Bocht verlichting r60

De grotere MINI's
Manus
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2017, 23:23

Bocht verlichting r60

07 okt 2017, 20:35

Goede avond

Ik heb een vraag ik heb een probleem met de bocht verlichting van mij R60. De linkse Koplamp stuurde niet of amper en had een melding op het dashboard van de sturende verl niet werkte. Nu is i naar de BMW geweest en die hebben een nieuwe module geplaatst in de koplamp en ingeleerd. Nu viel mij op dat de lamp nog niet stuurde en heb de BMW gebeld om dit te melden. Die geven mij als antwoord dat de linkse Koplamp maar een heel klein beetje stuurde ivm het verblinden van tegenliggers. Maar voordat de verlichting kapot was stuurde ze wel bijde. Kan iemand mij vertellen of dit zo hoort of dat ze bijde zichtbaar moeten sturen?

Mvg manuel dekker
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Bocht verlichting r60

10 okt 2017, 22:35

De grootte van de 'uitslag' bij sturen is ook afhankelijk van je eigen snelheid. Tenminste dat was bij mijn vorige CM uit 2012 wel het geval.
Als je onder de 30km/h rijdt, en dan wat heen-en-weer stuurt, dan zie je de lichtbundel meegaan. Je hebt dan sowieso een bredere lichtbundel.
Ga je dan boven de 50km/h rijden, dan zie je de linkerkoplamp al bijsturen. De lichtbundel gaat verder naar de rechterkant. Ga je boven de 50km/h wat heen-en-weer sturen, dan stuurt de lichtbundel echt veel minder.

Oh, en wellicht ten overvloede, adaptieve bocht verlichting werkt alleen als de lichtschakelaar in de stand AUTO staat.
Manus
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2017, 23:23

Re: Bocht verlichting r60

17 jan 2018, 20:59

Misschien een laten reactie maar we zijn er iig uit. De BMW garage heeft een nieuwe Koplamp geplaatst en hiermee was het opgelost. Kortom de servo motoren in de koplamp defect maar geen storingen op het dashboard ( wel met het uitleesprogramma inpa)

Terug naar “MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)”