. Allemaal ff klaag mail naar Mini Nederland sturen. Heb je een auto met dure optie icm luxe telefoon kun je hem niet gebruiken....
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

02 okt 2014, 10:36

(shakeit) (shakeit) (shakeit) :)) :)) :)) :))

Van de week zo'n Y kabel en een Mac blokje overgenomen van Ward en alles doet het met me Iphone 5 wat een leuk pakket is dit zeg. Alles doet het helemaal super.

Nou was er volgens mij een topic over dit pakket met tips en zo ik heb lopen zoeken maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand een linkje naar dit topic?
Laatst gewijzigd door Casper op 02 okt 2014, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

02 okt 2014, 10:37

:mrgreen:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Snap in adapter iPhone 5 Mini Paceman

02 okt 2014, 12:52

Deze? viewtopic.php?t=19821
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”